Alternatief voor NAT loopback (maar geen DNS?)

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hoi,

Ik heb hier een Plesk server staan met een aantal modules en licenties. Één van die licenties is gekoppeld aan mijn externe IP. Nou heeft die Plesk bak als primaire IP mijn externe IP (in het interne netwerk) zodat die module werkt. Als secundaire IP gewoon een intern IP waar de websites op draaien.

In de router staan de poorten geforward naar het interne IP.

Oke leuk en aardig, van buitenaf werkt het perfect, van binnenuit niet natuurlijk ;) Zodra ik het domein in klop probeert hij te connecten naar mijn externe IP, maar aangezien mijn router(s) geen NAT loopback ondersteunen werkt dit niet echt.

Het vreemde alleen is. Eerder heeft het wel gewerkt toen de machine alleen een IP had in de interne range.

Waarom dit nou zo is ben ik nog niet helemaal uit ;) Als iemand dat kan verklaren graag.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om dit op te lossen. Het is tijdelijk (de machine gaat over een tijdje naar een datacentrum) dus een DNS server er voor opzetten is wat overdone. Hostsfile is een optie, maar ook zo'n gepruts voor 20 domeinen (en subdomeinen).

Graag hoor ik van jullie :)

Verwijderd

denk dat het toch het snelst is om je hosts file aan te passen kost je een uurtje typwerk ;)