[test] bos, m'n eerste mooie foto :)

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 10:12
Hey,

Ik ben al tijden lid van got enzo, en sinds een jaar of 1.5 heb ik een redelijk leuke digitale camera. (hp photosmart 850). Nu ben ik al tijden foto's aan het maken, maar op de een of andere manier komen er nooit echt mooie plaatjes uit.

Ze zijn of blurry, of korrelig, of gewoon niet goed belicht.
Nu kan je gelukkig een hele boel zelf oplossen door met de instellingen te gaan knutselen, en hoewel ik er dan altijd wel betere foto's uit krijg waren ze nooit echt "wallpaper" waardig.

Tot vandaag, mijn zusje ging paar rijden in t bos, en vroeg mij wat foto's te maken, helaas was het paard te snel, de flitser verboden, en het bos te donker om echt leuke foto's van haar te maken, maar ik zag mijn kans schoon om toch wat makkelijkere foto's te maken die wellicht beter zouden lukken, Zie hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserve.nl/image.php?id=1040
http://www.picserve.nl/image.php?id=1039

Afbeeldingslocatie: http://www.picserve.nl/image.php?id=1042
http://www.picserve.nl/image.php?id=1041

Afbeeldingslocatie: http://www.picserve.nl/image.php?id=1043
Afbeeldingslocatie: http://www.picserve.nl/image.php?id=1044

Wat kan ik verbeteren, en wat the fuck is er mis met mijn camera, ik kan alleen dit soort pics mooi krijgen, de rest is gewoon te snel of te donker waardoor het korrelig wordt.

Het onderwerp is nogal, uhm simpel. maar tjah je moet ergens beginnen lijkt mij, een redelijk mooie collage vinden was nu al lastig genoeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door killercow op 05-08-2006 20:12 ]

openkat.nl al gezien?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je fotos zijn niet echt scherp, foto #3 heeft een lensflare.
Foto 2 is nog het leukst maar daar heb je een klein beetje overbelicht tussen de bladeren.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De eerste foto vind ik erg mooi. Lekkere kleurtjes, en de door de strepen op de boom krijg je ook een goed gevoel qua lengt. De andere foto's zijn imho niet echt mooi/bijzonder.

De 2e foto is erg eentonig van kleur, en alles is een beetje te centraal (slootje en het punt waar alles naartoe looopt).
Foto 3 heeft een storende lens flair. Verder zijn de kleuren door de lichtval in de boom wel mooi, maar en echt onderwerp is er niet.
Foto 4 is al wel beter. Zelfde mooi lichtval en een boom die opvalt door tussen de takken.

Verwijderd

XTerm schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:21:
Je fotos zijn niet echt scherp, foto #3 heeft een lensflare.
Foto 2 is nog het leukst maar daar heb je een klein beetje overbelicht tussen de bladeren.
Volgens mij komt dat door de auto resize :) TS, pas ze even aan naar 550px breed.

Ik vind de eerste foto de meest mooie, goede belichting.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 01:41 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 heeft een goede compositie en is goed belicht, die is gewoon een goede foto.

Voor de overige ga ik mee met justawitte:
#2 is inderdaad iets te centraal qua compositie
#3 heeft een hele lelijke lensflare
#4 heeft een leuke lichtval en aardige compositie. Helaas lijkt de foto niet geheel scherp, maar dat kan wel eens aan je camera liggen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Bob Popcorn

Plop!

Mja, wallpaperwaardige foto's maak je ook niet even zomaar met een 4MP cameratje, de meeste écht mooie foto's hier worden toch met dure (meer dan 1000 euro voor alleen een body) camera's geschoten. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 20:17
kheb wel niet echt verstand van fotos enz :P Foto 1 vind ik wel mooi, de rest is niet echt scherp

• breinonline
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Bob Popcorn schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:48:
Mja, wallpaperwaardige foto's maak je ook niet even zomaar met een 4MP cameratje, de meeste écht mooie foto's hier worden toch met dure (meer dan 1000 euro voor alleen een body) camera's geschoten. :)
Het aantal MP heeft daar niets mee te maken... een oude Canon 1D met 4MP doet dat net zo goed. De camera van de TS lijkt gezien de foto's geen geweldige kwaliteit foto's af te leveren, maar een modernere compactcamera kan dat al veel beter. Het hoeft niet meteen een hele dure DSLR te zijn. Belangrijker is dat TS lekker verder gaat met foto's maken en experimenteren :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat je met een wat professionelere camera ook al een stuk verder komt, want deze foto's zijn best aardig, maar je ziet toch dat de kwaliteit een beetje blijft hangen bij 'middelmatig' ;)

The devil is in the details.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Foto's doen het hier niet, mooi blauwe "niet beschikbaar" melding :/

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Bob Popcorn

Plop!

En nu zijn de pics nog eens dood ook? :'( Rare errormssg trouwens van PicServe :/

Kan niet stoppen met ontploffen!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22
aaaaargh....geen bos, maar een BSOD :D
en dan in je onderschrift zetten: "phprutser, test m'n homep"..... :P

[ Voor 52% gewijzigd door 0siris op 06-08-2006 12:05 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Sick Nick

Drop the top!

geen BSOD maar een SMS-geldklopperij-actie :p

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

We moeten maar geen foto meer plaatsen op picserve.nl. Ik dacht even aan de oude NT 4.0 tijdperk.

http://www.hroling.nl

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je moet ook picserveR.nl hebben, en niet picserve.nl :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Als de plaatjes het niet meer doen kan je dat natuurlijk prima melden in een TR, dat hoeft niet in het topic zelf. De TS mag contact met mij opnemen als de afbeeldingen het weer doen en/of op een andere plek gehost zijn, dan zal ik het topic weer openen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• killercow
Ah, reacties! :P

picserve is m'n eigen hosting dingetje, had niet gedacht dat jullie 4gb tegoed die in mijn account ston op zouden eten :P

Anyway, zo moeten ze het weer doen, en aangezien picserve toch werkelijk *niets* doet gaat dat wellicht offline voor anderen in de toekomst.

Anyway,

De eerste vond ik zelf als enige wallpaper waardig, de rest was inderdaad van minder kaliber, waarvan de 2e door de compositie me nog wel enigzins aantrok.

De derde had in het bos veel meer diepte, maar die diepte komt gewoon helemaal niet naar voren in de foto, iemand tips?

De vierde was in het bos veel kleuriger, meer groen tinten, maar zoals gezegd is deze op de foto gewoon een grote bonk groen, groen, en licht groen. Wat voor trucjes gebruiken jullie hier voor? na bewerking? Ik zie niet echt functies op m'n cam om kleuren te beinvloeden (op licht soort na misschien?)

Lensflares zou ik kunnen tegen gaan met een zonne kap toch? (ik vond het eigenlijk wel leuk om te zien, dat ze dus ook in het echt, echt bestaan, (niet alleen in photoshop :P )

Zoals gezegd, mijn camera verdenk ik inderdaad van klote kwaliteit, hij loopt ook te vaak gewoon vast, wat dan weer best vervelend is, als ik even snel een picje wil maken. Voor de rest is het kwa functies niet echt een wonderlijk apparaat. De automatische instellingen geven nog veel slechtere foto's terug, en deze zijn dus allemaal met de beperkte mogelijkheden die ik heb getweaked totdat het ergens op leek. (kiezen tussen iso 100, en 200, action/still/portrait enzo)

Voordat ik een nieuwe cam ga kopen zal ik nog wel even stoeien met deze, juist omdat ik niet zo vreselijk veel kan tweaken, en niet zo vreselijk kan vertouwen op de kwaliteit, begin ik me in de wel beschikbare features te verdiepen. (wat natuurlijk alleen maar nuttig is, als ik er straks nog 20 bij krijg)

openkat.nl al gezien?

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
killercow schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:45:
De eerste vond ik zelf als enige wallpaper waardig, de rest was inderdaad van minder kaliber, waarvan de 2e door de compositie me nog wel enigzins aantrok.
Helemaal mee eens, 1 is een prima wallpaper toch?
Voordat ik een nieuwe cam ga kopen zal ik nog wel even stoeien met deze, juist omdat ik niet zo vreselijk veel kan tweaken, en niet zo vreselijk kan vertouwen op de kwaliteit, begin ik me in de wel beschikbare features te verdiepen. (wat natuurlijk alleen maar nuttig is, als ik er straks nog 20 bij krijg)
Als ik naar samples op dpreview kijk kun je toch redelijke foto's maken met dit toestel (al zijn ze idd wat ruizig en hebben ze flink wat licht nodig). I.i.g. denk ik wel dat je met wat vasthoudendheid en experimenteren nog best meer uit deze camera kunt halen.

• killercow
op dpreview staan inderdaad best veel mooie foto's die met deze cam te maken moeten zijn, al zie je dus wel dat de nacht foto meteen al 3 seconde nodig heeft. (wat in nederland buiten dus vertaald naar langdurige sluitertijden voor bijna alles waar niet direct de zon op schijnt.)

Niet zo gek dat elk paard er dus gruwelijk blured op kwam. (ze sprongen over alelrlei bomen heen, maar zelfs met action setting kwam er niks van terecht.)

Geeft niet zo veel, van dingen als bomen, bankjes, en rustige beestjes kun je ook leuke foto's maken, en dat kan deze cam wel. ik heb iig weer wat info om mee te werken, en kan trots een eigen foto als wallpaper gebruiken :)

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1