Toon posts:

wanadoo adsl na vakantie eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

Ik ben net terug van vakantie en tot mijn schrik zag ik dat mijn internet het niet meer doet.

Het gaat om een wanadoo adsl lite verbinding.

Het adsl lampje brandt constant op mijn router (sweex |:( ) dus dat betekent dat er een verbinding is.

Heeft het misschien iets te maken met het omzetten van wanadoo naar orange? Of zijn er instellingen veranderd dat ik niet weet.

Alvast bedankt,

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de stekker van het modem en router eruit en er weer in te doen. Bij het omzetten van abbonementen (omdat je een andere snelheid/prijs wilt) moet dat in iedergeval wel. Misschien dat dat in dit geval ook moet.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-04 22:15
Modem herstart, oftewel even 10-tal seconden zonder stroom, is beter. Krijg je een IP-adres toegewezen? (kijk in de status van het modem). Dat lampje geeft aan dat er waarschijnlijk wel sync is. Altijd eerst bij jezelf zoeken, zeker na een vakantie. Scheelt je namelijk hoop belkosten naar de provider.

pepernooot

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hele modem opnieuw ingesteld maar aan de wan kant zie ik dat ik geen ip adres krijg toegewezen

Verwijderd

En als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit? Daarmee sluit je eventuele problemen met de router uit.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-04 10:03
Wanadoo is overgenomen door Orange. Ik heb alles meteen omgezet toen ik terug kwam van vakantie (van wanadoo naar orange) maar verder niet getest of het op de oude manier ook nog werkte.
Ik heb iig nooit van Orange bericht gekregen dat er instellingen ed veranderd moesten worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist even het oude modem aangesloten maar ook dit mag niet helpen.

Ik krijg een groen tekentje te zien dat betekent dat de lijn goed is. Maar ik krijg helaas geen ip adres uitgedeeld hij blijft staan op beperkte verbindingsmogelijkheden en wijst zichzelf een apipa adres toe.

Morgen denk ik toch even de helpdesk bellen dan maar :(
Pagina: 1