[xp] geluidsicoon uit system tray.

Pagina: 1
Acties:

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2025
ik heb een raar probleem. van de een op de andere dag ben ik het volume icoon uit de systray kwijt. tevens heb ik geen windows geluiden meer.

ik heb geen software geinstalleerd.

-de standaard dingetjes in het configscherm heb ik al geprobeerd.
-ook de register sleutel hkey_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\applets\systray\services staat op 31 ( zoals het hoort.)
ik heb windows net geupdate (werkte ook niet, maar je weet maar nooit)

ik heb de drivers van mijn geluidskaart opnieuw geinstalleerd.
het gaat om een geintegreerde soundmax op een asus p4p800 moederboard.

ik zag een post van vorig jaar oktober over het zelfde onderwerp gaan, maar geen oplossing in de post. Dus ik post hem nog maar een keer, omdat het toch op een windows xp bugje lijkt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Wat vertelt eventvwr (start -> uitvoeren...) je? En apparaatbeheer, geeft die nog meldingen bij de je audio apparaten? Of geeft ie deze geheel niet weer?

Verwijderd

Heb je in het configuratiescherm de instellingen al gecontroleerd onder Sounds and Audio Devices (instellingen van geluidskaart etc)?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt es proberen bij control panel -> add/remove software en dan gewoon op 'next' etc. klikken. Dan gaat ie evt. ontbrekende windows componenten opnieuw installeren. Heeft bij mij ook wel eens geholpen toen door een beschadigde windows CD dingen niet geinstalleerd waren (oa. dat luidsprekericoontje).

Verwijderd

http://img50.imageshack.us/my.php?image=soundwf9.jpg

staat wel aan? :X

edit: ja zal wel want je geluid doet het verder ook niet, ignore deze opmerking maar 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 13:59 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En is de service Windows audio gestart ( start > services.msc )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Joco25
The__Virus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:49:
Wat vertelt eventvwr (start -> uitvoeren...) je? En apparaatbeheer, geeft die nog meldingen bij de je audio apparaten? Of geeft ie deze geheel niet weer?
in de eventviewer heb ik geen noemens waardige errors staan (behalve dcom, maar die is inmiddels zo standaard).

bij audio staan ook geen errors.

alle audio apparaten werken trouwens naar behoren, muziek, film; alles werkt. alleen geen windows geluiden. en geen volume icoon

• Joco25
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:53:
Heb je in het configuratiescherm de instellingen al gecontroleerd onder Sounds and Audio Devices (instellingen van geluidskaart etc)?
ja, heb ik ook gekeken, geen enkele error

• Joco25
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:58:
http://img50.imageshack.us/my.php?image=soundwf9.jpg

staat wel aan? :X

edit: ja zal wel want je geluid doet het verder ook niet, ignore deze opmerking maar 8)7
tja die staat natuurlijk aan.

maar mijn geluid doet het verders prima, alleen windows tunes doen het niet.

• Joco25
sanfranjake schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:08:
En is de service Windows audio gestart ( start > services.msc )
ja die staat ook aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan er als je in apparaatbeheer ook verborgen apparaten weergeven aanzet nog iets geks? De beep-service die gestopt is oid?

Of onder msconfig een dingetje van de soundmax weggegooid (hlkm\hkcu...\run en opstartmappen)?
Een programma als hitmanpro gebruikt oid....

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 06-08-2006 14:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Joco25
Palomar schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:53:
Je kunt es proberen bij control panel -> add/remove software en dan gewoon op 'next' etc. klikken. Dan gaat ie evt. ontbrekende windows componenten opnieuw installeren. Heeft bij mij ook wel eens geholpen toen door een beschadigde windows CD dingen niet geinstalleerd waren (oa. dat luidsprekericoontje).
net geprobeerd, maar maakt ook niks uit

• Joco25
sanfranjake schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:28:
Staan er als je in apparaatbeheer ook verborgen apparaten weergeven aanzet nog iets geks? De beep-service die gestopt is oid?

Of onder msconfig een dingetje van de soundmax weggegooid (hlkm\hkcu...\run en opstartmappen)?
Een programma als hitmanpro gebruikt oid....
verborgen apparaten heb ik ook al gecontroleerd.
en msconfig heb ik ook doorlopen, geen problemen.

beep-service ken ik eigenlijk niet, wat is dat?

• Joco25
oh, ik heb trouwens kaspersky draaien en zone alarm. beide zijn goed up to date.
zo van tijd tot tijd draai ik adaware en search en destroy, maar eigenlijk is dat al weer een tijd geleden dat ik die heb gedraaid. :o

• Joco25
ik heb net skype even opgestart en die gaf de melding dat het geluidsapparaat niet werkte?

toch heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd, en de wizzard van de driver zelf meent dat alles goed werkt.
Pagina: 1