Toon posts:

USB2.0 op iMac G4 mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een iMac G4/1GHz (lampenkap). Deze is uitgevoerd met 2 firewirepoorten en 3 USBpoorten. Helaas zijn die USBpoorten versie 1.1. Is er een mogelijkheid om toch een USB 2.0 device hieraan te koppelen ? Misschien via een firewire <--> USB kabel (als die al bestaat) of via een andere oplossing ?

Tia.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan gewoon 2.0 eraan hangen, je hebt alleen niet de snelheid.

Verwijderd

Dat gaat niet lukken. Misschien dat je wat meer informatie kunt geven over wat je precies wilt. Vanuit je iMac kun je geen USB 2.0 apparaten aansluiten die op de snelheid van USB 2.0 werken. Er bestaan geen adapters van FireWire naar USB 2.0 zover ik weet. Dus je moet het bij je randapparatuur zoeken alleen moet je daar even info over geven.

• araminta
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01-2019
Er is wel een adapter, maar die gaat van een DV firewire connector (4-pin) naar USB (en behoudt dan snelheid). Vervolgens heb je dus nog een 4-pin (vrouwtje) naar 6-pin converter nodig (geen idee of die er wel zijn. Lijkt me een fikse investering, waarvan het maar zeer de vraag is of het gaat werken.

Heb je speciale randapparatuur waarvoor je dit vraagt?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als het goed is heeft de 1ghz iMac G4 wél USB2.0 hoor.
De 700/800 mhz modellen niet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

De 17" versie van 1 GHz heeft geen USB 2.0. Wanneer het hier over een 15" versie gaat van 1 GHz dan is het een versie met USB 2.0. De 17" versie is van voor september 2003 en de 15" versie van na september 2003.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Voor info over Mac's is er het handige progje Mactracker,
voor Mac's, iPod's en Windows... :)

En volgens Mactracker is het dus een iMac zonder USB2.0

Adapters FireWire <<--->> USB 2.0 bestaan volgens mij wel.
Teminste heb er een tijdje terug nog naar gezocht, en een paar vage made in China fabrikanten hadden het op hun site. Veel plezier met Google dus...

Verder is er natuurlijk ook nog de easy way, een nieuwe Mac... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Pagina: 1