Toon posts:

Acer AL1916Ws 19" LCD widescreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort tog maar een TFT kopen. Ik wou eerst een CRT kopen ivm de betere kwaliteit tijdens het gamen.. maar ik speel niet meer dan 5 games, daarom een TFT dus.

Ik heb research gedaan en kwam bij de beste verhouding tusse prijs en kwaliteit op de Acer AL1916Ws 19" LCD widescreen uit.

Linkje: http://www.hardwaretotaal...793fd37726ad30ad6ca24237e

Nou mijn vraag: de resolutie van dit breedbeeld scherm is 1440x900 pixels. Mijn videokaart kan dat aan, alleen ik ben bang dat sommige games dat niet zullen ondersteunen, de games die ik speel:

Battlefield2
Unreal Tournamtent 2004 (binnenkort ook 2007)
Need for Speed Underground2 en Most wanted

Ik zou die games het liefst op full screen willen spelen, alleen ik wil er zeker van zijn dat als ik die TFT koop, dat ik geen error te zien krijg als ik het spel op start van: Resolution not possible of iets dergelijks.

Misschien hebben meer mensen een TFT met die resolutie of die die TFT zelf hebben mij hier meer info over willen geven, want ik wil geen spijt krijgen van mijn aankoop.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
In principe werkt het wel, alleen Battlefield 2 zal enigzins vernacheld zijn, UT2004/2007 weet ik niet van of ze Widescreen supporten... Underground 2 wel, maar Most Wanted niet dacht ik..

Overigens, check gewoon google: "Widescreen [gamenaam]"

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

UT doet widescreen (ik draai het op 1680*1050) en dat gaat prima.

Je kunt even kijken of het scherm de mogelijkheid heeft wel dingen 1:1 weer te geven D(als als je 1024x768 instelt in je game dat hij ook daadwerkelijk zoveel pixels gebruikt). Dat doet mijn Dell 20" wel en dat is wel makkelijk, gezien nogn iet alles op WXGA res kan draaien.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:28
Ik ben dus een erg tevreden bezitter van dit scherm, en kan je gerust stellen dat (bijna) alle games wel op widescreen (meestal full screen) draaien. Ik zelf speel nog UT classic, en ook al kan ik de resolutie niet selecteren ingame, wat ini tweaking doet wonderen, en het ziet er super uit!

Ik heb voor zowel UT classic en UT 2004 de resolutie op 1440x900 gezet in de ini files. Deze 'truc' werkt zelfs bij nog oudere games, zoals Red Alert 2, maar ook bij nieuwere games als Prey.

Toen ik dit scherm net gekocht had was ik bang dat ik me aan de resoluties van de games moest houden. 1024x768 in UT zag er dan ook niet mooi uit, ineen gedrukt, maar de games zijn goed te spelen op 1280x1024. Uiteindelijk toch maar geprobeerd of de resolutie niet in te stellen is in de verschillende ini files, wat dus blijkt te werken.

Erg mooi scherm voor een super lage prijs. Totaal geen last van ghosting in verschillende type games, veel plezier ermee!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:44
Als je budget het toelaat kun je ook misschien overwegen om een 20" scherm te kopen, omdat die resolutie al weer een stuk hoger ligt, (20" 1680x1050 tov 19" 1440x900).

Zoals T!no al zegt kun je veel games tegenwoordig al widescreen draaien, zo niet kun je de files zelf aanpassen zodat het wel kan.
Op het Widescreenforum kun je de uitleg over veel games vinden.

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik denk niet dat mijn systeem dat trekt, aangezien ik als er een nieuwe game uit komt, die ook nog wil spelen, dus ik hou het op 19" breedbeeld ;)

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:44
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:02:
Ja maar ik denk niet dat mijn systeem dat trekt, aangezien ik als er een nieuwe game uit komt, die ook nog wil spelen, dus ik hou het op 19" breedbeeld ;)
Dan zou ik nog voor een 20" gaan als ik jou was (en als je er het geld voor (over) hebt), want als je dan een keer een nieuw systeem koopt kan je die resolutie wel gebruiken, en je kan natuurlijk nu de resolutie gewoon wat lager instellen als je systeem het nu niet kan bijhouden, in windows lijkt het me ook een stuk handiger zo'n hogere resolutie ;)

Suc6 met je aankoop :)

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1