Toon posts:

Slecht functionerende (Acer laptop) aan/uit schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een poging het toetsenbord van mijn Acer Aspire 3620 laptop schoon te maken, heb ik per ongeluk een flatcable'tje van mijn aan/uit schakelaar geknakt (is een papier-achtige cable met daarop een aantal zilvere draadjes). Uiteraard valt dit niet onder de garantie van Acer (logisch), dus ik belde hen op om te vragen of ik zo'n kabeltje (tegen betaling) toegestuurd kon krijgen. Dit kon echter niet, wel mogelijk was de laptop opsturen, maar dat ging sowieso aan vervoer al 66 euro kosten + bijkomende kosten van arbeid en onderdelen. Na nogmaals getracht uit te leggen dat ik wist dat het door dat kabeltje kwam en dat als ze zo'n kabeltje zouden opsturen, ik het zelf wel kon maken, gaf ik de moed op; Acer wil simpelweg geen kabeltje opsturen.

Nu is mijn vraag of ik elders wel terecht kan en/of jullie misschien een 'servicepunt' weten van Acer (in de buurt van Utrecht als het even kan) waar ik binnen zou kunnen lopen om het probleem voor te leggen en een nieuw kabeltje mee te nemen.

Valt mij iig heel erg tegen van Acer dat ze zulke slechte service leveren.. ;(

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kan je niet toevallig een foto maken van die flatcable? Dan weten we waar we het over hebben ;)
Verder mss op conrad.nl te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hem graag willen maken, maar ik heb hem nu dusdanig weten op te bergen dat ik de laptop, na 100x op de aan/uit knop heb gedrukt, weer aan kan zetten. Durf het eigenlijk niet zo goed aan! Tis echt een flinterdun dingetje met 8 baantjes en ik denk nog geen centimeter breed in totaal. Hij loopt vanaf een connector op het moederbord naar een 'panel' rechtsboven met daarop de aan/uit knop + 4 multimedia toetsen. Aan de uiteinden van de kabel zitten blauwe plasticjes om hem te verstevigen (om in de connector te kunnen drukken). Het kabeltje is denk ik nog geen halve millimeter dik!

Verwijderd

Topicstarter
Even weer een post in dit topic, want ik heb nogsteeds geen oplossing voor dit probleem. Wederom contact gehad met Acer, maar ze blijven hun 'poot stijf houden' en wensen geen los onderdeel op te sturen.

Nu wat anders; zijn de flatcabels in een laptop ook 'standaard'? Zeg maar netzoals IDE, S-ATA, voedingskabels, etc. in desktops?