welke files moeten er op een sata driver floppy

Pagina: 1
Acties:
  • 1.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
ik heb een asus a7nx8-e deluxe mobo en daar draait op dit moment windows xp op.
Aangezien er een hoop bagger op staat vind ik het weer eens tijd worden om hem te formateren maar bij de installatie van XP kan hij mijn SATA hd niet vinden. Nu moet ik op F6 drukken en via een floppy de drivers van mijn harde schijf? of de sata drivers? van het moederbord installeren. Mijn vraag is welke files er nu op de floppy moeten staan en waar ik deze vandaan haal.

Ik heb al een hoop andere topic gelezen maar geen een waar de vraag in voor komt welke drivers je nou precies moet hebben.

op de cd van mijn moederbord staat onder drivers wel raid en sata maar dat zijn veel te veel files voor op een diskette.

There is no difference between extreme oppositions.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Op mijn ASUS cd (K8N-E Deluxe)
staat een apparte driver "Make SATA/RAID driver disk" Deze zoekt automatisch naar een flop en maakt deze geschikt om drivers te installen. :)

Zelfde geld voor de Nvidia Raid controller maar deze hoort ook zonder driver je disks te zien. (hier wel iig)

Geluidswolk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoonlijk in de handleiding van het moederbord beschreven :) Mocht je deze ook nog kwijt te zijn, dan kun je het gewoon van de Asussitte neerhalen.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Goeie kans ook dat de files ook inbegrepen zijn in SP2, even een schijfje branden met een geslipstreamde versie van SP2 is wellicht ook een goed idee.

Is je pc na de verse install meteen iets weerbaarder totdat je alle software geinstaleerd hebt :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

Atgast schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:35:
Goeie kans ook dat de files ook inbegrepen zijn in SP2, even een schijfje branden met een geslipstreamde versie van SP2 is wellicht ook een goed idee.

Is je pc na de verse install meteen iets weerbaarder totdat je alle software geinstaleerd hebt :)
op de A7N8X-E zit een sata chip van silicon image (siI), pas vanaf vista zitten deze standaard in windows.

Je moet op je flop hebben:
- TxtSetup.oem
- *.inf
- *.sys
- *.cat
- *.cpl

oftewel, gewoon de nieuwste drivers downloaden en naar de root van je floppy extracten

[ Voor 7% gewijzigd door Jimbolino op 05-08-2006 21:41 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Jimbolino schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:40:
[...]

op de A7N8X-E zit een sata chip van silicon image (siI), pas vanaf vista zitten deze standaard in windows.

Je moet op je flop hebben:
- TxtSetup.oem
- *.inf
- *.sys
- *.cat
- *.cpl

oftewel, gewoon de nieuwste drivers downloaden en naar de root van je floppy extracten
Mjupz, en deze drivers kun je gewoon lekker van de site van Asus plukken en gewoon de files in de root van de floppy gooien... Kind kan de was doen...
Pagina: 1