Applications folder is geen folder meer

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Het probleem is simpel: mijn Applications Folder is geen folder meer, maar een package. Ik kan hem in de terminal wel als folder benaderen, in de finder echter niet. Hoe verander ik dit terug?

Ik heb overigens geen idee hoe het in de eerste plaats veranderd is :? Ik heb al geprobeerd de Disk permissions te repareren, OSX 10.4.7 Combo updater te draaien, rebooten, andere user, FS repair... werkte allemaal niet.

Launching containers into space

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
ok nevermind. Probleem is alweer opgelost (waarom ben ik tegenwoordig sneller met het oplossen van mijn eigen topics? :+ )

Het antwoord heet XRay en is een tool waarmee je de file type en creator van elk willekeurig bestand kan aanpassen. Het is $10 shareware en niet geheel stabiel, maar ach.. als het maar 10 seconden hoeft te werken is dat een detail 8)7

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wel vreemd hoe dat heeft kunnen gebeuren. Heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
dawuss schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:41:
Wel vreemd hoe dat heeft kunnen gebeuren. Heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen :?
een applicatie was bij het kopieren naar de Applications folder verkeerd terecht gekomen. De inhoud van de package was recht in de map terecht gekomen en daardoor is -vermoed ik- de metadata van /Applications naar 'Package' verzet...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 20:33
Met ls "ls -larht" had je waarschijnlijk kunnen zien dat er .app achter de Applications map stond, dit is het kenmerk voor een package. Met "mv Applications.app Applications" kun je dit weer opheffen. :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
leon1e schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 09:02:
Met ls "ls -larht" had je waarschijnlijk kunnen zien dat er .app achter de Applications map stond, dit is het kenmerk voor een package. Met "mv Applications.app Applications" kun je dit weer opheffen. :)
dat was het vreemde, er stond geen .app achter (ik ken mijn terminal ;) ), want dat is 1 van de eerste dingen die ik gechecked heb.

Pagina: 1