Toon posts:

Fotos van camera plukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik een olympus D560 toestel. Kan de fotos wel bekijken op de camera, maar zodra ik hem koppel met mijn laptop geeft hij niets weer. Geen schijf of camera te bekennen. Zodra ik er een anders schijfje in de camera stop, vind hij wel de camera of schijf.

Ook als ik het doe via een externe kaartlezer krijg ik precies hetzelfde resultaat. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik die fotos toch nog kan lezen en zo mijn vakantiefotos kan redden. Iemand misschien een idee of tip???

Dank u wel
Groeten Raymond

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien is je kaartlezer stuk en zet je de camera niet op de PC-verbindstand (voor zover die op de camera zit) als je de USB-kabel aansluit. Ook al andere USB-kabel geprobeerd? Op andere computer al geprobeerd? Precies hetzelfde gehad met Medion op één computer.

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar heb het idee dat het echt alleen aan het kaartje licht.
Geprobeerd op een MAC en op een PC. Geen van beide geeft een resultaat. Ook verschillende kabels. Kaartlezer doet het wel. De ene kaart leest hij gewoon. De andere dus helaas niet.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-02 15:16
kaartje formatteren en opnieuw proberen?

lijkt erop dat je memorykaart het is aan het begeven

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:25:
kaartje formatteren en opnieuw proberen?

lijkt erop dat je memorykaart het is aan het begeven
Helaas geen optie. Dan ben ik dus al mijn fotos kwijt.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-02 15:16
nee hoor, eerst je foto's op je camera zélf duwen, daarna kopieren naar een andere kaart, daarna formatteer je je camera, en begin je bij stap 1

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 15:15

shag-me

-n0n3-

Bij onze olympus moet je ff op de aan knop van de camera rammen

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Verwijderd

Topicstarter
shag-me schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:28:
Bij onze olympus moet je ff op de aan knop van de camera rammen
Welke knop mag dat zijn dan, en welk type camera?

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 15:15

shag-me

-n0n3-

hallooo, rtfm? wij hebben een olympus 10x zoom modelletje, word inmiddels niet meer verkocht, maar niet zo'n compact ding. Doet het er toe?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dezelfde knop waarmee je de camera aan zet? Bij de Canon camera's moet je ook nog de switch op Bekijk Foto's ipv op Maak Foto's zetten. Wellicht dat Olympus ook zoiets heeft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Olympus C350 zoom en als ik daar foto's wil kopieren naar de PC dan moet je hem ook aan zetten (lensklepje open schuiven, dus gewoon de camera laten denken dat je foto's wil maken). Pas dan detecteert XP dat er een removable disk aanwezig is. Werkt prima.

Vraagje aan jou: hoe oud is die camera, en is dit de eerste keer dat je dit doet? Want het lijkt me stug dat je memorykaart nu al aan het overlijden is. Een USB-conflict lijkt me dan meer voor de hand liggend.

Bovendien: kennelijk kan je camera de foto's wel lezen - dan moet hij ze ook door kunnen sturen. Als je maar verbinding krijgt (zie eerste alinea van mijn post). Mocht je ze in de verkenner niet kunnen lezen, dan kun je ook nog altijd de software van Olympus zelf proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Hmm, hij beschrijft dat het kaartje niet kan worden gelezen door de pc, ook niet in een cardreader wat op zich wel zou moeten werken aangezien een ander kaartje wel werkt. Wat je kan proberen is de recovery-software voor foto's uit de FAQ (staat ergens speciale software voor smartcards etc.), alhoewel ik vrees dat je daarvoor wel een driveletter moet zien. Je hoeft niet een speciale driver voor je camera te installeren toch?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer eens Zero Assumption recovery in combinatie met je cardreader.
Pagina: 1