Toon posts:

hoe video op 5Gen iPod zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ipod video 30G. Voor muziek gekocht maar alla, een videootje kijken zou leuk zijn. Hm geen voorbeeld video aanwezig.
Hm een videobestand naar itunes slepen lukt niet. Het supergebruikersvriendelijke en gelikte apple opperwezen geeft mij de ondoorgrondelijke foutmelding : het scherm knippert even en er gebeurt niets.
Okay, het format zal niet deugen. Een tooltje geinstalleerd om video's naar ipod te converteren en het resultaat weer naar itunes slepen. Blijkbaar is mijn actie nog steeds te dom om mij ook maar met een foutmelding te belonen. Er gebeurt weer niets.
Zelfs het slepen van het apple oer video format (dacht ik) .mov levert niets op.
Ik krijg soms het gevoel dat apple geliktheid veel belangrijker vind dan gebruikersvriendelijkheid.
Ik blijf met de vraag zitten hoe ik een video op mijn ipod krijg. (Zonder een video online te gaan kopen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 05:12:
Ik krijg soms het gevoel dat apple geliktheid veel belangrijker vind dan gebruikersvriendelijkheid.
Mmm...
Neem aan dat je weet, dat je je met zo'n zin niet echt populair maak... :p

Verder hoe heet dat "Tooltje" ?

Mocht je wel een Mac hebben probeer iSquint eens om je filmpjes om te zetten.

Verder heeft Apple ook een eigen site, met zelfs een Support gedeelte.
Tuurlijk een gelikte site, die alles behalve gebruikersvriendelijk is... :+
Na twee klikken kwam ik al bij iPod Support en iPod 101.
En twee klikken verder zelfs View Videos.

Verder zou je natuurlijk ook gewoon in de manual kunnen kijken,... ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Sinds gisteren ipod video 30G. Voor muziek gekocht maar alla, een videootje kijken zou leuk zijn. Hm geen voorbeeld video aanwezig.
Hm een videobestand naar itunes slepen lukt niet. Het supergebruikersvriendelijke en gelikte apple opperwezen geeft mij de ondoorgrondelijke foutmelding : het scherm knippert even en er gebeurt niets.
Okay, het format zal niet deugen. Een tooltje geinstalleerd om video's naar ipod te converteren en het resultaat weer naar itunes slepen. Blijkbaar is mijn actie nog steeds te dom om mij ook maar met een foutmelding te belonen. Er gebeurt weer niets.
Zelfs het slepen van het apple oer video format (dacht ik) .mov levert niets op.
Ik blijf met de vraag zitten hoe ik een video op mijn ipod krijg. (Zonder een video online te gaan kopen natuurlijk)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302892
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75424
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301461

De tijd die je stak in het tikken van dit topic had je wellicht beter kunnen besteden aan een kort bezoekje aan http://www.apple.com/support/

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem wordt voor zover ik zie niet door de apple site behandeld. Het voorbeeldbestand formaat mov was inderdaad via conversie op de ipod te zetten maar een mp4 bestand is niet eens in de library te zetten.
Het irritante hierbij is dat er geen foutmelding volgt waardoor ik in het duister tast. Persoonlijk vind ik het een hogere prioriteit van software om gebruikers niet in het duister te laten tasten dan er gelikt uit te zien.
Als je een apparaat met als "video" in de naam verkoopt kan je er vanuit gaan dat iedereen gaat proberen zijn eigen videos op het apparaat te zetten. Dus ga je nadenken welke problemen die mensen gaan tegenkomen en hoe de software je daarbij moet begeleiden. Niet "niks doen" en verzin maar dat je op de site of je er misschien iets over kan vinden.
Ik heb inmiddels diverse sites gevonden waaruit duidelijk wordt wat een bevalling het is om video's op je ipod te krijgen dus ga daar maar eens verder kijken.

Mijn statement over geliktheid versus gebruikersvriendelijkheid is niet gebaseerd op dit ene voorbeeld. Ik heb al sinds mijn eerste ipod ruzie met itunes en het is ook niet voor niets dat men de moeite heeft genomen zo'n programma als "ephod" te ontwikkelen.

Ik vind het apparaat als zondanig een van de mooiste dingen die ik ooit in mijn handen heb gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:33:
Mijn probleem wordt voor zover ik zie niet door de apple site behandeld. Het voorbeeldbestand formaat mov was inderdaad via conversie op de ipod te zetten maar een mp4 bestand is niet eens in de library te zetten.
Laat dat hier nou geen enkel probleem wezen, ik heb zowel mp4 als m4v bestanden in mijn library.
Vraag me af, waarom je hem niet gewoon terug brengt... ;)
En je zo'n mooie Aldi player van een paar tientjes haalt.... >:)
Die natuurlijk perfect bij je Wintendo past.... :P

Heb ff in je profiel gekeken naar een mail adres, en niets gevonden...
Behalve dat je GoT, volgens mij als helpdesk gebruikt. :+

Mail me ff en dan stuur ik je wel ff een URL waar je wat bestanden kunt downloaden.
Deze werken iig 100%, behalve als je het zelf op de een of andere manier verneukt... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

in de gele/gouden bar aan de rechterkant staan trailers die geschikt zijn voor je iPod, probeer die eens http://www.apple.com/trailers/

toch wel vreemd dat jij de enige bent die 'ruzie met iTunes' heeft

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm een videobestand naar itunes slepen lukt niet.
Ik vond dat idd eerst ook vaag en kreeg dat ook niet voor elkaar.. Wat bij mij werkt (zit op mijn werk en heb iTunes even niet bij de hand) is als je naar linksboven gaat bij New playlist enz, is er volgens mij ook een optie new video of iets in die trand. Probeer het daar nog even is mijn advies want zo werkt het bij mij namelijk wel.

Ik zal het vanavond als ik thuis ben nog wat duidelijker uitleggen als je er niet uitkomt, dan heb ik iTunes voor mijn neus namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnneman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:34:
toch wel vreemd dat jij de enige bent die 'ruzie met iTunes' heeft
Een video in Itunes slepen werkt bij mij ook niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

hier anders wel. op een Mac that is.
maar onze topicstarter had t over meerdere problemen met iTunes

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 21:39
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:33:
Ik heb al sinds mijn eerste ipod ruzie met itunes en het is ook niet voor niets dat men de moeite heeft genomen zo'n programma als "ephod" te ontwikkelen.
Dat programma stamt uit de tijd dat iTunes nog niet voor Windows beschikbaar was ;)
Pagina: 1