7.1 geluid in spellen werkt niet op ALC850 , demo wel ?!

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb een 7.1 surround set gekocht en aangesloten op mijn mobo (Asus A8N-SLI Premium met onboard realtek ALC850 )
Als ik bij de instellingen van de audio de 3d demo draai komt het geluid uit de juiste boxen en dat werkt dus gewoon goed.
Start ik nu echter een spel zoals bijv Quake 4 of HL2 dan krijg ik alleen stereo geluid (front left en right).
Bij HL2 kan ik gewoon 7.1 setup kiezen en krijg ik toch stereo geluid, bij Quake kan ik alleen stereo kiezen omdat er geen surround setup word herkend ?!
Iemand die weet hoe ik het wel goed draaiende kan krijgen ?
Heb zowel bij de realtek audio setup als in windows configuratiescherm 7.1 setup gekozen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Hoe heb je'm aangesloten, digitaal of analoog?

In het eerste geval klopt het wat je zegt, om 5.1/6.1/7.1 geluid digitaal te transporteren heb je DTS of DD nodig, je geluidskaart is niet in staat dit live/realtime te coderen, dus heb je gewoon stereogeluid. Hiervoor heb je een geluidskaart nodig met Dolby Digital Live. Bij een demo of dvd werkt het wel omdat het geluid al in DD of DTS gecodeerd is en alleen maar overgestuurd hoeft te worden.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Flotter schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:07:
Hoe heb je'm aangesloten, digitaal of analoog?

In het eerste geval klopt het wat je zegt, om 5.1/6.1/7.1 geluid digitaal te transporteren heb je DTS of DD nodig, je geluidskaart is niet in staat dit live/realtime te coderen, dus heb je gewoon stereogeluid. Hiervoor heb je een geluidskaart nodig met Dolby Digital Live. Bij een demo of dvd werkt het wel omdat het geluid al in DD of DTS gecodeerd is en alleen maar overgestuurd hoeft te worden.
Heb hem analoog aangesloten via 4 3.5mm naar 8 tulp kabels.
De demo in de soundmanager werkt ook gewoon prima.
Krijg het alleen in games niet aan de praat :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
klein schopje