Compaq Deskpro Slim gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb van kennissen een compaq deskpro ter reparatie gekregen, met de mededeling "hij wil niet aan". Na tot dezelfde conclusie te zijn gekomen (voedingsfan gaat niet aan, powerled brand niet) en de stekker en aan/uit knop te hebben gecontroleerd, loop ik een beetje vast. De voeding lijkt een niet-standaard ATX te zijn, met een aan-/uitknop die aan het mobo zit, en een 14 polige stekker van de voeding naar het mobo. om deze reden kan ik dus de voeding niet testen, omdat ik geen idee heb hoe ik hem los kan inschakelen.

ik heb al wat rondgekeken op internet, maar ik heb geen pinout van de voeding, of zelfs een typenummer van de kast kunnen vinden. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit: http://h18000.www1.hp.com...cs/10653_na/10653_na.html , waarvan de bovenste erg op de indeling van de mijne lijkt (alleen de HDD en FDD zitten omgedraaid)

kunnen jullie me misschien verder helpen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, jij kunt jezelf verder helpen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Non-standaard voedingen zijn irritant, maar:

1) er is nog zat wat je uit kunt sluiten wat niet aan voeding ligt
2) de voeding zal misschien toch uitgesloten moeten worden. Dat jij daar niet toe in de gelegenheid bent verandert niets aan het feit dat dat misschien nodig is voor het achterhalen van het probleem. Wij hebben geen magische glazen bol die in gevallen van obscure voedingen opeens wel kunnen raden wat er aan de hand is :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.