Goed emailadres kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124207

Topicstarter
Naar aanleiding van een switch van internetprovider vervalt mijn huidige adres. Nu moet ik dus iedereen van mijn nieuwe adres op de hoogte stellen en zal ik ongetwijfeld mensen en sites vergeten. Het leek me daarom wel handig om dan gelijk een mailadres te nemen welke onafhankelijk is van de provider en daarmee hopelijk langer houdbaar. Na wat googlen en zoeken op GoT bleek het registeren van een eigen domein naam en daar email bij gebruiken de beste optie. Via de FAQ van IH en weer veel zoeken heb ik inmiddels een domein geregistreerd voor email.

offtopic:
Ik ben op het email-only pakket van Redfruit uitgekomen. Deze is voor 10 euro per jaar zeker niet duur en er werd snel gereageerd op mijn mail. Nadeel is wel dat het bedrijf net is opgestart, dus het moet zich nog wel bewijzen.

Nu kan ik dus eindelijk een mailbox aanmaken. Nu vroeg ik me af wat spamtechnisch gezien het slimst is om te kiezen (of waarschijnlijk niet te kiezen.) Om het eenvoudig te houden dacht ik aan mail@mijndomein.nl . Weet iemand of dit erg spam gevoelig is? Ik kan me voorstellen dat er een script bestaat dat uit de WHOIS een domein opzoekt en daar gewoon mail@; postmaster@; reply@ voor zet (of iets dergelijks). Moet ik dus maar wat anders verzinnen voor dat apestaartje of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Met mail@ kun je er vrij zeker van zijn dat spam je mailbox binnen de kortste keren weet te vinden. De constructie:

code:
1
initialen.achternaam@url.extensie
lijkt me het veiligst.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:16
Vooral niet aanmelden bij zoekmachines scheelt ook een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yohan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:08:
code:
1
lijkt me het veiligst.
Dat leek mij ook, jammer dat ik mijn naam als domein heb gekozen (wel aangedacht om het anders te doen, maar goed.) Nu vind ik
code:
1
voornaam+achternaam@voornaam+achternaam.nl
gewoon niet zo mooi. Omdat mail@ het dus niet wordt zal het zal het daar uiteindelijk toch wel op neer komen. (of initialen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Yohan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:08:
Met mail@ kun je er vrij zeker van zijn dat spam je mailbox binnen de kortste keren weet te vinden. De constructie:

code:
1
lijkt me het veiligst.
Jep. Ontvang dagelijks ruim 40 berichten aan spam. allemaal van hetzelfde type. Spamfilter werkt wel maar is niet echt handig tov de berichten die juist niet worden geblokkeerd, die moet ik toch handmatig instellen.

Kijk dus voor een serversided goede spamfilter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Misschien: ?

mail@voornaamachternaam.tld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gewoon voornaam@domain.nl. Simpel, redelijk makkelijk te onthouden voor anderen. * CyBeR doet dat al jaren zo, ideaal.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 07-08-2006 00:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32

Zym0tiC

^_^

Als je je mail adresje hebt gelijk ook even kijken of je catch-all niet hebt aanstaan. Scheelt ook nogal bergen spam op je adres

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
[Achternaam][voorletter]@[domein].nl/com/org/biz etc.
bijv. klasenP in het geval van piet klasen

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
CyBeR schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:31:
Gewoon voornaam@domain.nl. Simpel, redelijk makkelijk te onthouden voor anderen. * CyBeR doet dat al jaren zo, ideaal.
Ligt eraan wat je voornaam is. marc@domain of johan@domain zal ook direct volgespammed worden. Bovendien is de constructie Voornaam@VoornaamAchternaam.ext ook niet echt fraai.

Probeer anders 'es iets afwijkends. mailtjes@domain.ext ofzo.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zym0tiC schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:35:
Als je je mail adresje hebt gelijk ook even kijken of je catch-all niet hebt aanstaan. Scheelt ook nogal bergen spam op je adres
Ik heb een catch-all op mijn domein (cyberhq.nl/eu/sg/hk) en daar krijg in niet merkbaar meer spam op dan op niet-catch-all domeinen zoals die van m'n werk. Enige waar dat wel voor geldt is poop.nl, maar dat komt omdat mensen <willekeurig>@poop.nl ingevuld hebben in webforms voordat ik 'm regde :P Derhalve doe ik 't daar anders.
Yohan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:37:
[...]

Ligt eraan wat je voornaam is. marc@domain of johan@domain zal ook direct volgespammed worden. Bovendien is de constructie Voornaam@VoornaamAchternaam.ext ook niet echt fraai.

Probeer anders 'es iets afwijkends. mailtjes@domain.ext ofzo.
marco@ gaat bij mij prima ;) En persoonlijk vind ik voornaamachternaam.tld sowieso niet echt geweldig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag dat je dat inderdaad kunt instellen, misschien doe ik dat wel om te kijken op welk adres veel binnenkomt, uitzetten kan altijd nog.
En persoonlijk vind ik voornaamachternaam.tld sowieso niet echt geweldig.
Nee, ik had ook liever alleen mijn achternaam, maar blijkbaar was ik niet de enige (was dus al bezet.)

Ik bedacht me zojuist dat ik ook gewoon mijn volledige naam kan gebruiken (aangezien mijn 2e naam toevallig mijn roepnaam/voornaam is, klopt 't dan ook nog) dus dan wordt het 1e_naam@2e_naam+achternaam.nl kan slechter, zou je denken (zeker aangezien mijn naam vrij kort is.) Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Als ik het niet vergeet zal ik nog een keer posten of er veel binnen is gekomen via de catch-all. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 124207 op 07-08-2006 01:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik heb ook al een goede twee jaar een eigen domein geregistreerd met e-mail er op. Ik heb 'catch-all' mail, dus alles wat voor het '@' staat komt hier binnen. Mijn ervaringen:
Met name het mailadres wat ik gebruikt heb om mee te registreren wordt helemaal platgespamd. Juist dat adres staat gewoon direct in de 'WhoIs' info en is dus simpel te achterhalen.

Verder heb ik ook nog incidenteel spam ontvangen op office/info/sales/support/webmaster/accounting@domein.net. Op andere adressen dan deze heb ik nog geen spam gekregen.

Zelf gebruik ik als mailadres <voornaam>@<achternaam>.net en dat gaat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ik heb zelf een catch-all adres ingesteld. Alles komt binnen op ik[at]domein.nl
Op forums en websites waar ik het adres achterlaat gebruik ik dan simpelweg de naam van de website. tweakers[at]domein.nl bijvoorbeeld.

Zo weet ik, als ik spam krijg, waar het vandaan komt.
Werkt al een tijdje erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Johnvh schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:07:
Op forums en websites waar ik het adres achterlaat gebruik ik dan simpelweg de naam van de website. tweakers[at]domein.nl bijvoorbeeld.

Inderdaad... :)
Zo heb ik twee weken geleden een zuid-afrikaans telefoniebedrijf aangeschreven dat ik spam ontving op een adres dat alleen zij kenden - en of ze daar een verklaring voor hadden.
Vanochtend bericht, excuses, excuses - een veiligheidsgat in hun sql-database waardoor een aantal mailadressen gelekt waren.
Nou goed, ik vond het een erg net antwoord en doe verder niet moeilijk. Kwestie van een ander mailadres gaan gebruiken en die oude voortaan automatisch wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:22

samo

yo/wassup

ik heb me@voornaamachternaam.tld al een paar jaar... best moeilijk uitleggen steeds. Dus nu gebruik ik ook voornaal@achternaam.name maar dat is niet veel makkelijker uitleggen. Een hotmail adres is soms toch makkelijker.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Johnvh schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:07:

mail@ of contact@ kan nog steeds overal vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik gebruik voornaam@initialen.tld

Lekker kort en makkelijk te onthouden.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54
samo schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:57:
ik heb me@voornaamachternaam.tld al een paar jaar... best moeilijk uitleggen steeds. Dus nu gebruik ik ook voornaal@achternaam.name maar dat is niet veel makkelijker uitleggen. Een hotmail adres is soms toch makkelijker.
Ik heb ook voornaam@achternaam.name, maar idd, mensen snappen dat .name vaak niet.
Ik zag altijd maar voornaam_apestaartje_achternaam_naam-op-zn-engels_

En dan nog snappen mensen er geen ruk van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

ikben@voornaamachternaam.tld

:Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb sinds kort de catch-all moeten uitzetten. Er zijn spammers actief die <willekeurige letters>@mijndomeinnaam.tld als reply-to adres hebben gebruikt. Ik kreeg daardoor per dag tientallen bounces binnen :( Het instellen van een SPF-record in DNS, zodat de mailservers kunnen zien dat de spam dus NIET van mij afkomstig kan zijn, bracht echt 0,0 soelaas.

Omdat ik ook <naam van website/dienst>@mijndomeinnaam.tld gebruik betekende dat dat ik nogal wat aliases moest aanmaken. Kutspam! :(

Verder: mocht je een eigen website hebben waar je je e-mailadres wilt publiceren, gebruik dan e-mail address hiding. Mijn eigen implementatie werkt tot dusver feilloos, zonder dat je de normale bezoeker ermee lastig valt. Het blijft echter afwachten met welke grappen de spam-eikels nu weer de proppen komen om aan hun e-mailadressen te komen. Zo is mijn oplossing niet OCR-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Yohan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:57:
[...]

mail@ of contact@ kan nog steeds overal vandaan komen...
Klopt, maar ik heb nog nooit spam ontvangen op andere adressen dan ik zelf ooit vrijgaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:48
Wat ik zelf altijd gebruik met m'n eigen domein is als ik ergens lid van wil worden
naamvandedienst@mijndomeinnaam.nl dan weet ik altijd wie naast het potje heeft gepiest :) dit doe ik al voor een aantal jaar en ik heb tot nu toe maar 2 adressen hoeven blokkeren, nadat de naamvandedienst een flinke uitbrander had gekregen.

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Als je 'onbeperkt' aliassen kan aanmaken (en uiteraard via een webinterface in-realtime) kan het ook interessant zijn om een alias aan te maken, per doel.
Bijvoorbeeld: Je wil je op een forum registreren maar weet uiteraard niet wat er met je adres zal gebeuren. Maak dan een alias 'forumnaam@domein.tld'
Of je koopt iets in een webshop en hebt een adres nodig of ...
Als je nadien veel spam op zo'n alias krijgt, weet je van waar het komt, én kan je gemakkelijk die alias verwijderen, zonder dat je tig accounts moet gaan wijzigen en tig mensen waarschuwen

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

oeps dubbel :s

[ Voor 97% gewijzigd door Kristof op 07-08-2006 13:41 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikben@voornaamachternaam.tld
:*)

Goed idee om voor elke dienst een apart adres op te geven, zal ik zeker gebruik van gaan maken. Voorlopig ga ik niets met een website doen, dus dat probleem is er in iedergeval (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
nah heb nu {voornaam}@fam{achternaam}.nl

Voor de hele familie mail adressen aangemaakt, en alleen de mijne heeft een klein beetje spam, staat niet encoded op mijn web-pagina, no problemo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

voor 1 euro 30 heb je een mailadres http://www.sylconia.nl/gratisemail/
Weliswaar niet domeingebonden, maar het is goedkoop en de kwaliteit is goed, mijn partner heeft het nu ca 3/4 jaar zonder problemen.
PS: die 10 euro p/j is overigens ook een nette prijs...
Pagina: 1