Overbodige HK topics

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Toen ik in de Hk zat te neuzen in dit topic, las ik de volgende sluitmessage:
We gaan een einde aan deze (inmiddels) topic-reeks maken.

De reden hiervan is eigenlijk een open deur. Dit topic is nutteloos en lijkt steeds meer het karakter van een post-opkrik-topic te krijgen. Veel dezelfde mensen reageren hier en op deze manier komt er geen eind aan. Het topic is niet leuk om te lezen en de HK is geen aggregatie van zomaar wat image-linkjes. Je hoeft dus ook geen nieuw deel van dit topic te maken, want die zal ook een slotje krijgen.

Mocht je het jammer vinden dat dit topic dicht is, laat dan je fantasie gaan en verzin een topic met wel een leuk spel-element zoals Raad de film aan de hand van een screenshot [deel 15] bijvoorbeeld. :)
Nu vond ik dit plaatjestopic opzich nog leuk, maar wat ik mij afvraag: Als dit topic dicht gaat om deze reden, wat is dan de reden het volgende topic nog open te houden:

Geef een cijfer aan het icoon van je voorganger. Deel 5

Ik erger me eigenlijk al een tijdje aan dit soort topics, ik wou eigenlijk nog meer voorbeelden zoeken, maar die kan ik nu zo gauw niet vinden, maar wou toch m'n hart luchten :P

Zogauw ik nog wat topics vind zal ik ze posten, maar mijn vraag, hoe wordt de policy nou gevolgd? Want ik zie veel topics dichtgaan met een reden die voor 5 andere topics ook hadden mogen gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wordt dit niet zo'n topic na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Eigenlijk kan het alleen maar eens zijn met de TS. Zulke topics hebben totaal geen toegevoegde waarde voor de HK. Het enige is dat je je postcount er mee kan opkrikken

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan iemand mij vertellen om welk topic dit gaat die nu gesloten is? Is dit HGKMT of Soep de Troep, of..?
Ik was even benieuwd gewoon...

Edit: Het Lekker tellen topic dus, thnx Pierre.. :>

[ Voor 50% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2006 16:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan kunnen die kleine mededelingen, en de bikkeltopics ook wel weg.
Of die onzin van: wat zit er in je CTRL-V, of wat luisterd de GoT'er nu.

GoT is een IT forum, laat de humor in de HK ook maar IT-related zijn, De soep-topics lig ik altijd van in de kreukels, en heeft met software te maken.

Voor topics als kleine mededelingen, of bikkeltopics (waar ik zelf ook wel in post, ze zijn er nou eenmaal) kan je ook fok gebruiken. Als je ziet wat voor dom volk daar loopt. Hele verhalen in smiles komen voorbij 8)7

GoT is voor de persoon met intresse in computers, en lekker belangrijk wat je nu luisterd, alsof de rest kan meeluisteren.

Van mij hoeven dat soort topics niet, maar stoor me er verders niet aan hoor.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Topics waar je alleen heen gaat om zelf te posten mogen van mij gesloten worden. Net zoals dat tel-topic, daar ga je niet heen om eens leuk te kijken wat voor plaatjes anderen gevonden hebben, maar om zelf een plaatje te posten (om even je postcount op te krikken in veel gevallen).

Die beoordeel-topics zijn ietsje minder nutteloos, omdat je op die manier kan kijken wat anderen van je signature/avatar/watdanook vinden, maar omdat er altijd maar één persoon z'n mening erover geeft is het ook niet geweldig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RaZ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:11:
Correct me if I'm wrong, maar het ctrl-v topic bestaat afaik al een tijdje niet meer (vanwege nutteloosheid, net als dat tellen-gedoe) en het "wat luister je"-topic is veranderd (heet niet voor niets "nieuwe stijl") in iets wat wel bijdraagt aan de HK.

* anandus vind topics als "het tellen"-topic ook loos.

Er zijn ook verschillende soorten topics in de HK.
De complete onzintopics die wmb dicht mogen (zoals tellen en rare polls enzo), topics die gezellig en grappig zijn en topics die een algemene afvalbak vormen, zodat nutteloze dingen niet her en der verspreid worden of dat er meer nutteloze topics bijkomen (zoals KNMT, bikkeltopic en het "show wat nieuws"-topic).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hahn schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:17:
Die beoordeel-topics zijn ietsje minder nutteloos, omdat je op die manier kan kijken wat anderen van je signature/avatar/watdanook vinden, maar omdat er altijd maar één persoon z'n mening erover geeft is het ook niet geweldig.
Alleen als persoon X voor de honderdste keer persoon Y tegen komt, omdat er nou eenmaal maar 30-60 personen rondlopen in het topic, dan stapel je herhaling op herhaling. Dus na een aantal delen is daar de lol ook wel weer vanaf lijkt me. :)
anandus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:20:
Er zijn ook verschillende soorten topics in de HK.
De complete onzintopics die wmb dicht mogen (zoals tellen en rare polls enzo), topics die gezellig en grappig zijn en topics die een algemene afvalbak vormen, zodat nutteloze dingen niet her en der verspreid worden of dat er meer nutteloze topics bijkomen (zoals KNMT, bikkeltopic en het "show wat nieuws"-topic).
Kan daar niet gewoon een chatkanaal voor geopend worden? Dan kan iedereen lekker de hele tijd tegen elkaar aan kletsen. Ideaal toch?! :)
Het 'show je nieuwe meuk'-topic kan dan weer niet met een chatkanaal.

[ Voor 37% gewijzigd door _the_crow_ op 06-08-2006 16:24 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

van mij mag dat icoon-beoordeel topic ook wel dicht, maarja, sommigen vinden het waarschijnlijk wel weer leuk. 'Maar, dat is toch ook met dat teltopic?'

Klopt, en dat is het moeilijke van het modereren van de HK: dat soort policies kun je vaak moeilijk heel rechtlijnig gaan volgen. Het is inderdaad een beetje willekeur en het komt aan op 'gevoel' modereren. Ik denk dat het een beetje een kwestie is van een gezonde balans met 'leuke' topics en af en toe zo'n topic erbij...

Nou vind ik dat beoordeel je icoon topic niet bijster nuttig (misschien gelijk aan het teltopic zelfs), maar het dwaalt er al wat langer rond en ach... een of twee van die topics in de topiclist kan ook niet zoveel kwaad, en dat negeer ik dan maar gewoon.

Komt er uiteindelijk op neer: We doen maar wat 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_the_crow_ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:21:
[...]
Alleen als persoon X voor de honderdste keer persoon Y tegen komt, omdat er nou eenmaal maar 30-60 personen rondlopen in het topic, dan stapel je herhaling op herhaling. Dus na een aantal delen is daar de lol ook wel weer vanaf lijkt me. :)
Net als "doe de groeten aan je voorganger"-topics. Op een gegeven moment waren dat ook nog maar 6 mensen die constant hallo zeiden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
[...]
Mensen gaan dan ook om de verkeerde redenen naar zulk soort topics. Ze gaan er namelijk heen om eens lekker te posten (het kost niet bepaald veel moeite om even een cijfertje neer te plempen), in plaats van het topic te lezen/kijken.

Een goed topic is in mijn ogen een topic die uitnodigt om helemaal (of in ieder geval voor een groot deel) gelezen te worden en eventueel daarna te posten. Een topic waarbij je alleen de laatste post hoeft te lezen en dan zelf een post kan maken is dus geen goed topic :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is een beetje een overweging, het ene topic wordt beoordeeld als totaal nutteloos (tellen) en het andere is ook nutteloos, maar is waarschijnlijk als niet 100% nutteloos gezien (het is leuk om je icoon beoordeeld te hebben wel). Beetje modden op gevoel.

Niet alles is 100% in regels vast te leggen en daar moet denk ik ook niet naar gestreefd worden in de huiskamer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 13:07
RaZ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:11:
Op z'n minst één van de twee kan weg. Beetje onzin om twee slowchattopics te hebben. Dan stel ik voor het bikkeltopic te houden vanwege de geschiedenis, en omdat het alleen actief is op tijden dat er verder weinig activiteit op GoT is.
Inderdaad, graag opzouten met die zooi. Eigenlijk moeten alle write-only topics gewoon verwijderd worden; als het niet interessant is om het topic te lezen hoeft er ook niet in gepost te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Quoteje van de desbetreffende sluitmessage
We gaan een einde aan deze (inmiddels) topic-reeks maken.

De reden hiervan is eigenlijk een open deur. Dit topic is nutteloos en lijkt steeds meer het karakter van een post-opkrik-topic te krijgen. Veel dezelfde mensen reageren hier en op deze manier komt er geen eind aan. Het topic is niet leuk om te lezen en de HK is geen aggregatie van zomaar wat image-linkjes. Je hoeft dus ook geen nieuw deel van dit topic te maken, want die zal ook een slotje krijgen.

Mocht je het jammer vinden dat dit topic dicht is, laat dan je fantasie gaan en verzin een topic met wel een leuk spel-element zoals Raad de film aan de hand van een screenshot [deel 15] bijvoorbeeld. :)
Wat ik echt nooit begrepen heb ik wat men ziet in een postcount.. Alsof je beter bent als iemand anders als je meer posts heb 8)7. Dat het gebruikt wordt als richtlijn om toegang te krijgen vindt ik prima, maar voorderest is het redelijk nutteloos.

Is het geen mogelijkheid om HK-posts niet mee te laten tellen bij het totaal aan posts, of dat alleen techposts wordt meegerekend.

Iemand die mij kan uitleggen wát het uitmaakt of iemand 200 of 5400 posts heeft? Om maar even een paar getallen op tafel te gooien.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]
Kan daar niet gewoon een chatkanaal voor geopend worden? Dan kan iedereen lekker de hele tijd tegen elkaar aan kletsen. Ideaal toch?! :)
Het 'show je nieuwe meuk'-topic kan dan weer niet met een chatkanaal.
Soultaker schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:27:
[...]

Op z'n minst één van de twee kan weg. Beetje onzin om twee slowchattopics te hebben. Dan stel ik voor het bikkeltopic te houden vanwege de geschiedenis, en omdat het alleen actief is op tijden dat er verder weinig activiteit op GoT is.
Zoals ik zei:
anandus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:20:
[...]
en topics die een algemene afvalbak vormen, zodat nutteloze dingen niet her en der verspreid worden of dat er meer nutteloze topics bijkomen (zoals KNMT, bikkeltopic en het "show wat nieuws"-topic).
m.a.w. die topics hebben een soort 'opvangfunctie' om nutteloze posts af te vangen.
Een chatkanaal zou prima werken, maar dan heb je een grote kans dat mensen de nutteloze mededelingen als loze topics gaan brengen of lukraak in andere topics posten. (Zeker 's nachts als mensen dronken thuiskomen ofzo :+ )

Zie het als bliksempost-afleiders :)

Althans, zo zie ik ze

Edit:
dáárom moeten topics als het teltopic met harde hand gesloten worden. Wil je loos doen, doe het dan in de loze topics :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-08-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

anandus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:30:
m.a.w. die topics hebben een soort 'opvangfunctie' om nutteloze posts af te vangen.
Een chatkanaal zou prima werken, maar dan heb je een grote kans dat mensen de nutteloze mededelingen als loze topics gaan brengen of lukraak in andere topics posten. (Zeker 's nachts als mensen dronken thuiskomen ofzo :+ )

Zie het als bliksempost-afleiders :)
Ik snap het doel en waarschijnlijk is het wel verstandig om een 'loze mededelingen topic' te hebben. Maar eigenlijk is het omgekeerde wereld. Mensen moeten gewoon bij zichzelf te raden gaan en bepalen of iets nuttig is om te posten of niet. Als je dronken hier rond gaat hangen en dan vage meuk gaat posten, lijkt me dat niet de verantwoordelijkheid van GoT om jou een rel-plek te geven ofzo. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

LuNaTiC schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:24:

Komt er uiteindelijk op neer: We doen maar wat 8)7
Is in ieder geval wel eerlijk :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

_the_crow_ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:43:

Ik snap het doel en waarschijnlijk is het wel verstandig om een 'loze mededelingen topic' te hebben. Maar eigenlijk is het omgekeerde wereld.
Om heel eerlijk te zijn... ik denk dat bij veel topics niet zo is dat er van 'bovenaf' bepaald wordt dat het wel goed zou zijn om zulk een topic te hebben....
meestal ontstaan die topics 'vanzelf', en dat is eigenlijk ook maar goed....
Als er mensen zijn die in een bepaald topic over iets willen posten, er hun lol in vinden, leuk voor hen en daarvan 'leeft' GoT ook.

Wanneer er echter het ene na het andere 'vervolg' komt, zonder dat er verder discussie is of ontwikkeling dan kun je afvragen of zoiets geen overlast veroorzaakt, en of je zo'n vervolg-topic niet vroeger of later gewoon moet killen, omdat het zo eindeloos door kan gaan ...
Of dat bij een topic gebeurt, kan van veel zaken afhangen, topics als het bikkeltopic en KNMT hebben een redelijk 'zekere' status verwordven, maar ook dat is niet zonder slag of stoot gegaan en er is ook veel moeite in zulke topic-series gestoken om ze een beetje binnen bepaalde regels te krijgen en ook te voorkomen dat een klein beperkt 'kliekje' zulke topics volledig controleert.

Er zal niet in ene alle nutteloze en overbodige vervolg-topics in de HK afgesloten worden, maar bij tijd en wijle zullen er wel langere series op slot kunnen gaan, als men zegt dat hetw el 'welletjes' geweest is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het beoordeel het icon van je voorganger topic vind ik zelf wel een leuk topic. (Sterker nog ik heb hem ooit gestart volgens mij :p ) Zeker als mensen veel werk in een icon hebben gestopt is het inderdaad leuk om daar iets over te horen. Wel vind ik het grote kleine nutteloze mededelingen erg nutteloos worden. Die eeuwige lijsten met goedemorgenen dan 30 smileys eronder hebben geen enkel zin. Als ik er post probeer ik vaak wel een verhaaltje te maken. Hetzelfde geld voor het heb je iets nieuws en moet je het showen topic. Mensen zijn trots op hun dingen en willen er mischien iets over vertellen. Ik heb een aantal keer wat buitensport spul geplaatst en daar krijg je vaak wel wat leuke reacties op. Het posten van een patatje met en drie frikandellen heeft dan weer geen enkele zin IMHO.
samenvatten volgens mij mag er wel wat harde opgetreden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zolang mensen in een topic posten is er toch gewoon behoefte aan het topic hoe nutteloos het ook lijkt te zijn? Daar is de HK toch ook voor? Ook af en toe onzintopics, maar die wel geinig zijn en die kunnen rekeken op respons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Oscar Mopperkont schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:26:
Zolang mensen in een topic posten is er toch gewoon behoefte aan het topic hoe nutteloos het ook lijkt te zijn? Daar is de HK toch ook voor? Ook af en toe onzintopics, maar die wel geinig zijn en die kunnen rekeken op respons?
Tsja maar als alles open blijft waar mensen behoefte aan hebben dan zou heel de HK vol staan met nutteloosheid. Ik weet nog wel een keer een geef een cijver aan topic aanmaken vrijdagmiddag :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Nu ja, het een groot deel van het GoT-beleid is er juist op gebaseerd dat het beperkingen oplegt aan waarover en hoe gebruikers topics mogen starten en posten ...
De 'behoefte' aleen tot posten is niet helemaal genoeg, het is wel de bedoeling dat ermee gecommuniceerd wordt naar andere gebruikers, dat het een publieke en open discussie is ..

Dat betekent niet dat alles gelijk hoogstaande discussies moeten zijn en de crew wil écht niet van bovenaf opleggen wat en hoe mensen willen posten, maar het is toch redelijk nroamaal dat als er een vierde, vijfde deel van een topic is, dat er ook een vraag gesteld kan worden: 'welke zin heeft dat topic?' ...

Wat mij betreft kan zo'n icoon-beoordelingstopic best bestaan, zolang er ook redelijk serieuze ontopic feedback komt naar iedereen die daar zijn icoon beordeeld wil laten worden, het niet enkel een beperkt groepje is dat onderlinge communicatie uitwisselt als was het een IRC-chat ...

Of mensen verder dan dat topic en/of de bezigheid van het icoon-beoordelen zélf 'nutteloos' vinden, is dan niet meer van belang, als de mensen die er posten er gewoon gemeend ontopic posten.
Het gaat erom of mensen zelf betrokken zijn bij hun topic en er een beetje serieuse insteek is...

Overigens, volgens mij is het ook niet erg als er soms een topic ontstaat met een onzinnige insteek, enkel hoeft zo'n compleet onzinnig topic geen deel 7 te halen (en dan dus al 7000 posts te bevatten)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Overigens, volgens mij is het ook niet erg als er soms een topic ontstaat met een onzinnige insteek, enkel hoeft zo'n compleet onzinnig topic geen deel 7 te halen (en dan dus al 7000 posts te bevatten)
Is het niet juist zo dat als zo'n topic zo "succesvol" is, dit een teken is dat er behooefte aan zo'n topic is en dat er genoeg mensen lol in hebben? Er hoeven er inderdaad niet zoveel van te zijn, maar zo af en toe zo'n topic kan imo geen kwaad.

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Saryon schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:49:

Is het niet juist zo dat als zo'n topic zo "succesvol" is, dit een teken is dat er behooefte aan zo'n topic is en dat er genoeg mensen lol in hebben? Er hoeven er inderdaad niet zoveel van te zijn, maar zo af en toe zo'n topic kan imo geen kwaad.
Het punt is dat er een omslagpunt is.... zeker in een impulsief forum als de HK springen mensen snel in op een kortstondige 'rage' en kan zo'n compleet onzintopic veel posts halen....
Hoeveel 'rages' er wel niet geweest zijn:
Eeeej..., Tellentopics ... vroeger was dat volgens mij nog wel ietsje sterker...

Maar dat soort impulstopics gaat vaak ook altijd nét wat langer door dan het echt 'leuk' is ... ook als een groot aantal gebruikers zich ran gaat ergeren, gaat een ander deel ermee door en ontstaat een gespannen en geergerde situatie.
Op zo'n moment moet je eigenlijk ingrijpen:

Dat betekent niet dat die impuls-rages verkeerd zijn, of dat bepaalde herhalende onzin-topics niet zouden mogen ...
enkel dat zodra bemerkt wordt dat iets 'net iets te lang heeft geduurt' of 'op zn einde loopt' dat men dan ingrijpt en dat snel 'opruimt'....
En dàt is eigenlijk weer vooral een kwestie van welk 'fingerspitzengefühl' de HK-mods hebben voor zulke momenten en welke topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RM-rf schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:55:
Maar dat soort impulstopics gaat vaak ook altijd nét wat langer door dan het echt 'leuk' is ... ook als een groot aantal gebruikers zich ran gaat ergeren, gaat een ander deel ermee door en ontstaat een gespannen en geergerde situatie.
Op zo'n moment moet je eigenlijk ingrijpen:
Hoe kun je je ergeren aan topics? Je hoeft er toch niet in te posten? Pas als de hele HK gevuld zou zijn met die topics waardoor er nooit meer normale topics in de lijst komen, zou ik me het kunnen voorstellen. Maar nu zijn er maar een handjevol van die topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

Brons

Fail!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:58:
[...]

Hoe kun je je ergeren aan topics? Je hoeft er toch niet in te posten? Pas als de hele HK gevuld zou zijn met die topics waardoor er nooit meer normale topics in de lijst komen, zou ik me het kunnen voorstellen. Maar nu zijn er maar een handjevol van die topics.
Ik kan mij zeker ergeren als een paar lui weer aan het rellen zijn in een vaag topic dat nergens over gaat behalve rellen.

Ik vind dat er tenminste communicatie moet ontstaan in een HK topic. Dat heb je in het grote tel topic bijvoorbeeld niet maar in HGKNMT en 'geef een cijfer aan het icoon' wel. Al zou ik het ook niet erg vinden als de beoordelingstopics zouden verdwijnen aangezien het toch meestal vrijdagmiddag reltopics zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar ik me de laatste tijd in de HK echt aan irriteer is het geleuter over kiwi's of de reltopics van/over eXistenZ_NL. Er zijn idd redelijk wat overbodige topics, maar mijn inziens hoef je die niet aan te klikken als je het niet wilt lezen (de titels spreken immers meestal voor zich, waardoor je ze makkelijk links kunt laten liggen). Aan de andere kant zijn er idd ook topics die werkelijk helemaal niets toevoegen aan wat-dan-ook en die idd een verspilling van de bytes zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 13:07
Brons schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:10:
Ik kan mij zeker ergeren als een paar lui weer aan het rellen zijn in een vaag topic dat nergens over gaat behalve rellen.
Ping-pong topics. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Eigenlijk moeten alle write-only topics gewoon verwijderd worden; als het niet interessant is om het topic te lezen hoeft er ook niet in gepost te worden.
d:)b
Dat lijkt mij een werkbare grens, kan zo in de faq.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als sluiter van het topic even wat onderbouwing:

Ja, inderdaad, er zijn meerdere nutteloze topics. Neem ook Het kleine mededelingen topic bijvoorbeeld. Dat loopt ook al 95 delen. En zo zijn er nog een aantal topics.

Het is echter niet totaal willekeurig welke we open laten en welke niet. Het is kiezen tussen kwaden, maar we maken echt een afweging welke topics echt te nutteloos worden, hence: Het lekker tellen topic. Een afweging die daarbij telt is hoe actief een topic is en hoeveel klachten/response ik van users krijg. Op het lekker tellen topic heb ik meerdere klachten van gehad op MSN. Op het "geef een cijfer" topic is dit niet gebeurd. Daarnaast is het "geef een cijfer" topic ook veel inactiever, iets wat we ook meenemen.

Ik weet, het is nog altijd een beetje koffiedik kijken en een tikkeltje willekeur, maar zo is het hoe we aan onze beslissingen komen. :)
Nee. Het moet voor iedereen leuk blijven, niet alleen voor diegenen die in de onzintopics zoals het lekker tellen topic posten. En het blijkt, zo laat dit topic zien, dat er mensen zijn die zich ergeren aan dergelijke topics.
pven schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:20:
Waar ik me de laatste tijd in de HK echt aan irriteer is het geleuter over kiwi's of de reltopics van/over eXistenZ_NL.
Volgens mij is de kiwi-rage een aardig aan het wegzakken en dat reltopic is ook gesloten. :)
Eigenlijk moeten alle write-only topics gewoon verwijderd worden; als het niet interessant is om het topic te lezen hoeft er ook niet in gepost te worden.
Dit is inderdaad niet eens zo'n gek voorstel volgens mij. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is echter niet totaal willekeurig welke we open laten en welke niet. Het is kiezen tussen kwaden, maar we maken echt een afweging welke topics echt te nutteloos worden
Klinkt aantrekkelijk. :D

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
mOrPhie schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:52:
[...]

Volgens mij is de kiwi-rage een aardig aan het wegzakken en dat reltopic is ook gesloten. :)
Ik ben anderhalve week op vakantie geweest! :Y)

Het gaat me niet om de topics van die persoon, maar ook om de topics over die persoon. Voornaamste reden dat het nu weg is, is volgens mij dat de persoon in kwestie tijdelijk geen internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ach het grote bier topic heeft ook weinig toegevoegde waarde. Zometeen krijgen we het grote peentjes topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

theezeefje

Poehee

kan er niet gewoon 1 generaal tel-topic komen, waarin al die loze topics gemerged worden ? :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Over het KNMT topic; in de start post staan telkens 'waarschuwingen' over korte berichten waar niemand iets aan heeft, toch zie je ze telkens weer terug komen.

Berichten als "Mogguh ochtendploegje :w "

en meer van dat soort nutteloze database opvulling. Toch wordt daar niets aan gedaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:57:
Over het KNMT topic; in de start post staan telkens 'waarschuwingen' over korte berichten waar niemand iets aan heeft, toch zie je ze telkens weer terug komen.

Berichten als "Mogguh ochtendploegje :w "

en meer van dat soort nutteloze database opvulling. Toch wordt daar niets aan gedaan?
Ik heb daar laatst iets over gepost in het betreffende topic, daar wordt totaal niet op gereageerd.

En idd: die mogguh/ik-ga-slapen berichten voegen werkelijk niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:59:
En idd: die mogguh/ik-ga-slapen berichten voegen werkelijk niets toe.
Het valt me overigens ook altijd op dat het altijd dezelfden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gunner schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:01:
[...]

mischien moeten we vaker TR's aangemaakt worden om aan te geven dat er mensen zijn die zich er aan irriteren. In principe vind ik het KNMT best leuk behalve als die zooi van ik ga slapen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kom op mensen, de hele HK is nutteloos, get-a-life zeg
Als je je verveelt en je hebt behoefte aan wat afleiding, ga er dan lezen/posten. Zo niet, blijf er dan weg. Mensen die zich er alleen maar aan ergeren kunnen beter even de crew mailen om hun HK abbo op te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Henk007 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:40:
Er is wel een verschil tussen hersenloos en nutteloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gunner schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:57:
Gunner schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:01:
[...]

Veel wordt achter de schermen gedaan. Vergeet dat niet. Om je een idee te geven: Het topic is een lastig modbaar topic. Het gaat snel en de bedoeling van het topic is nu eenmaal kleine mededelingen. Daarom zul je weinig modbreaks vinden. Wat we doen is veelposters die veel echt nutteloze berichten posten zoals "ik ga slapen" hierop te wijzen middels een pushmessage. Na een 2e "erop wijzen" gaan we over op andere middelen. Het probleem is echter dat vervolgens de volgende weer met dergelijke berichten komt. We hebben nu eenmaal elk maar 2 ogen, dus we moeten selectief te werk gaan in dat topic. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mOrPhie schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:25:Veel wordt achter de schermen gedaan. Vergeet dat niet.
Top. Ik blijf door dit soort dingen liever weg uit dit topic, maar als ik echt niets te doen heb loop ik er wel eens doorheen en dan zie ik dit soort dingen wel eens.

Maar goed om te horen dat er wel wat aan gedaan wordt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Henk007 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:40:
Als je je verveelt en je hebt behoefte aan wat afleiding, ga er dan lezen/posten. Zo niet, blijf er dan weg. Mensen die zich er alleen maar aan ergeren kunnen beter even de crew mailen om hun HK abbo op te zeggen :)
Met Henk007 eens,
het Kleine mededelingen topic, het cafe, mijnz inziens blijft het echt binnen de grenzen van het leuke, het is community binding en post-hoeren zie je OMHO op GoT niet echt. Ik snap niet dat je kan struikelen over een paar topics waar mensen een paar nutteloze posts maken die vaak ook nog als grappig gezien zouden kunnen worden...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1