Toon posts:

Call of Duty: Could Not Load OpenGL

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst Call of Duty geïnstalleerd, krijg ik de melding dat OpenGL niet geladen kan worden. Voor de uitgebreidde versie zie deze TS . En ja ik weet dat iedereen aan komt met van "zoek de zoekfunctie", dat heb ik al gedaan maar ik kwam zonder gein niet aan een duidelijk antwoord (behalve van dat van de zoekfunctie). Het kan zijn dat ik een scheel schaap ben en eroverheen kijk maar als iemand het wel weet en duidelijk kan uitleggen, graag! Dan bedoel ik niet deze oplossing want daar begin ik niet aan.

Al gedaan:
- Uninstall
- drivers opnieuw geïnstalleerd
- veel gezocht

Videokaart: Ati radeon 9600 Pro

En ik moet zeggen dat Call Of Duty het wel heeft gedaan (altijd) met Catalyst 5.6 of 5.5 maar die kan ik niet meer downloaden.

een beetje chagerijnig misschien, maar ik snap wat hij bedoeld:
Wie heeft er nog een idee? Een link is ook goed, een simpele raad als gebruik de zoekoptie stel ik niet op prijs. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het frustrerend is voor iemand met hetzelfde probleem om in >15 topics te lezen de search te gebruiken zonder dat er een concrete oplossing ligt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 20:15 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 09:15
Volgens mij staat er dan iets fout in een ini file. Bijvoorbeeld een te hoge resolutie of een openGL functie waar je kaart niet mee overwerg kan. Dus ik zou zeggen; move je savegames, de-install alles en haal handmatig nog de ini files weg (want die blijven vaak staan na deinstallatie) en herinstalleer em dan opnieuw.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:58:
Volgens mij staat er dan iets fout in een ini file. Bijvoorbeeld een te hoge resolutie of een openGL functie waar je kaart niet mee overwerg kan. Dus ik zou zeggen; move je savegames, de-install alles en haal handmatig nog de ini files weg (want die blijven vaak staan na deinstallatie) en herinstalleer em dan opnieuw.
Dank je wel voor je post (ook al is dat tegen de regels in), hier heb ik wat aan. Beetje jammer alleen dat ik het niet helemaal begrijp. Want ik heb namelijk geen savegames - krijg het spul niet aan de praat he ;) - en kan je me ook vertellen waar ik die ini files vind en verwijder?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ctrl+f: *.ini :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja en ik bedoel dus, welke bestandjes zijn dat dan?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Van het programma waarvan je de savegames weghaalt (die je niet hebt), wat je gaat de-installeren, en waar dus ook heel jouw topic over gaat misschien?

Je hebt geen technische kennis nodig om een bericht te (her)lezen (als je het niet snapt).

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:20:
Ja en ik bedoel dus, welke bestandjes zijn dat dan?
ini bestandjes?

Het kan ook een hitteprobleem van je videokaart zijn, de GPU geeft dan errors waardoor het spel niet kan starten.
Maar zo moeilijk is het toch niet om inderdaad even in vorige topics te kijken of jouw probleem al niet eens eerder is opgelost? Gewoon zoeken met "Could not load OpenGL" en dan heb je vanzelf na een tijdje het antwoord.
En wat is er zo enorm moeilijk aan deze mogelijke oplossing?
Bij de toendertijd gedane windows installatie kon een bestand niet van de windows XP cd gelezen worden (kwam ik later achter) en wel het volgende bestand: opengl.dll (ik kan er een karakter naast zitten qua naam). Bij nieuwe windowsinstall dit bestand van andere cd gehaald en het werkt!

[ Voor 26% gewijzigd door Zeus op 06-08-2006 20:30 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 09:15
ini staat voor initialisation. (s of z?)

Het spel haalt hier gebruikers-instellingen uit op, zoals bijvoorbeeld de video eigenschappen die de gebruiker eerder had aangemaakt. Zo'n ini bestand kun je openen in kladblok/notepad en handmatig aanpassen. Er kan bijvoorbeeld dit staan: Resolution=1600 1200
Wat je handmatig kunt aanpassen naar bijvoorbeeld 800 600.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1