Mijn systeem neemt om de haverklap pauzes waarbij beeldscherm bevroren staat.
win2k, sp3 later sp4
asus k7m, geforce2 GTS, Athlon 550
Eerst zag ik de pauzes voor vastlopers aan, maar na een paar seconden of minuten bijna volslagen inactiviteit gaat hij doodleuk weer een minuutje of zo door. De pauzes gebeuren zowel in normaal als safe mode.
Het gekke is dat de pauzes niet altijd plaatsvinden, zo nu en dan loopt het systeem zonder aanwijsbare veranderingen urenlang stabiel.
edit: om onverklaarbare redenen niet meer het geval
- niet essentiele kaarten verwijderd
- virusscan gedaan
- grafische kaart omgeruild
- processor uitgestoft
- windows sp4 geinstalleerd.
wie helpt mij?
win2k, sp3 later sp4
asus k7m, geforce2 GTS, Athlon 550
Eerst zag ik de pauzes voor vastlopers aan, maar na een paar seconden of minuten bijna volslagen inactiviteit gaat hij doodleuk weer een minuutje of zo door. De pauzes gebeuren zowel in normaal als safe mode.
Het gekke is dat de pauzes niet altijd plaatsvinden, zo nu en dan loopt het systeem zonder aanwijsbare veranderingen urenlang stabiel.
edit: om onverklaarbare redenen niet meer het geval
Ik weet niet of hier de oorzaak van de pauzes ligt. Verder heb ik ondermeer zonder resultaat de volgende acties ondernomen:Zonet viel mij op dat de CPU belasting dan blijvend op 100% staat. Deze belasting wordt veroorzaakt door SERVICES.
Ik heb geprobeerd de belasting weg te nemen door in services.msc zoveel mogelijk services af te sluiten, zonder resultaat. niet af te sluiten waren
"telephony" (error 1053)
"remote access conn mgr"
"win mgnt instrum driver ext"
"event log"
"plug & play"
"remote procedure"
"security accounts mgr"
- niet essentiele kaarten verwijderd
- virusscan gedaan
- grafische kaart omgeruild
- processor uitgestoft
- windows sp4 geinstalleerd.