Toon posts:

[AWStats] vertraging W3SVC log bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier WS2003 draaien met daarop een website, de statistieken worden weergeven mbv AWstats, werkt perfect maar ik heb 1 klein probleempje.....
IIS genereert de W3SVC log bestanden te laat, op het begin van de dag is dit geen punt want dan heeft Awstats de rest van de dag de tijd om dit te updaten (ik update dmv een batch bestand dus niet vanuit browser). De laatste 2/3 uren geeft dit dus wel problemen omdat de logbestanden gemiddeld 2/3 uur te laat gegenereert worden..... en dan update AWstats dus weer voor de dag erop en krijg ik dus geen correct statistieken beeld...

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Ik zat te denken om in het batch bestand wat ik nu draai nog een extra command te zetten, die het logfile van de dag ervoor nog even update. ik weet niet of dit mogelijk is en wat het command hiervoor zou moeten zijn.

Andere mogelijkheid is om het probleem bij de bron aan te pakken endus de vertraging te voorkomen, maar hoe doen we dit??

Ik hoor het graag!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? Dat zie ik niet terug, en is wel iets wat we graag in je topicstart zien.
Je zou eens wat rond kunnen zoeken op GoT, of met een zoekmachine naar keuze.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
nou ik vraag om raad, aangezien ik er zelf niet meer uit kom. Ik heb zelf al veel gezocht maar dat heeft helaas nog tot geen antwoord geleid....

ik heb ook de Docs van AWStats doorgekeken maar daar staat alleen dat je met
-Logfile=c:/[locatie]/exYYMMDD handmatig een logfile kunt updaten van max 1 dag oud... dat zou betekenen dat ik zelf elke dag handmatig een perl command moet uitvoeren... en dat lijkt me persoonlijk een beetje onhandig.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben een stukje verder....
er is eigenlijk geen vertraging maar de tijden worden verkeerd weggeschreven in het logfile, precies 2 uur te vroeg.

Dus ga ik naar mijndomein.nl om 22.30 dan komt er in het logfile 20.30 te staan....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat komt omdat IIS in GMT tijden logt... precies zoals de internationale standaarden dit voorschrijven

dus wat is nu je probleem :?

IIS Log File Entries Have the Incorrect Date and Time Stamp

[ Voor 63% gewijzigd door Zwelgje op 05-08-2006 23:21 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Elke dag een Perl scriptje draaien is toch niet zo moeilijk? Eén keer een scheduled task aanmaken en klaar...

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 11:11
1 ding is heel simpel van IIS i.c.m. AWstats: 1 log-file i.p.v. een dagelijks roterende. Ik heb ook allerlei opties geprobeerd, maar dit is het meest handigste en compleetste.

Eens in de zoveel tijd alleen even de log-file hernoemen en daarna starten met een schone zodat de snelheid van het openen van de log-file nog wel snel is.
Pagina: 1