Toon posts:

[VB.Net] Verzenden van text via RS232

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel een programma aan het schrijven voor onze organisatie. Het betreft een kassa systeem. Nou beschik ik over allerlei kassa-apparatuur. Nu zit ik met een aantal vragen:

Ik heb een "customer display" (zo'n schermpje dat je in winkels ziet staan waar de prijs op komt te staan). Nu ben ik al super lang op zoek naar een VB.NET 2005 sourcecode met het volgende erin:
een textbox en een button. De text die ik intyp moet op het display komen te staan zodra ik op de knop druk. Het display is aangesloten op de pc via de com-poort. Heb wel kunnen achterhalen dat hij gebruikt maakt van RS232

Ik beschik ook over een thermische bonnenprinter met een elektrisch openende kassalade. Nu is het zo dat ik bij de printerinstellingen kan instellen dat hij de kassalade moet openen zodra er iets afgedrukt wordt. Nu is het zo dat ik een knop op het kassasysteem wil maken dat als ik erop druk dat dan de kassalade opengaat zonder dat de printer iets afdrukt. Ik wil namelijk dat hij opengaat wanneer ik dat wil. (dus niet bij alle print-outs) Een paar specificaties van de printer:

- Star TSP-550II
- De kassalade is rechtstreeks op de printer aangesloten via een kabeltje die eruitziet als een telefoonkabel. Ook de connector ervan ziet eruit als een connector van een telefoonkabel.

Als iemand mij hier antwoord op zou kunnen geven stel ik dat echt op prijs..

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23
Verzenden van text via RS-232 kan gewoon via de standaard MsComm control. De vraag is dan wat je naar dat display moet sturen om er daadwerkelijk tekst op te krijgen. Alleen de tekst sturen? Of de tekst voorafgegaan door een of ander commando?

Anyway, http://www.ontrak.net/Programming.htm en http://www.ontrak.net/visual.htm zouden je een eind op weg moeten helpen. Verder is het spitten in de documentatie van het kassa-systeem en trial-and-error gok ik...

EDIT : Oeps, VB.NET dus. Kijk dan ook op http://www.microsoft.com/...ed37a1578b&DisplayLang=en

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 06-08-2006 01:17 ]

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

De bedoeling is om tekst rechtstreeks te sturen, dus gewoon de tekst die in een textbox staat naar het scherm sturen.

Kan jij mij toevallig ook verderhelpen met de vraag van mijn kassalade?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik zou zeggen spit het protocol van de printer er op na en je weet wat je weten wilt. Ik heb me laten vertellen dat .NET V2 zelfs serieele communicatie routines/klassen heeft :O

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het verzenden via de volgende oplossing lukken?

Bijv ik wil de text "test" versturen.

Ik voeg het component MSComm toe en zet achter een button deze script:

MSComm1.Output = "test"

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 02:16:
Zou het verzenden via de volgende oplossing lukken?

Bijv ik wil de text "test" versturen.

Ik voeg het component MSComm toe en zet achter een button deze script:

MSComm1.Output = "test"
Pak het eens iets gestructureerder aan, dit slaat helemaal nergens op.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En daarbij: ga aan de slag, pak wat docs erbij en gaan :) Seriele communicatie is zo moeilijk nu ook weer niet (met die MSComm dingen vrij simpel zelfs aangezien er documentatie + tutorials over te vinden zijn).

Als je zelf aan de slag gaat en vervolgens tegen problemen aanloopt dan kan je hier prima een topic openen. Nu komt het topic op me over alsof je wil dat wij het voor je gaan maken of je de kant en klare oplossing aangereikt wilt krijgen. En dat is nu net niet de bedoeling hier ;)

Als je Programming Beleid eens doorkijkt dan weet je precies wat we van jou verwachten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 06-08-2006 16:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.