Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een PDA te kopen. Heb op got al veel info gevonden over alle mogelijke modellen, maar wat ik niet gevonden heb, is hoe vlot het invoeren van tekst gaat icm windows mobile, op een pda zonder toetsenbordje.

Gaat dit met schriftherkenning of met een toetsenbordje op het scherm? En vooral: hoeveel aanslagen per minuut haal je zo'n ongeveer, en hoelang duurt het eer je dit gewoon bent? Met externe of ingebouwde toetsenbordjes zal dit ongetwijfeld sneller gaan, maar de externe is weer extra ballast, en de ingebouwde sturen de prijs en het volume direct de hoogte in, en zijn vaak qwerty ipv azerty.

bedankt.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Op een nieuwe pda kan je meestal kiezen tussen schriftherkenning en toetsenbord. Dat schriftherkenning is zeker even oefenen en dan nog gaat het niet echt vlot. Je moet namelijk letter voor letter schrijven. Het toetsenbord gaat veel sneller, je kan dit makkelijk aan leren en voor je het weet kan je gewoon normale gesprekken houden. Je moet dan rekening houden dat de snelheid net onder typen van je toetsenbord ligt :)

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Ik heb al enkele PDA's gehad en vond het supervervelend altijd met de stylus op het viritueel toetsenbord op het scherm te tikken. Het is altijd een gekloot en je moet al stil zitten of staan om het goed te doen. Ook met programma's als full screen keybord blijft het een gekloot. Nu heb ik een Qtek 9100 met toetsenbord. Niks is zo fijn als dat, zeker om te sms'sen enzo.
Tweedehands zijn ze ook redelijk betaalbaar, ik heb mijne via kapaza en ben super tevreden. Moest ik weer van PDA wisselen is een ingebouwd toetsenbord een vereiste.

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:44:
Op een nieuwe pda kan je meestal kiezen tussen schriftherkenning en toetsenbord. Dat schriftherkenning is zeker even oefenen en dan nog gaat het niet echt vlot. Je moet namelijk letter voor letter schrijven. Het toetsenbord gaat veel sneller, je kan dit makkelijk aan leren en voor je het weet kan je gewoon normale gesprekken houden. Je moet dan rekening houden dat de snelheid net onder typen van je toetsenbord ligt :)
Met zo'n onscreen toetstenbord? Hoeveel aanslagen/minuur haal jij daar zo ongeveer op?

Verwijderd

Topicstarter
chundo schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:52:
Ik heb al enkele PDA's gehad en vond het supervervelend altijd met de stylus op het viritueel toetsenbord op het scherm te tikken. Het is altijd een gekloot en je moet al stil zitten of staan om het goed te doen. Ook met programma's als full screen keybord blijft het een gekloot. Nu heb ik een Qtek 9100 met toetsenbord. Niks is zo fijn als dat, zeker om te sms'sen enzo.
Tweedehands zijn ze ook redelijk betaalbaar, ik heb mijne via kapaza en ben super tevreden. Moest ik weer van PDA wisselen is een ingebouwd toetsenbord een vereiste.
Dit is dus wat me waar ik zwaar tegen op zie. Het moet toch de snelheid van pen en papier enigszins benaderen, anders hoeft het niet voor mij.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kan redelijk snel typen op zo'n virtueel toetsenbordje hoor!

Ik denk dat ik 'n smsje van 160 tekens binnen 40/45 seconden getypt heb dus...
Je kan ook handschriftherkenning gebruiken of gewoon 'n full screen keyboard!
Hiermee kun je dan ook met je vingers typen. Gewoon een soort van extern virtueel tobo!

Afbeeldingslocatie: http://mobilitytoday.com/vbmcms/images/FSKey-0.jpg

Snelheid van pen en papier is denk nooit te overtreffen met 'n PDA...

Uitschuifbare toetsenbordjes zijn idd extra ballast en 't toestel wordt daardoor veel dikker.
Ik persoonlijk vind de Qtek 9100 echt TE dik en dat komt door 't toetsenbordje.

Je komt zeker uit Belgie dat je zegt 'vaak qwerty ipv azerty' ?
Ik ken eigenlijk geen externe azerty toetsenbordjes die in 'n PDA zitten ingebouwd...?

een PDA met alleen 'n virtueel tobo'tje werkt perfect, snel en handig dus je moet 't zeker niet laten!

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 06-08-2006 18:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik gebruik met M'n MDA Vario (HTC Wizard) zowel het keyboard als het keyboard op het scherm.
Dat ding heb ik nu 2 maandjes ofzo, en ik kan redelijk snel tikken met het onscreen board. Vooral met wachtwoorden invullen waar ik letters en cijfers gebruik, is het onscreen board toch echt superieur aan het keyboard van het apparaat zelf. Om cijfers op een MDA in te voeren moet je een extra handeling doen, en je ziet dan sterretjes.

Voor sms'en, en notities gebruik ik het keyboard van het apparaat zelf voornamelijk. Het invoeren van contact gegevens gebruik ik de onscreen keyboard. Cijfers vind ik een ramp, en op het onscreen gaat dat gewoon perfect.

Het was wel een kwestie van wennen voordat ik op het onscreen board snel kon tikken, maar oefening baart kunst :P

Dit abo loopt nog 2 jaar, en m'n volgende telefoon gaat zeker ook een keyboard hebben naast het onscreenboard. Dat is echt een must.

Ey!! Macarena \o/

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het huidige SMS-record is gehaald op een Treo 650, dus dat apparaat zou ik zeker overwegen. Ik heb hem zelf ook, en hoewel schrijven sneller is, is papier lang niet zo overzichtelijk. Typen gaat erg snel als je er eenmaal aan gewend bent. Met tien vingers typen gaat niet vanwege de kleine toetsen, maar je kunt er wel een los toetsenbord op aansluiten.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb sinds een aantal weken een Sony Clie t625c en daarmee kan ik met de stylus met schriftherkenning bijna net zo snel schrijven als met pen en papier. Na een beetje proberen heb je door hoe je elke letter moet schrijven op dat apparaat en dan gaat het best snel.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Na een SPV, een SPV E200, een SPV C500 heb ik nu een Qtek S200 en eerlijk gezegd mis ik de T9 met een gewoon toetsenbordje heel erg.

Het is voor mij ook de reden waarom ik momenteel serieus overweeg een C600 / 8310 te gaan halen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 22:10

Emiel1984

Made in NL

GlowMouse schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:03:
Het huidige SMS-record is gehaald op een Treo 650, dus dat apparaat zou ik zeker overwegen. Ik heb hem zelf ook, en hoewel schrijven sneller is, is papier lang niet zo overzichtelijk. Typen gaat erg snel als je er eenmaal aan gewend bent. Met tien vingers typen gaat niet vanwege de kleine toetsen, maar je kunt er wel een los toetsenbord op aansluiten.
En je hebt meteen woordspellingscontrole ;) .. Ik hb zelf een X51v van Dell en typen gaat me best goed af op standaard virtueel toetsenbordje. Maar ik zou als ik jou was gewoon in de winkel is proberen en kijken welke je lekker in de hand ligt. Waarom kijk je niet naar een tablet trouwens. Zij wel ietsje groter maar dan kan je gewoon typen.

Edit: citaatje over tablet pc's (klik erop voor link)
Natuurlijk zelf even googlen naar andere typen\versies van tablet pc's

[ Voor 27% gewijzigd door Emiel1984 op 06-08-2006 18:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:53:
[...]

Dit is dus wat me waar ik zwaar tegen op zie. Het moet toch de snelheid van pen en papier enigszins benaderen, anders hoeft het niet voor mij.
Het gaat sneller dan een sms versturen met een GSM vind ik. Het toestel is ook iets dikker als een normale PDA maar hij past nog netjes in de broekzak. ik had ervoor een nokia 6680 en het formaat is ongeveer hetzelfde, de PDA is iets groter en dikker maar het valt best mee, hij past in ieder geval in de lederen case van mijn 6680

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik ga gaan voor een toetsenbordloos exemplaar. Welk juist, dat ga ik nog eens uitzoeken.
Pagina: 1