Toon posts:

LaCie porsche usb harddisk nog steeds ratel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
enige dagen geleden heb ik een probleem aangegeven aangaande een usb harddisk dat staat via de volgende link hier of zie de quote hieronder
het gaat over een La Cie 30gb USB 2.0 F.A. Porsche externe 2,5" schijfje (laptop model)...
ik heb de faq doorgespit en "het grote xxxx"-boek hier. Toch vind ik net steeds niet exact antwoord op mijn probleem.

betreffende schijf werkte perfect. Hij heette STACKY, althans dat was de volume naam. Van de 1 op de andere dag heette hij ineens "Local Disk" in XP (eng) en vooraf daaraan leek het alsof hij een soorten van verloren seek had opgelopen. Doordat je een goed ritme kon herkennen in het ratelen. Meer zoiets als: "ratel, ratel, ratel ... rrrrrtl ... ratel, ratel, ratel ... rrrrrtl etc. etc.". Plus dat de toen hernoemde "Local Disk" niet meer snel benaderbaar was en windows mij vertelde dat et ding leeg was. Kortom hij is naar mijn mening niet kapot. Maar goed, ik kom er niet uit. Ik heb via google een antwoord gekregen in de vorm van TestDisk. TestDisk laat STACKY wel goed zien ook zijn inhoud. PHOTOREC die blaast de hele zooi zelfs weer terug op WINDOWS HD maar dat is geen optie omdat alles dan andere filenames krijgt en dit naar mijn mening ook anders zou moeten kunnen...

Wat denk ik? Ik heb dus de schijf in zijn USB behuizing nog zitten... en op die manier heb ik met TestDisk wat dingen geprobeerd... ik heb de partition table opnieuw weggeschreven... na reboot was er geen verandering... daarna heb ik de MBR gefixt... LET WEL dit alles via de USB en dat zeg ik erbij omdat ik sterk betwijfel of dit via dat kanaal wel overgebracht kan worden...

Is het nou mogelijk om dat ding met acties (welke ? ) via USB aansluiting te repareren? Of MOET dat ding uit zijn porsche en dan een IDE aangesloten krijgen om dit te kunnen fixen? Dat weet ik dus niet...

Wat kan ik het beste doen?
ben een beetje hopeloos aan het stuntelen hier 8)7
nu heb ik de harddisk uit de behuizing gehaald en in een compaq laptop gedouwd om vervolgens hier met testdisk een nieuwe MBR op weg te schrijven, ook de partition tabel is zo opnieuw weggeschreven...

nu heb ik die harddisk weer aangesloten maar hij doet nog steeds EXACT hetzelfde als in mijn probleem staat... ik weet gewoon dat het geen verloren zaak is omdat ik via testdisk gewoon de data kan zien... maar hoe los ik het op wat is nu het werkelijke probleem?

dank in advance

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:04

SeatRider

Hips don't lie

Waarom maak je daar dan een nieuw topic voor?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:20:
Waarom maak je daar dan een nieuw topic voor?
sorry... het is niet mijn intentie het forum te bevuilen

Verwijderd

Topicstarter
heeft nou nog nooit iemand een soortgelijk probleem meegemaakt?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Garantie claimen, en daarvoor nog getdataback proberen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
hardstikke bedankt voor jullie tips... ik denk dat de eerste goede stap voor mij is om een 2.5" laptop naar 3.5 inch IDE adapter aan te schaffen... dan hang ik die schijf in mijn desktop en kan ik em daar mooi bestoken met de genoemde tools.... zonder die adapter blijf je laptops uitelkaar schroeven.... en das nog altijd minder handig dan in je desktop ... nog bedankt...
Pagina: 1