Toon posts:

Raar geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort heb ik last van een instabiel systeem, met blauwe schermen, met de meldign Bad_pool_caller en IRQ_not_LESS_then.

Ik begreep er niets van en had Windows XP opnieuw geinstaleerd, ook tijdens de installatie kwamen deze melding na voren, wat eigenaardig is vindt ik, maar een hoop gedoe toch de PC aan de praat gekregen, maar toch weer die bad_cool_caller melding.

NU heb ik via microsfot een geheugen teste gedownload, deze opgestart via de opstartdiskkete en ja hoor na een tijd bij de Spider6 test hangen, helemaal muur vast.
Heb ik 1 geheugen van 512MB(400Mhz) van Veritech eruit gehaald en die van 256Mb(333MHz) van DaneElec laten zitten, ik testen en gaat prima, nu de andere er in, maar wat valt ik kan hem alleen in Slot 1 doen anders start de PC niet op en gaat staan piepen, maar goed toch de test gedaan en werken.

Heel eigenaardig allemala samen testen totaal verkeerd, als ik de 256Mb in welke slot doe werkt de PC prima en start op en die van 512Mb kan alleen in slot 1 en andere sloten werkt niet want dan start de PC niet op.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

PC:
gigabyte ga-k8vt800
AMD 3000+
256MB(333Mhz) DaneElec, 512Mb(400Mhz)
ATI 9600 XT
Soundbaslter 5.1 live
Skystar 2
WD 160 GB serial Ata
DVD brander NEC

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

BHQ

Lijkt me duidelijk: Bad_pool_caller is gewoon brak geheugen. Je reepjes uitsluiten door memtest86 een nachtje te runnen (reepjes een voor een).

Verwijderd

Topicstarter
een nacht te laten runnen?

Waarom in hemelsnaam, als toch 10x goed getest dan zal het de 30ste keer toch niet fout gaan?
een bit is bit, 0 is 0 en als dat 10x goed gaat dat de elfde keer ook.

Maar Memtest86, ik had iet van microsoft en daar ging het mis als beide erin zaten, bij memtest niet, eigenaardig toch

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:39
ja, je zegt het zelf al, de pc reageert wisselend op het aanzetten van e pc, de ene keer doet j geheugen het wel goed en de andere keer dus niet. dus slecht geheugen laat niet altijd ALTIJD dezelfde fout zien he
het kan ook 100 keer goed gaan en dan een keer fout.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans ook dat je geheugen incompatible is met elkaar of met je mobo. Dan kun je dit soort vreemde dingen krijgen. Vervang het geheugen eens door een dimmetje met andere chips om te kijken of je het probleem dan houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je idd een punt, maar wat zo vreemd is dat Memtest86 geen enkele fout laast zien en de memtest van microsoft al gelijk de eerste als beide geheugen modules erin zitten.

Test ik ze appart dan wordt er niets gevonden, ook niet na 10x, terwijl samen met de microsoft test huppa hangen de pc.

Ik vraag me af of hier probleem niet aan het moederbord ligt of dat mijn geheugens niet compatible zijn, heb zeker bijna een 1j probleemloos gedraaid en zit afgelopen week is dit probleem gekomen.

Maar een PC moet toch altijd opstarten als in een van de ddr sloten een geheuegn zit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:44:

Maar een PC moet toch altijd opstarten als in een van de ddr sloten een geheuegn zit?
Tenzij het of niet juist gedetecteerd wordt of niet (goed) compatible is met het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
AHA, dat is info

Als ik 1 geheugen module gebruik:
DaneElec, welke DDR slot ik doe, start de PC op
Veritech, PC start alleen op als de in slot 1 zit, anders gaat de PC piepen.

Dus lijkt het erop dat die Veritech niet compatible is?????

Verwijderd

Topicstarter
of toch een moederbord probleem omdat deze combinatie wel bijna 1j goed gewerkt heeft???????????????

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:54:
AHA, dat is info

Dat het met een enkel bankje alleen in slot 1 gaat is logisch. Het lijkt er mer op dat de DaneElec niet goed bij jouw moederbord past, of dat hij brak is. Weet je welk geheugen het is?

Verder: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 05-08-2006 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Me dane Elc brak? wat raar zou dat zijn, maar alles kan

Wat bedoel je welk geheugen het is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:54:
AHA, dat is info

Het kan ook zijn dat die 2 dimms gewoon niet met elkaar overweg kunnen (of dat ze verkeerd staan ingesteld). Daarom is het aan te raden even een andere dimm te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze beide apart in me computer geprobeerd en werkt prima me PC.

Alleen die DaneElec kan in alle DDR sloten en de Veritonci niet alleen slot 1.

Maar ik de handleiding staat dat het in alle drie sloten moet doen.

Maar volgens mij is de DaneElec SingeSided en die Veritonic DoubleSided

Zou dat problemen op kunnen leveren, vooral vreemd omdat het toch een jaar bijna goed gewerkt heef???
Pagina: 1