Toon posts:

7800GS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een 7800GS gekocht en deze geïnstaleerd. Hiervoor heb ik eerst geformateerd en een herinstalatie van Windows gedaan. Sindsdien heb ik een probleem, ik weet niet voor 100 % zeker dat dit aan mijn videokaart ligt, daarvoor ook dit topic.

Het probleem is dat soms, geheel onvoorspelbaar, mijn scherm zwart wordt en mijn geluid blijft hangen. Nu gebeurd dit alleen als ik een spel speel of als ik 3dMark run o.i.d. Maar zoals ik zei is het geheel onvoorspelbaar, gezien ik de ene keer een spel 3 dagen kan laten draaien voordat hij uitvalt en de andere keer valt het ding binnen 10min uit. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Specs:
Proc: Intel Pentium 4, 3ghz.
Geheugen: 1gig 400mhz
Vidkaart: EVGA 7800GS CO Edition
M0b0: Asus P4P800e Deluxe
Voeding: Zalman, ZM400B-APS (ook nieuw)

Edit: Ik heb zowel de bijgeleverde drivers als de nieuwste drivers al geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 23:37 ]

Verwijderd

hebbie de nieuwste nvidia-drivers?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:45

XanderDrake

Build the future!

Mmm, dit probleem wordt vaak vermeldt, maar wie de search gebruikt, kan zo op het antwoord komen.
Maar goed, ik quote mezelf uit de startpost van het grote 7800GS topic deel 4:
De laatste maanden hadden sommige gebruikers (inclusief mijzelf) problemen met hun 7800GS. Tijdens het spelen van bepaalde spellen slaat de computer vast, met of zonder een "sound loop", en gaat de monitor op slaapstand. Waarom dit gebeurt is onduidelijk, het is in ieder geval niet gerelateerd aan voeding, systeem platform of merk van de kaart. Let wel dat dit alleen gebeurt bij een overclock. Op stock snelheden is het nog niet voorgekomen. Een BIOS modificatie heeft in ieder geval geen effect op het probleem.
Met veel vreugde kan ik vermelden dat er ondertussen een oplossing is voor dit probleem! Opvallend genoeg is het simpelweg een driver update. De NGO Optimized Driver v1.8425, gebaseerd op de Forceware Beta 84.25, heeft het syndroom verholpen bij eVGA, XFX, BFG, PoV en Sparkle 7800GS kaarten. Mogelijk is dat het probleem vanaf nu is opgelost in alle opvolgende releases van de Forceware drivers.
download de drivers hier:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1358

Laat ons even weten of het helpt :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, tot nu toe geen problemen meer gehad.

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 07:52
De NGO 1.9137, installeren in compatibillity mode werken ook prima met een overgeclockte 7800GS.
Draai zelf deze (POV7800GS 500/1440) na een aantal maanden de ngo 84.57 drivers gebruikt te hebben.

Sinds het gebruik van NGO drivers geen last meer gehad van black screen-looping sound issues!