Gebroken koelerklepje => nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• shm_kadaj
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:07
Hallo,

Ik ben er niet zo heel lang geleden achter gekomen dat een van de klemmetjes van mijn koeler niet meer vast kan omdat het stukje plastic gebroken is.
Er lijkt niet veel meer aan gedaan te kunnen worden dus ben ik van plan om een nieuw moederbord erin te (laten) zetten.
Nu is mijn vraag of iemand me iets aan kan raden.
ik heb nu een ASrock p4i45GV (volgens Everest heet het zo...) en volgens mij is het een socket 478 ding.. ik heb gehoord dat ik niet zomaar een nieuw moederbord kan halen dus.. daarom kom ik hierheen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? ^_^

(btw, sorry voor dat "klepje" dat moest dus klemmetje zijn.... >_>'')

[ Voor 5% gewijzigd door shm_kadaj op 05-08-2006 23:46 ]

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
welk klemmetje heb je het over? heb je er foto's van? Je bedoeld de socket (het ding met de gaatjes waar de processor (het ding met de pinnetjes ;)) in gaat)?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik neem aan dat je het zwarte plastic ding bedoelt waar je je cpu koeler aan vast maakt? Die kun je namelijk nog wel vinden via marktplaats of tweakers.net v/a ofzo, of misschien is er een tweaker die er nog 1 over heeft. Ook kun je het bij een computerzaak proberen, grote kans dat die er nog wel eentje heeft liggen. Vrij zonde namelijk om een moederbord te vervangen vanwege een kapot stukje plastic :)

Last.fm

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoiets heet een bracket, zoek maar es met google op [google=socket 478 bracket] dan zie je dat ze wel los bestaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.techexcess.net/images/products/300/395_big.jpg

Probeer anders eens een mailtje naar Asrock. Misschien dat ze wel zo'n ding willen opsturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 05-08-2006 23:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen zijn meestal wel los te krijgen, of je haalt ze gewoon van een dood mobo af (of zoekt iemand die grote hoeveelheden mobos verzamelt er ze overheeft).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:24:
(of zoekt iemand die grote hoeveelheden mobos verzamelt er ze overheeft).
Misschien weet jij nog iemand? :P

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Of je gebruikt een cooler die via de onderkant van je mobo vastgeschroefd moet worden.

• shm_kadaj
Aaah zoveel oplossingen!
Ik had er nog niet een gedacht dat dat ding zelf ook los kon... het ziet er allemaal nogal permanent uit.
In ieder geval hartelijk bedankt! Ik bedoelde inderdaad de bracket (weet ik ook hoe dat ding heet :p) en ik ga wel rondzoeken naar een vervanging.. jullie hebben me heel wat geld bespaard, echt bedankt!

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hij is bij o.a. sallandautomatisering te koop. Moederborden -> accesoires ;)

• shm_kadaj
Echt bedankt!! Ik heb er net eentje besteld, dus het komt wel goed ^^

Pagina: 1