Toon posts:

TV kijken op laptop via WLAN?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.997 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een mogelijkheid is om tv te kunnen kijken op je laptop.

Ik weet dat er een pcmcia kaart is om de coax kabel rechtstreeks in te drukken.
Maar dat zoek ik niet, ik wil het echt draadloos hebben. Met een kastje bijvoorbeeld waar de coax kabel in gaat, en die het dan draadloos naar de laptop (eventueel via WLAN) verzend.

Ik heb wel eens gehoord dat philips/sony zoiets had, maar niet kunnen vinden.

Of weet iemand anders een manier om bijvoorbeeld buiten tv te kunnen kijken op de laptop.

Scoop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor, dit kan prima.
In de winkel waar we werken doen we dit door middel van een Dreambox 7020. Deze is in staat een signaal gewoon over een netwerk uit te sturen. Dat maak je draadloos (dmv 125Mb netwerkkaartjes, 54 is te weinig :P) en je kunt prima draadloos TV kijken via je Wlan.

De Dreambox 7020 is wel voor satelliet TV, maar ze blijken er ook te zijn voor standaard analoge TV en die zou dan hetzelfde moeten kunnen.

Verwijderd

Er bestaat ook een moederbord van asus (geloof p5ld2) daarin zit draadloze tv. Ik weet niet of je dat dan kunt sturen naar je laptop. Moet je maar ff op de site van asus kijken. Maar denk niet dat je op een nieuwe mobo voor je pc zit te wachten:P

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:47

Theo

moederbord

Is het niet een oplossing om ergens een P3 500 Mhz bakkie vandaan te halen met tvkaartt en wlan? Je kunt dan via remote desktop tv kijken. Heb je ook geen extra hardware in je laptop voor nodig, en een P3 is nu ook niet zo heel duur meer :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

theodouma schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:01:
Is het niet een oplossing om ergens een P3 500 Mhz bakkie vandaan te halen met tvkaartt en wlan? Je kunt dan via remote desktop tv kijken. Heb je ook geen extra hardware in je laptop voor nodig, en een P3 is nu ook niet zo heel duur meer :)
via remote desktop TV kijken gaat niet echt lukken, daar is het gewoon te traag voor. Beter kun je met VLC een stream opzetten en deze openen op je laptop (omdat je laptop dan de overlay regelt en niet de trage pc met TVkaarT).

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Via remote desktop gaat dat niet werken. Je zult dan mbv VLC moeten gaan streamen over je netwerk. Kost hier zo'n 10Mbit aan bandbreedte, en levert een goede kwaliteit beeld op. Kanalen wisselen gaat dmv een simpele webpagina die een perl-script aanroept :) Dit alles onder Linux natuurlijk :P

Terw_Dan, doe is niet zo snel zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door SlinkingAnt op 06-08-2006 13:07 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
En jij denkt dat via term-serv je fatsoenlijk TV beeld gaat krijgen zonder audio-video synchronisatie problemen ;)

Een tijdje terug was er wel een apparaat te vinden dat draadloos beeld van je video naar je tv kon doorsturen. Het enige wat je dan nodig hebt is zo'n apparaatje en een tv-kaart . Het nadeel hiervan is wel dat dat apparaatje met een gerichtte antenne werkte...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb hier door het hele huis dmv Star Media Center (http://www.fightersoft.ro/smcenter/index.htm) over mijn draadloze netwerk gestreamed.

Op mijn slaapkamer een 19ich tft neergehangen met een p3 pc als ontvanger.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:06
Ik gebruik hiervoor BeyondTV icm een pinnacle TV kaartje.

Webbased PVR, en kan ook live kijken. Op 2.5mbit ziet het er prima uit, analoge caisignaal is toch de beperking. Kan via wlan lekker in de tuin tv kijken enz.

Nu staat ie op 400kbit, zodat ik ook hier, in hongarije, TV kan kijken ;)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Terw_Dan schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:41:

De Dreambox 7020 is wel voor satelliet TV, maar ze blijken er ook te zijn voor standaard analoge TV en die zou dan hetzelfde moeten kunnen.
Nee, alleen voor digitale kabel tv, met bijv. een Dreambox 500c

Verwijderd

Topicstarter
beetje late reactie van mij, maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Ik zit niet echt te wachten om een extra computer neer te zetten die het dan verzend naar de laptop. Dit i.v.m. stroomverbruik e.d.

Zit eigenlijk meer te wachten op een "kastje" die je aansluit op je router, of die het zelf verzend naar WLAN....

Kent iemand zoiets?

Verwijderd

Hallo,

Ik ben dus naar exact hetzelfde opzoek.. Ik zal dus wel even dit topic mogen kicken zeker..

Ik wil op mijn (vista-)laptop (WLAN aanwezig) draadloos tvkijken. Liefst via wlan. We hebben een gewoon TV-distributie van de intercommunale (Antwerpen,België). Weet iemand hier misschien wat de beste manier is om dat voor elkaar te krijgen?

Een zendertje met coax ingang dat rechtstreeks naar je laptop streamt is te simplistisch.. maar is er überhaupt een manier om, zonder een pc naast het distributie-kastje te hangen, op de laptop beeld te krijgen?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

je kan ook tv kijken ( als je casema als isp hebt) via tvportal.nl :P

Be nice, You Assholes :)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij kun je dat tegenwoordig heel eenvoudig doen met AMD Live software. Ik heb daar iig een leuk filmpje over gezien op Hardware.info. Je hebt trouwens geen AMD processor nodig voor dit softwarepakketje.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
@ TS

Wat jij nodig hebt is dit: Pinnacle PCTV To Go Wireless.
http://www.pinnaclesys.co...R/PCTV+to+go+Wireless.htm
Pagina: 1