[TV@Anywhere Plus] Driver weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 22:55

soczol

Doet iets met energie

Topicstarter
Ik heb vandaag een MSI TV@anywhere Plus gekocht. Blij met mijn nieuwe aanwinst ben ik deze gaan inbouwen en wilde ik de driver gaan installeren, echter kwam de setup al snel met de foutmelding:

The TV@Anywhere WDM Driver Installation failed

Hierna heb ik een paar keer gereboot zonder enig effect. Google-zoektochten naar deze error kwamen al snel op niets uit, enkel een persoon met hetzelfde probleem die reeds met MSI heeft gesproken en er niet uit kwam, niet bepaald hoopvol, ook op GoT-search kwam ik niets tegen.. Er zijn helaas ook geen nieuwe drivers beschikbaar voor de kaart.

Daarna heb ik zelf maar geprobeerd om de driver toe te voegen via Device Manager en dan de betreffende INF uit het install mapje te vissen. Dit *lijkt* goed te werken, echter al snel daarna komt er plots weer een 'New hardware found' venster, met daarin enkel een 'Unknown device', zowel Windows (ik gebruik Windows XP SP2) als ik hebben geen idee wat dit is en het installeren van de TV@Anywhere driver op dit device werkt niet (Device failed to start).

Als ik de installatie van de 'Unknown device' cancel kan ik echter wel een aantal programma's opstarten die de kaart 'herkennen'. Zowel MSI's eigen programma als ChrisTV vinden echter geen kanalen.

Ik zit momenteel dus even met de handen in het haar, is mijn kaart stuk? Drivers brak? Doe ik iets helemaal verkeerd? :X

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is meer iets voor AV dan VB.
Ik move even VB >> AV

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• soczol

soczol

Doet iets met energie

Topicstarter
Kleine update (en bump): Ik heb Windows XP (SP1) opnieuw geinstalleerd, en krijg weer dezelfde foutmelding. Ik hoop dus dat iemand enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44

NeHoX

Gamer + PV

soc schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:22:
Kleine update (en bump): Ik heb Windows XP (SP1) opnieuw geinstalleerd, en krijg weer dezelfde foutmelding. Ik hoop dus dat iemand enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn.
Service Pack 2 al geprobeerd?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• soczol

soczol

Doet iets met energie

Topicstarter
Zoals ik in de startpost al aangeven had, heb ik dit in eerste instantie geprobeerd met een Windows XP Pro met SP2. Ik heb daarna (zoals beschreven in mijn 2e post) Windows op een nieuwe harddisk geknald en ben een nieuwe installatie gestart, deze CD bevat reeds SP1.

[ Voor 4% gewijzigd door soczol op 06-08-2006 14:14 ]

• soczol

soczol

Doet iets met energie

Topicstarter
Even een kleine update (2 weken later):

Na enig overleg met MSI en de computerwinkel, hebben we het kaartje omgeruild. Achteraf bleek het kaartje gewoon stuk te zijn.

Gisteren een nieuw kaartje gehad welke al meteen werkte. Driver install ging soepel, en programma's zoals de eigen 'MSI TVR' en ChrisTV werken perfect ;)
Pagina: 1