Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe telefoon. Het gaat er hoogstwaarschijnlijk een worden met Windows Mobile 5.0 als besturingssysteem en wel de Qtek s200. Op deze telefoon zit wireless lan dat ik graag zou gebruiken op het netwerk van de Universiteit van Tilburg. Helaas heeft deze Universiteit een VPN beveiliging/verbinding. Bij mijn weten zit er helaas geen VPN client ingebouwd in dit OS. Heeft iemand ervaring met VPN software of weet iemand een mogelijkheid om een VPN client draaiende te krijgen?

Een uurtje zoeken heeft niet bijster veel opgeleverd. Wel wat sites met een enkele tip zoals deze: klik maar echt veel nuttige info staat daar ook niet op. Ik ben benieuwd of het dan toch mogelijk is. Het zou namelijk erg handig zijn.

Verwijderd

Wat voor VPN heeft de k.u.t.?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Deze: http://www.uvt.nl/diensten/its/software/vpn/
Willen we dus gebruik maken van remote-access en site-to-site vpn’s dan is het zaak een oplossing te zoeken die meerdere protocollen ondersteund. De grote kracht van VPN systemen zit in het combineren van verschillende protocollen. Er zal dus voor een geïntegreerde oplossing worden gekozen die L2TP en IPSec combineert.

[ Voor 77% gewijzigd door janklp op 06-08-2006 01:19 ]

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 19:52
Mijn (engelstalige) s200 heeft wel de mogelijkheid om vpn in te stellen. Of het werkt weet ik niet, nooit geprobeerd.

Settings>connections>connections>Add a new VPN server connection

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 17:16

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb op mijn smartphone i-mate sp5m met WM5.0 ook de mogelijkheid om een VPN in te stellen. Ik heb het echter nog nooit gedaan, maar ik denk wel dat het in het OS zit.

Verwijderd

Ik zit ook op de UvT en ben hier ook in geïntereseerd, maar heb nog geen tijd gehad het te testen (woon in Breda en heb telefoon pas 4 dagen). Ik had al wel in de Qtek8300/8310/etc thread deze link gepost:
http://www.microsoft.com/...artphone/connections.mspx

Heb em even zo ingesteld op mn telefoon:
VPN Type
IPSec/L2TP
Server
137.56.127.10
Connects from:
Work
Connects to:
The Internet
Username:
S******
Password
Domain:
niets
IPsec authentication:
Certificate
IPSec Pre-Shared Key
Niets

(laatste 2 omdat die Key niet in mn vpn client op mn laptop staan, en dus niet nodig zijn.)

Als je dit kan testen als je in de buurt woont vind ik het wel chill :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 22:32 ]

Verwijderd

iemand VPN op UvT al aan de praat gekregen?
Pagina: 1