Totally No Noise systeem met nieuwe Core 2 Duo?

Pagina: 1
Acties:

• Ziriax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Hoi,

Ik ben op zoek naar informatie om een snelle PC samen te stellen die totaal geen noise maakt. Zoals de Commodore 64 of Amiga vroeger waren he, totaal stil :9~ ... Silence is golden.

De PC hoeft niet overclocked te worden; hij gaat vooral dienen om 3D graphics te programmeren in C#/C++, en af en toe een game te spelen uiteraard. Moet DirectX10.0 & VISTA compatible zijn (als die ooit gereleased wordt zonder nog een aantal belangrijke features te schrappen zoals WinFS ;) ...)

Aangezien die nieuwe Intel Core 2 Duo CPUs een vrij lage TDP hebben en toch goeie price/performance bieden, leek me de kans groter dit voor een redelijk budget te kunnen doen (richtlijn 2000 Euro excl BTW). Ook eventueel met de nieuwe G995 chipset voor builtin graphics.

Ik weet dat het mogelijk is, en reeds geleverd kan worden in de US, zoals bleek uit deze link.

Dit is echter een vrij duur systeem, en ik vroeg me af of er alternatieven waren, zoals bvb in combinatie met de Zalman TNN 300 of andere cases.

Mogelijke onderdelen die ik gevonden heb zijn:
- Silentmaxx FANLESS 400W
- ASUS P5W DH Deluxe
- ASUS 7800 GT TOP SILENT of de EN7600GS/GT SILENT

etc maar dan heb je nog steeds fans nodig om de lucht uit je case te krijgen.

Ook water-cooling is niet compleet geruisloos dacht ik, en vrij duur?

Zonder fans zijn de enige bewegende onderdelen nog de DVD drive en harddisk, en hopelijk zullen we snel hybrid harddisks zien met een paar GB flash memory in combinatie met platters, zoals Samsung's Hybrid HDD - Flashon. DVD drive gebruik ik amper.

Een laptop kan ook, maar mijn ervaring met die dingen is dat die veel meer lower-db maar high-pitched herrie maken, en daar word ik helemaal gek van.

Ja, er zijn een hope "stille PC" websites te vinden, maar ik heb nog niet alle info gevonden voor een TNN Conroe PC...

Thanks for any help of feedback...

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik denk dat je toch echt luchtkoeling zou moeten overwegen. Ik ben ook een enorme stiltefreak, en ik ga binnenkort ook een systeem samenstellen op basis van de core 2 Duo. Ik denk dat ik dan zoiets ga maken qua cooling:

CPU: Scythe Ninja passieve cpu koeler

PSU: Tagan 480 watt, jij kan voor de Silverstone SST-ST30NF gaan aangezien je geen zware videokaart hebt.

Videokaart: X1800XT met Artic Accelero X2 (ik vind het zeker stil genoeg maar jij kunt voor een passieve kaart gaan want je gebruikt het toch niet)

Behuizing: SilverStone Midi Tower TJ04 ATX (goede indeling en mooie vormgeving)

Case fans: 2x Sharkoon SilentEagle 1000, 120 x 120 x 25 mm, 1000 rpm en desnoods nog minder met fancontroller oid. Wel hoge luchtverplaatsing.

HD: 2x Silentmaxx HD silencer 2.0 op de bodem van de kast op schuimrubber. (als je 1 HD hebt dus maar 1 :) )

Dit wordt bij elkaar veel en veel goedkoper en met een passieve voeding en videokaart heb je alleen die twee sharkoon fans maar en een eventuele HD in die silencer. Dat wordt onhoorbaar..

Wat betreft temperaturen kan de combinatie van Scythe Ninja en low rpm case fans prima.

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/9163/innenkomp4yhfc9.jpg
Gozer van extremesytems draait het ook met een p4 3,2c

• Theo
  • Laatst online: 19:43

Theo

moederbord

misschien is www.ikbenstil.nl voor je wel handig

CPU is niet zo moeilijk passief te koelen, dit zou zelfs nog wel met een Zalman 9500 LED kunnen als de fan niet is aangesloten.

HD kan je in een HDsilencer stoppen. Je krijgt echter de schijf nooit helemaal stil omdat als je te goed dempt de HD z'n warmte niet kwijt kan.

Nu met WP, PV, EV en PC

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb nu zelf de Zalman CNPS 9500 led, maar die gaat weer weg omdat ie voor passieve koeling een stuk minder geschikt is. De Ninja is daarvoor beter geschikt. Bovendien is ie nog goedkoper ook.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Die kast word gewoon verkocht zoals die in die link staat.
Ofwel, dat bedrijf gebruikt voor zijn dure sytemen dezelfde kasten als de TNN kasten van zalman.

Hier is hij: http://www.zalman.co.kr/eng/product/code_list.asp?code=020

Ik zou gewoon een shop zoeken. En anders contact opnemen met shops en vragen of ze hem kunne bestellen.

Bij zelf assembage ben je veel goedkoper uit en kan je gewoon de core2duo nemen.

[ Voor 94% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 06-08-2006 17:29 ]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 22:49

B2

wa' seggie?

Is de Antec P150 niet wat voor je? Ik ben nu zelf ook bezig om een zo stil mogelijk systeem te maken, met een C2D erin (E6400).
Ik maak hiervoor gebruik van een Scythe Ninja+ heatsink, maar gebruik nog wel een 120mm fan erop, omdat de pc meestal stressed dvd's staat te encoden. Door de casefan van de Antec kast op low te zetten wordt de cpu niet warmer dan 41 graden. Netjes dus.
Pagina: 1