Toon posts:

Freddi Fish wil niet opstarten onder Windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een spel te starten voor mijn zoon (4 jaar) maar deze start niet op.
Ik krijg dan de melding:

C:\WINDOWS\SYSTEM32|AUTOEXEC.NT. Het systeem bestand is niet geschikt voor MS-DOS- en
Microsoft Windows toepassingen. Kies sluiten op toepassingen af te sluiten.

( Sluiten ) (Negeren)

Wat ik ook doe hij start niet op.

Kan iemand mij hier mee helpen.
Het spel is wel voor Windows XP geschikt.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Al compatibiliteitsmodus (wat een kut woord om te typen }:|) geprobeerd? Want volgens mij is dit spel toch al redelijk oud.

The devil is in the details.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Probeer het spel eens in compatabily modus te zetten. En dan op win 98 of 95 of 2000( als die laatste erbij staat)
Hahn schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:03:
Al compatibiliteitsmodus (wat een kut woord om te typen }:|) geprobeerd? Want volgens mij is dit spel toch al redelijk oud.
Shit te laat |:( Hahn was mij voor ;(

Maar dat spel is in ieder geval wel oud. Ik speelde het nog op een win 95( dit zal 5 tot 10 jaar geleden zijn ik denk eerder naar meer naar de 10)

[ Voor 65% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2006 12:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet je een spel in compatabily modus

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:39
kun je vinden/instellen bij eigenschappen van de executable.

Specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 09:22
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:12:
even zoeken met Google...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. Je zegt zelf dat ie geschikt is voor Win XP, staat dit op de doos? Zo ja, dan hoef je die compatibilitymode niet te proberen. Kijk eens naar Freddy_Fish in "Spel (Freddi Fish) start niet." . In die link wat hij geeft staat je exacte foutmelding en je oplossing ervoor.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:12:
Rechtermuisknop op het spel (de .exe of gewoon de link op je desktop) » Eigenschappen en dan zie je vanzelf al de tab.

The devil is in the details.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen. ik krijg het niet voor elkaar.
Ik durf niet te veel aan te passen aangezien ik niet zo technisch ben met computers.
Het linkje wat er bij staat ben ik mee begonnen maar gaat op een gegeven over kladblok aanmaken enzo. Ik ben bang dat ik het dan fout ga doen en tevens snap ik dit ook niet.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij mij is het een paar keer voorgekomen dat die compatibiliteitsmodus het alleen deed als je ook de setup.exe, install.exe of autorun.exe vanaf de CD-Rom daarin uitvoert, gewoon al de .exe's die je tegenkomt op de CD en in de map waar het geinstalleerd wordt allemaal in de compatibiliteitsmodus zetten.

Nee Ik speel geen Freddi Fish :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb net de post van freddie fish gelezen en zo ingewikkeld is het allemaal niet. Goed lezen en ze nemen je stap voor stap door alles heen

Zoals ik al kon zien uit vorige posts zal je denk ik toch iets meer moeten verdiepen in het computer gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu alles aan het doen wat er in Freddy_fish zijn advies staat maar waar moet ik deze kladblokken opslaan. (in welk programma)

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16

Bio

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:31:
Ik ben nu alles aan het doen wat er in Freddy_fish zijn advies staat maar waar moet ik deze kladblokken opslaan. (in welk programma)
Hoezo in welk programma? Je hebt als je de stappen in die link gevolgd hebt kladblok opgestart en daar de volgende tekst in gekopieerd:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
    lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe
    lh %SYSTEMROOT%\system32\redir
    lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx
    SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

Hierna klik je op bestand, opslaan als, bij "opslaan als type" kies je voor alle bestanden, en dan geef je het de naam autoexec.nt. Dan zoek je de map c:\windows\system32 op en daar sla je op bestand definitief op.

Nog een aanvulling voor als je het bestand in die map hebt staan:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ c:\windows\system32 en klik op OK.
2. Klik met de rechtermuisknop op het bestand Autoexect.nt dat u zojuist hebt gekopieerd en klik op Eigenschappen.
3. Klik op Alleen-lezen en klik op OK.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-08-2006 09:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Hij doet het nu wel.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 19:56
en geef nu toe,
het is voor uzelf he !

veel plezier :-)
Pagina: 1