Mijn neefje heeft een nieuw Asus A7n8x-E deluxe moederbord teruggekregen van RMA. Bij het installeren van de onderdelen ging alles aan, maar er kwam geen beeld op het scherm. Ik heb al andere processor, geheugen, moederbord (abit NF7-M, heeft onboard video), videokaart geprobeerd.
Vandaag had ik eventjes een andere 450watt voeding geprobeerd (16A op +12v, is een onbekend voeding van X-gear) dat bleek wel te werken met zowel de abit als de Asus A7n8x-E deluxe.
Helaas hebben we voor niks een ander moederbord gekocht.
Wat ik raar vond was dat tijdens het opstarten van de 350watt Antec Smartblue voeding er gekraak door de speakers en de mono speakers van het systeem kwam. Ik heb ook met een headset geluisterd en het bleef kraken bij beide moederborden.
Dit probleem heb ik nog niet meegemaakt.
Zijn de 2 moederborden incompatible of is de Antec smartblue na 2 jaar al niet zo goed?
Systeemspecs:
Amd athlon 2600+ barton 333mhz FSB
512MB G.skill value en 512MB Twinmos (allebei apart geprobeerd)
160GB Seagate harde schijf (wordt met de goeie voeding niet herkent door de Asus A7n8x-E deluxe)
A7n8x-E deluxe en Abit NF7-M
XFX 6600GT 128MB, Radeon 9800 Pro
Antec Smartblue 350watt
X-gear 450watt
Vandaag had ik eventjes een andere 450watt voeding geprobeerd (16A op +12v, is een onbekend voeding van X-gear) dat bleek wel te werken met zowel de abit als de Asus A7n8x-E deluxe.
Helaas hebben we voor niks een ander moederbord gekocht.
Wat ik raar vond was dat tijdens het opstarten van de 350watt Antec Smartblue voeding er gekraak door de speakers en de mono speakers van het systeem kwam. Ik heb ook met een headset geluisterd en het bleef kraken bij beide moederborden.
Dit probleem heb ik nog niet meegemaakt.
Zijn de 2 moederborden incompatible of is de Antec smartblue na 2 jaar al niet zo goed?
Systeemspecs:
Amd athlon 2600+ barton 333mhz FSB
512MB G.skill value en 512MB Twinmos (allebei apart geprobeerd)
160GB Seagate harde schijf (wordt met de goeie voeding niet herkent door de Asus A7n8x-E deluxe)
A7n8x-E deluxe en Abit NF7-M
XFX 6600GT 128MB, Radeon 9800 Pro
Antec Smartblue 350watt
X-gear 450watt