Toon posts:

Nieuwe Computer geeft geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuwe computer gekocht (ten minste de onderdelen):

Intel E6600 Core 2 Duo
Asus P5B
3D Club geforce 7900 GT
2GB 677 Geheugen
320 GB maxtor
Antec Kast met Antec 450w voeding

Ik heb alles naar mijn beste kennis in mekaar gezet (note laatste pc die ik hievoor in elkaar heb gezet was een AMD 1600+) Allen bij het aanzetten komt er niks op mijn monitor. moederbord heeft stoom dvd heeft stroom fans draaien alleen geen beeld....

Iemand enig idee of ik iets vergeten zou kunnen zijn? video kaart heeft op twee verschillende manieren aangesloten 1) via pci-e stroom kabel uit voeding en 2) met stroom verloop stuk dat bij kaart werd geleverd.

Ik heb eigenlijk geen idee!

Verwijderd

al een bios resset gedaan?, start eens op met 1 bankje geheugen

wat heb je al gedaan??

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:38:
Ik heb vanmiddag een nieuwe computer gekocht (ten minste de onderdelen):

Intel E6600 Core 2 Duo
Asus P5B
3D Club geforce 7900 GT
2GB 677 Geheugen
320 GB maxtor
Antec Kast met Antec 450w voeding

Ik heb alles naar mijn beste kennis in mekaar gezet (note laatste pc die ik hievoor in elkaar heb gezet was een AMD 1600+) Allen bij het aanzetten komt er niks op mijn monitor. moederbord heeft stoom dvd heeft stroom fans draaien alleen geen beeld....
Iemand enig idee of ik iets vergeten zou kunnen zijn? video kaart heeft op twee verschillende manieren aangesloten 1) via pci-e stroom kabel uit voeding en 2) met stroom verloop stuk dat bij kaart werd geleverd.

Ik heb eigenlijk geen idee!
ATX Connector aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/atx12v.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/i845s/p4batx12v220.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 05-08-2006 23:05 ]

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 13:05
Processor goed om geplaatst?
Heb ook wel eens meegemaakt dat ik een socket 775 verkeerd om geplaatst had, wat dat betreft zijn die pinnetjes op de processor toch makkelijker :D

Verwijderd

Topicstarter
Bios gereset: geen effect
1 ram module: geen effect

Hij geeft geen pieptjes ofzo video kaart heeft wel stroom aangezien de ventilator draait.

Enige wat ik kan bedenken ik het verloop stukje van vid kaart naar monitor plug van mijn crt monitor dat is al een ouder verloop stukje maar die zijn toh niet verandert??

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Probeer eens te booten zonder geheugen erin of zonder videokaart erin. Gaat ze dan nog niet piepen, dan verdenk ik dat het moederboard stuk is of een bios-update nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een Asus P5B een flas nodig voor E6600?? op doos staat dat ie compatible is met Core 2 Duo maar heb ooit wel gelezen dat er een flash nodig is..

Verwijderd

Topicstarter
Ok zonder video kaart zegt ie piep piep piep echter deze piep variant staat niet in boekje dus ga even uitzoeken wat ie betekent hoewel ik het vermoedden heb dat ie "video kaart not found" betekent.

Verwijderd

Topicstarter
Feck nu heb ik alles er weer in zitten en piept ie nog steeds... Lang. kort. kort. en in de handleiding van mobo staat niks van zo'n beep (staan er ook in totaal maar 3 in mobo manual)

EDIT: deze piepjes beginnen gelijk als ik pc aan zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 23:42 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:39:
Feck nu heb ik alles er weer in zitten en piept ie nog steeds... Lang. kort. kort. en in de handleiding van mobo staat niks van zo'n beep (staan er ook in totaal maar 3 in mobo manual)

EDIT: deze piepjes beginnen gelijk als ik pc aan zet.
Het zier er naar uit dat er toch een probleem is met de videokaart, waarschijnlijk het BIOS:
1 long, 2 short: Failure in video system. An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered
AMI BIOS Beep Codes

[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 05-08-2006 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ram zat er niet goed in na her inzetten ram was beeps weg.. na wat lees werk denk ik dat het wellicht het ram is ergesn stond dat Asus P5B niet compatible was met veel ram of dat de bios geflashed moet worden maar hoe in vredes naam flash ik een bios als ik geen beeld heb??? tis neit dat ik een andere proc heb liggen die erin pas om beeld te geven..

[edit] neget deze vraag maar ff ik ga de faq lezen in mobo forum

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 00:06 ]

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Niet toevallig ergens een PCI vidkaartje liggen om zeker te weten dat het aan je video kaart ligt?

Verwijderd

Topicstarter
humz... kan eens op zolder kijken hebben daar nog paar ouder compacs staan geloof ik misschien zit er daar 1 in

Verwijderd

denk het niet die hadden video onbord.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vathau, ik zie dat je 3 posts vlak na elkaar gemaakt hebt, probeer eens gebruik te maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Naar Cybersteef: yup sorry had bij de 3e post het pas door :)
Naar: Rene43 je hebt gelijk :(

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 21:27

sds

Boot hij sowieso wel? (met windows installatie-cd erin merk je dat snel genoeg)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor CD draaien maar veel meer ook niet. Mijn toetsenbord knippert 1 keer bij aanzetten maar daarna zijn alle lampjes uit en werkt numlock enzo ook niet meer. dus weet niet of ik op key kan drukken als cd cd-boot daarom zou vragen..

[edit] Ik haat het dat ik geen spullen heb om dit te testen door al die nieuwe technieken kan ik niks proberen met de spullen uit mijn oudere systemen. Nouja dan maar terug naar winkel en hopen dat die nog retroactief assemblage wil doen ofzo :( :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 11:22 ]

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:28
Wat voor merk geheugen heb je gekocht? Kijk anders eens op de vendor list van Asus of je geheugen daar wel bij staat. Volgens mij heeft de P5B van Asus wel een bios update nodig om goed te functioneren met een Core 2 Duo CPU.

Verwijderd

Waar woon je ? Vraag aan iemand andere reepjes erin te doen en de BIOS te updaten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de winkel en ik ga daar woensdag weer heen kijken of het op te lossen is. Ondanks deze tegenvaller moet ik toch zeggen top service wat mij betreft van Digitique. zowel bij bestelling als bij de "nazorg" :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde hardware als jou en precies hetzelfde probleem, alleen bij mij beept hij compleet niet (nee kabel is goed aangesloten) Mocht je wat weten post het dan even.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Heb je wel geheugen/mobo-combi met de goede voltages? Sommige geheugens willen 2.1V hebben en niet alle moederborden slikken dat. Kijk anders even in de manual/PDF van je mobo voor compatible geheugen; die ff Googlen, specs opschrijven en vergelijken met jouw gekochte geheugen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1