Toon posts:

[Thin client] Browser-only pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar de goedkoopste van het goedkoopste pc configuratie. De pc is dan ook (bijna) maar voor 1 ding goed: het weergegeven van 1 webpagina. Deze wordt via javascript oid om de zoveel seconden automatisch refreshed.

Ik dacht daarbij aan een thin client, met een klein beeldscherm van 5,8 inch groot (600*800), linux met opera. Hij moet geen filmpjes of flash kunnen afspelen. Wel moet het mogelijk zijn om een printer erop aan te sluiten, nl. zo'n kassa-bon printertje. De driver moet dan natuurlijk daarvoor ook kunnen draaien, maar dat is alles.

Weet iemand waar ik zo'n soort (hardware) configuratie kan vinden? Het moet absoluut zo goedkoop mogelijk...

Groeten,
Mario

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Tablet PC? Er zijn genoeg van die minisysteempjes te vinden op internet, wij hebben ze op het bedrijf ook gehad alleen voor display van informatie...

Anders ergens 2e hands een oud 500 mhz ding vandaan toveren

Verwijderd

Topicstarter
nee geen tablet pc, die kunnen meestal al veel te veel en zijn al te duur... En oude 500hz pc's would do, maar die zijn eigenlijk alleen maar te groot..., het moet namelijk draaien op plaatsen waar ruimte schaars is...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop een of andere barebone of Epia systeempje.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:32:
nee geen tablet pc, die kunnen meestal al veel te veel en zijn al te duur... En oude 500hz pc's would do, maar die zijn eigenlijk alleen maar te groot..., het moet namelijk draaien op plaatsen waar ruimte schaars is...
Dan moet je gewoon zoeken naar die ouwe platte kantoorkasten (nonATX), kunnen aardig klein zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Noork schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:36:
Koop een of andere barebone of Epia systeempje.
Idd, oude Epia :) (1st-generation Epia met 500Mhz CPU, passief gekoeld :))

Op eBay zijn vaak ook genoeg ThinClients te vinden, sommigen daarvan hebben al een Epia in zich!
Het stand-alone printen wordt iig het lastigste, het ding moet dus in feite een printserver zijn, dat kunnen ze vaak niet met de standaard-firmware (WindowsCE iig, met XPe zou het wel kunnen denk ik)

Wat is je budget ongeveer?
Voor 20 euro heb je een client met CE en IE4 die de pagina weergeeft, maar niet print,
Voor 70 euro heb je een iets nieuwere client met XPe die dit hopelijk wel doet
Voor 150 euro heb je bovenstaand iig zeker, het ligt eraan hoe duur alles is op het moment
Voor 150 euro kun je ook een oude Epia op de kop tikken met bv 128mb geheugen
Voor 300 tot 500 euro heb je een nieuwe client met XPe die het probleemloos kan...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wat is je budget ongeveer?
Voor 20 euro heb je een client met CE en IE4 die de pagina weergeeft, maar niet print,
Voor 70 euro heb je een iets nieuwere client met XPe die dit hopelijk wel doet
Voor 150 euro heb je bovenstaand iig zeker, het ligt eraan hoe duur alles is op het moment
Voor 150 euro kun je ook een oude Epia op de kop tikken met bv 128mb geheugen
Voor 300 tot 500 euro heb je een nieuwe client met XPe die het probleemloos kan...
budget is ong. 70 euro per client, maar ik neem aan dat dat dan wel een 2e hands is? is overigens geen probleem...

Waar kan ik dat ongeveer halen?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

is een Interme 6642 van marktplaats niets voor je??

Mag dan wel een celeron 266 Mhz zijn met 8.4 inch 800*600 scherm, maar is daarmee toch nog wel geschikt voor eenvoudig html werk

Nu met WP, PV, EV en PC

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Op computerbeurzen/tweedehands beurzen heb je vaak PII 266 te koop voor rond de 30 euro ofzo in vrij kleine kastjes van compaq ofzo. Daarbij een goedkoop scherm en je bent klaar.

In belgie heb je dit bedrijf: http://www.puc.be/ die op elke pc beurs staan met van die dingen. Maar er zijn er in jouw buurt wellicht ook van die bedrijven.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Wat betreft die printer: Over hoeveel printers heb je het? Misschien kan je ergens in een kast 1 groter systeem neerleggen waar je al die printers op installeerd en deelt.

Verwijderd

Oude laptop? lekker klein en met scherm.
zoiets bijvoorbeeld.
Pagina: 1