[html] dropdownbox inrichten met tabs

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
ik benbezig om een dropdown box te maken met daarin iemands naam met daarachter zijn initialen.

Om het nou een beetje mooi en overzichtelijkte houden zou ik graag willen dat eerst de naam komt te staan en dan twee tabs verder zijn of haar initialen. zeg maar wat je hier ziet staan in een word documentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~ries/frissen/gfx/test.jpg

is dit mogelijk in een <select><option> dropdown box?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Volgends mij ondersteunt de option geen tabs, dit kan je misschien oplossen met &nbsp; . Dit laten opbouwen met javascript of dmv php/asp.

Pseudo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
namen = array(piet snot,sjaak afhaak,jan janssen)
standaard_afstand = 10
langste_naam_lengte = get_langste_naam_van_array(namen)
foreach(namen as huidige_naam) {
  spaties_na_naam = langste_naam_lengte - huidige_naam.lengte
  zet_object.value = huidige_naam + repeat('&nbsp;' , spaties_na_naam) + repeat('&nbsp;' , standaard_afstand )
}

De mooiste oplossing is denk ik serverside, al kan je natuurlijk nooit 100% zeker zijn dat het "recht" uit komt. Een letter O is veel breder dan de i. Dan zou je adhv letterbreedte (pixels) het aantal spaties kunnen gaan berekenen, en het op die manier opvangen.

Ik denk dat het makkelijker is om voor de text-only browsers een dropdown te maken met <select> en <option>. Deze te verwijderen met javascript en dan een DHTML dropdown tekenen waar je het 100% zeker "recht" kan krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:13:
De mooiste oplossing is denk ik serverside, al kan je natuurlijk nooit 100% zeker zijn dat het "recht" uit komt. Een letter O is veel breder dan de i. Dan zou je adhv letterbreedte (pixels) het aantal spaties kunnen gaan berekenen, en het op die manier opvangen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
select {
    font-family:monospace;
}