Toon posts:

14" audio laptop aanraders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fijne core duo 14" laptop voor een bedrag van rond de 1200 euro. Ik ga er niet mee gamen, maar vooral muziek mee maken (meerdere sporen tegelijk opnemen met een aparte firewire/usb geluidskaart in cakewalk sonar, audiobewerking, etc.) en verder standaard office-werk. Tot nog toe kom ik uit op de Dell Inspiron 640m, of de HP Pavilion DV-2085 die vergelijkbare specs hebben, alleen is de Dell wat goedkoper en heeft de HP een betere videokaart. Zijn er nog andere laptops die ik over het hoofd heb gezien?

Ik heb al aardig wat info/ervaringen gevonden over de dell, maar zeer weinig over de HP. Iemand gebruikerservaring met deze laptop? En hoe verhoudt deze zich tot de dell? Probleem met de HP is dat er een 5400 RPM schijf inzit en deze is volgens mij niet standaard te upgraden, dus zal ik nog eens 150 euro voor een 7200RPM 100 gig schijf moeten toevoegen. Ik begin steeds meer naar de 640m te neigen, of zijn er sterke redenen om dit vooral niet te doen? Bijvoorbeeld de herrie van de fan of voeding? (zie het snerpende voeding verhaal op de arstechnica site http://arstechnica.com/reviews/hardware/e1405.ars/2). Alle tips zijn welkom!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je zou een macbookpro kunnen overwegen:
  • WinXP ICM bootcamp
  • Garageband
  • 14" uitvoering
  • |Core Duo
  • Lange batterijtijd
  • afstandsbediening zooi
Macbook

[ Voor 28% gewijzigd door Flapp op 06-08-2006 18:43 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47
Flapietoetoe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:41:
Je zou een macbookpro kunnen overwegen:
  • WinXP ICM bootcamp
  • Garageband
  • 14" uitvoering 13.3
  • |Core Duo
  • Lange batterijtijd
  • afstandsbediening zooi
Macbook
lijkt me inderdaad een goede keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een reele optie. Maar ik ben toch iets te veel gehecht aan PC en de macbook is ook vrij prijzig. Hij komt standaard met maar 512 MB RAM en 60 GB 5400 RPM HD. Upgraden naar een 7200 RPM is niet mogelijk, dus zou ik zelf aan de slag moeten. Ik moet er dan toch zo'n 250 euro bij optellen (RAM + HD). En de goedkoopste macbook van 1030 euro heeft geen dvd writer en ook geen mogelijkheid voor een upgrade. Maar ik moet zeggen...hij ziet er wel erg mooi uit en mac heeft vanzelfsprekend goede naam op het gebied van audio. Nog andere aanraders?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Voordeel van die Macbook is de bitperfecte (!) optische in- en uitgangen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Modbreak:HK-Replies zijn niet gewenst.

[ Voor 90% gewijzigd door Thandor op 07-08-2006 00:27 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 06:23
Je zou nog de IBM T60 en de Asus Z62j kunnen checken, ik weet alleen niet precies of die aan je audio eisen voldoen. Het zijn iig niet die hard 14" gamelaptops.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het verschil in snelheid tussen een 5400 en 7200 rpm harde schijf is bij 2.5" schijven in laptops vaak heel erg klein, soms is een 5400 rpm schijf zelfs sneller, upgraden is dus imho niet nodig.

nieuws: Laptop-harddisks jagen op desktopprestaties

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:37

mr_petit

opperprutser

Ik weet niet hoeveel sporen je tegelijkertijd gaat opnemen, en hoeveel controls je op je scherm wilt hebben, maar veel van de geopperde laptops hebben een scherm met 1280 X 800 als resolutie.
Daar kan je niet zoveel op kwijt is mijn ervaring.
De Dell is ook te krijgen in 1440 X 900.
Misschien kan je nog denken aan een Dell latitude D520. Die is er in 15" (niet breedbeeld) met 1400 x 1050. Qua maten natuurlijk wel iets groter dan een 14".

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1