Fan plaatsen hoe.........hoe doe ik dat het best ?

Pagina: 1
Acties:

• WERIE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ben nieuw in het gebruik van fan's

de fan van de voeding blaast dat nou lucht in de voeding of zuigt het het weg.....

ik heb namelijk 4 fan's tot mijn beschikking en wil deze graag plaatsen....(ze zijn gelukkig ook heel stil heb ze namelijk al in mijn kast geplaatst.alleen weet ik niet of ik het goed heb gedaan..... er zit zeg maar een stikker op je fan (bij de voeding wijst hij naar buiten....) hoe moet ik die andere 4 plaatsen waar precies en waar moeten de stickers naar toe wijzen....

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Gebruik: Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/search.jpg

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
volgens de atx standaard zuigt de voeding de lucht van buiten, en blaast hem in de kast. dit is echter niet geweldig, aangezien de voeding de lucht nogal warm maakt, en dus de hele kast opstookt. de meeste atx voedingen blazen daarom de lucht naar buiten.

hoe je je kast indeelt is afhankelijk van de kast zelf, wat je er allemaal in hebt hangen, en hoeveel moeite en geld je eraan wil besteden.

bekijk je kast gewoon goed, en bedenk waar je frisse lucht wil hebben, hoe die daar gaat komen, en hoe de warme lucht weer afgevoerd word. probeer een luchtstroom te krijgen die 1 kant op gaat, en zet de fans zo dat ze die luchtstroom in stand houden.

• Bigs
  • Niet online
Ik heb hier een miditower en heb er 1 voorin en 1 achterin zitten, dat werkt best aardig, misschien dat ik er nog een keer een in de zijkant maak om m'n PCI kaarten een beetje te koelen.

Wat je in ieder geval nooit moet doen is 2 fans tegen elkaar in laten blazen, de lucht moet gewoon door je kast stromen (dus aan de ene kant erin en da andere kant eruit). Hoe je dat doet ligt natuurlijk een beetje aan wat voor kast je hebt.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Op de fan (buitenkant) staan twee pijltjes, de ene in de lengte, en de andere in de breedte. De pijl die loodrecht op de fan staat geeft aan waar de luchtstroom heen gaat.
Ik heb in mijn kast voor in een fan die de lucht naar binnen blaast, en achter in twee maal een fan die de lucht naar buiten blaast. Je moet zelf maar even kijken wat het best koelt.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

warme lucht stijgt trouwens op, dus je moet voorin aan de onderkant koude lucht in je kast blazen en er bovenin weer uitzuigen.

Verwijderd

m-o-l is right!

• WERIE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oke Tweakers...dat heb ik gedaan...

alleen nu een vraagje zijn deze temperaturen normaal....mijn compie staat sinds 6:00 uur in de ochtend aan...post ff jullie temps door.....

cpu = 38 graden
system = 26 graden.

• Bigs
  • Niet online
38 graden is voor een 1GHz TB behoorlijk netjes vind ik.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 16:03 schreef Shuriken het volgende:
Gebruik: [afbeelding]
als je niets te zeggen hebt zeg dan ook niets
Pagina: 1