Toon posts:

Hulp nodig bij een speaker->dvd stekkertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een speaker set die aan het uiteinde geen stekker bevat "dus een gesplitte kabel en de ader bloot" en ik heb een nieuwe DVD speler die de normale audio ingang heeft. Zijn hier stekkers/verloopjes voor?

Dank je

edit: plaatjes voor verduidelijking
Speaker kabel: http://www.gepco.com/pict...udio_spkr_perminstall.jpg
dvd audio input: http://img510.imageshack.us/img510/6717/dvdbackpanel8di.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 16:39 . Reden: plaatjes voor verduidelijking ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 17:52

Klippy

Still Game

Hoe kan je een speaker aansluiten op een audio-ingang?
Maar je zal audiouitgang bedoelen, dus wat is ""normaal"? Tulp zeker?
En "normaal" hang je daar een versteker tussen natuurlijk, gaat anders niet echt lekker werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 06-08-2006 16:39 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dus je wilt luidsprekers (die een versterkte uitgang vereisen) aan een Line in van een DVD-speler aansluiten. Gaat lastig worden... :+

Wat je moet doen is de DVD-speler aansluiten op een versterker, en daar vervolgens je luidsprekers op aansluiten. Of je hebt een alles-in-één (DVD + versterker ineen), maar dan nog moeten je luidsprekers op een versterkte uitgang aangesloten worden.

Kleine tip, lees de handleiding even en dan met name het gedeelte wat over de aansluitingen gaat en waar deze allemaal voor dienen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:39:
Hoe kan je een speaker aansluiten op een audio-ingang?
Maar je zal audiouitgang bedoelen, dus wat is ""normaal"? Tulp zeker?
En "normaal" hang je daar een versteker tussen natuurlijk, gaat anders niet echt lekker werken :)
Bedankt voor de snelle reactie.

Sorry ja, de audio uitgang. Ik heb er plaatjes bij mijn eerste post gedaan voor verduidelijking

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ziet eruit als onversterkte uitgangen, je zult dus met een extra versterker aan de slag moeten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:43:
Ziet eruit als onversterkte uitgangen, je zult dus met een extra versterker aan de slag moeten...
nee nee, mijn vorige DVD had er geen probleem mee omdat deze kleine klemmetjes hadden om de speaker kabel er in te klikken. Nu heb ik de tullip audio uitgang en zoek de naam of link voor stekketjes die dit omzetten.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 17:52

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:45:
[...]

nee nee, mijn vorige DVD had er geen probleem mee omdat deze kleine klemmetjes hadden om de speaker kabel er in te klikken. Nu heb ik de tullip audio uitgang en zoek de naam of link voor stekketjes die dit omzetten.
Als een DVD speler klemmetjes heeft om die kabel op aan te sluiten is het echt een speakeraansluiting , dus een versterkte uitgang.
Er zitten natuurlijk niet voor niets andere aansluitingen op, je kan niet overla een verloopstukje aanhangen natuurlijk.
Kijk gewoon even in je handleiding wat die erover zegt, maar 90% zeker dat Question Mark gelijk heeft :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:45:
[...]

Dan had je vorige DVD-speler een ingebouwde versterker :) Zal wel zo'n alles in 1 home theatre geweest zijn ofzo? Welk merk / type had je eerst, en welke nu?
Want deze moet je toch echt aan een apart versterker hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige dvd speler is een AKAI DV-P4580SL, mijn vorige DVD (d-vision cheapo) kon ik mijn speakers direct aan de dvd koppelen dmv een klik systeem.

oh nee :( miskoop?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:22:
Mijn huidige dvd speler is een AKAI DV-P4580SL, mijn vorige DVD (d-vision cheapo) kon ik mijn speakers direct aan de dvd koppelen dmv een klik systeem.

oh nee :( miskoop?
Je had eerst een all in one home theater setje, dat je nu een dvd speler koopt zonder versterker voor speakers is je eigen fout. :)

Je kan nu ook nog een receiver kopen en die er tussen hangen, maar als je deze spullen gebruikt zal je wel geen hoog budget hebben.., dus dan is dat ook niet echt mogelijk. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Satch op 06-08-2006 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:29:
[...]

Je had eerst een all in one home theater setje, dat je nu een dvd speler koopt zonder versterker voor speakers is je eigen fout. :)

Je kan nu ook nog een receiver kopen en die er tussen hangen, maar als je deze spullen gebruikt zal je wel geen hoog budget hebben.., dus dan is dat ook niet echt mogelijk. :)
Je eigen schuld :'( ben nu op zoek naar een receiver en idd geen hoog budget
Pagina: 1