Toon posts:

Computer valt na 1 sec uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb even een probleempje.

Wanneer ik mijn computer aanzet valt deze na 1 sec weer uit, de cpu fan begint te draaien, ccfl flitst even en daarna doet de computer niks meer. De powerled blijft wel branden en het ram ledje op het moederbord doet het ook gewoon maar hij start niet "door"

Heb al op verschillende forums gekeken en natuurlijk ook google gebruikt om te zoeken, maar deze geven problemen met de voeding aan. Heb dus een andere voeding geprobeerd maar dan gebeurt er hetzelfde.

ben gister een beetje aan het case modden geweest, maar niks veranderd aan de hardware dus vind het uitermate vreemd dat hij het nu ineens niet meer doet.

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen of weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doe de CCFL eens loskoppelen? Of zat deze er al in voordat je ging modden?

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 17:44
Mss handig als je ook ff je hardware post.

En geeft je comp geen piep voordat hij uitvalt?

Verwijderd

Topicstarter
ccfl heb ik er al uitgehaald, heb ook geprobeerd op te starten zonder dat er andere hardware aan het mobo gekoppeld zat maar dit gaf hetzelfde resultaat.

hij geeft geen piep voordat hij opstart

mobo: gigabyte ga-7n400
Geheugen: 512 mb pc 400 kingston ram
cpu: amd 2600+ @ 1,8 ghz

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

dit lijkt een standaard gevalletje voeding stuk. Wellicht toeval dat je aan het modden bent geweest maar deze klacht heb ik helaas 2 x gehad en beide keren was het de voeding

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:31:
dit lijkt een standaard gevalletje voeding stuk. Wellicht toeval dat je aan het modden bent geweest maar deze klacht heb ik helaas 2 x gehad en beide keren was het de voeding
heb al een andere voeding getest en die werkt prima, ook werkt deze voeding prima in een andere computer dus dat de voeding kapot is lijkt me uitgesloten

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
misschien sluit de voeding niet meer goed aan op jouw mobo. kijk ook eens of je kast goed geaard is ed. en maak álles los en stop het weer terug.

offtopic:
Als je iets overhoudt is het niet erg hoor :+

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:35:
misschien sluit de voeding niet meer goed aan op jouw mobo. kijk ook eens of je kast goed geaard is ed. en maak álles los en stop het weer terug.

offtopic:
Als je iets overhoudt is het niet erg hoor :+
ook dit heb ik al geprobeerd GOT is echt mijn laatste reddingsmiddel

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Heb je al een bios reset gedaan?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij piept niet?

Haal eens de CPU eruit en kijk eens of die dan aanblijft? Of gaat piepen?
heb heel vaak gehad dat de CPU gewoon d00d was, waardoor het board hangt of gewoon gelijk uitviel.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 18:04
Heb je een kabel van je voeding naar een molex achter het mobo weggemoffeld? Dus echt achter het mobo, niet achter de mobotray. Want ik heb de kabel die naar men graka ging ook eens weggemoffeld achter men mobo en had net dezelfde symptomen als u. Ik heb dan die kabel terug weggedaan en achter de mobotray laten lopen. En probleem was opgelost

Verwijderd

Topicstarter
heb nu alles opnieuw eraf gehaald en alleen de voeding op het mobo en cpu aangesloten en hij doet weer iets, ga nu dus kijken een voor een weer de componenten terug zetten en kijken waar het aan ligt, hou jullie op de hoogte

EDIT: Alles werkt weer, op een of andere manier was er iets mis, weet nog steeds niet wat maar heb voor de 2e keer vandaag alles opnieuw aangesloten en alles werkt weer.

Toch bedankt voor de tips mensen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 14:03 ]

Pagina: 1