Toon posts:

7800gs op AGP 4x ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb hier een computer staan met een 300W voeding, waarvan het moederbord alleen 4x agp ondersteunt (het moederbord is een Asus P4B533) . Nu proberen we een nieuwe MSI NX7800gs er op aan de praat te krijgen. Het volgende is aan de hand: bij het installeren van de NVIDIA-drivers flikkert het beeld een aantal keer, en vervolgens loopt de computer vast met een zwart scherm. Dus zonder drivers werkt de kaart wel.

We hadden de volgende bedacht:

1) niet genoeg voeding
2) geen goede driver
3) kaart werkt niet op 4x
4) iets anders?

De eerste kan ik uitsluiten omdat we een tweede voeding hebben aangesloten, alleen op de videokaart. Het tweede eigenlijk ook, we hebben de drivers van internet en van de cd geprobeerd.

Dan blijft over dat de kaart niet goed werkt op AGP 4x. Maar dit lijkt me heel sterk omdat zonder drivers de kaart wel werkt. Ik heb het forum al afgezocht naar wat er mis is, maar niets relevants kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Dit heeft juist met je voeding te maken, ik weet niet verder wat voor een systeem je hebt, maar een 7800 GS trekt erg veel stroom. Dan krijg je dus die problemen die jjij net opnoemde als je VGA-kaart te weinig stroom krijgt. Bij de verkeerde drivers krijg je dat probleem niet en op een mobo met AGP 4x werkt ook altijd een videokaart met 8x agp, alleen heb je dan zo'n 15 % minder performance van je kaart.

Ik raad je aan om minimaal een voeding van 450 watt te halen en van een goed merk!

Verwijderd

Topicstarter
T-rex1 bedankt voor je reactie! Het probleem is gelukkig inmiddels opgelost. Plotseling werkten de drivers van internet weer. Het is inderdaad nodig een nieuwe voeding te kopen, want nu wordt de voeding geregeld door 2 aparte 300W voedingen.

groetjes!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:23:
Dit heeft juist met je voeding te maken, ik weet niet verder wat voor een systeem je hebt, maar een 7800 GS trekt erg veel stroom. Dan krijg je dus die problemen die jjij net opnoemde als je VGA-kaart te weinig stroom krijgt. Bij de verkeerde drivers krijg je dat probleem niet en op een mobo met AGP 4x werkt ook altijd een videokaart met 8x agp, alleen heb je dan zo'n 15 % minder performance van je kaart.

Ik raad je aan om minimaal een voeding van 450 watt te halen en van een goed merk!
Je advies over de voeding is correct. Een krachtige voeding is zeker aan te raden hoewel je met een 350 Watt A-merk voeding al een heel eind zou komen. ;) (Wil je echt veel 'bang for the buck'' koop dan een 450 Watt Huntkey voeding ofzow).
Maar ik wil wel graag even duidelijk maken dat de 7 serie veel energiezuiniger is dan de Geforce 6 serie. :P

Daarnaast is 15% performance decrease niet waar.
Ze heben bij THG of Anandtech een keer getest met de 7800GS op AGP x4 en dat scheelde maar een 3% ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 06-08-2006 01:03 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Een 7900gt op PCI-E x4 scheelt ook niet zo heel veel, pci-e x16 is voor de huidige videokaarten ook niet echt nodig.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Klopt, volgens mij trekken ze een 8x slot nog niet eens vol qua bandbreedte.

Instagram / YouTube

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:25:
Een 7900gt op PCI-E x4 scheelt ook niet zo heel veel, pci-e x16 is voor de huidige videokaarten ook niet echt nodig.
Euh hij heeft een AGP kaart. Gelukkig is daarvan het verschil tussen 4x en 8x in de praktijk ook te verwaarlozen.

[ Voor 14% gewijzigd door snakeye op 06-08-2006 22:49 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb je wel je chipset-drivers geinstalleerd?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1