Kabel delen?

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ja, ik weet het, er zullen vast voldoende topics hierover zijn, maar ik heb niet zoveel tijd om te zoeken.
Links naar topics worden dus ook op prijs gesteld ;).

Ik heb Chello, en nu een p200 64 meg win98se bak staan met winroute voor het delen van internet. Het probleem is dat die bak om de zoveel tijd gereboot moet worden omdat de internetverbinding niet meer werkt (om de zoveel tijd is 4 á 5 keer op een dag :().
Nu wil ik dus weten wat een betere manier is om te delen, er zit een 1.2 gig HD in, een realtek 8139 kaartje voor het netwerk en een op Intel gebaseerde 21041 kaart voor Chello.

Wat zijn mijn opties? een standaard linux distro heb ik weinig zin in, dan ben ik eerst dagen bezig om de boel draaiend te krijgen op de manier waarop ik het wil.
Win2k prof en dan verder op de win98 manier is voor mij makkelijk, omdat ik daarmee om kan gaan. Maar wat zijn er verder aan goeie en goedkope oplossingen?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Als je het niet erg vindt om die P200 alleen te gebruiken voor internet sharing, kun je de Freesco router eens proberen (www.freesco.org)

Of anders misschien e-Smith 4.0 (www.esmith.nl)

Ik heb verder ook positieve berichten gehoord over ClarksonConnect (www.clarkconnect.org)

edit:
Sorry ik had even niet gezien dat je niks linux wilde. Bovenstaande zijn allemaal Linux. FreeSco is ff doorbijten maar kan je in relatief korte tijd geheel geinstalleerd hebben (ff handleiding doorlezen en als je iets van computers afweet is het al goed)

E-Smith is volgens Computer!Totaal helemaal een eitje om te installeren. Alles wordt voor je gedaan, je drukt bij wijze van spreken twee keer op 'Next' en dan is je internet sharing machine klaar.

Hoe dat met ClarkConnect zit weet ik niet

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Wolfensteijn
  • Nu online
niks van de grote linux distro's alla Suse 6.3 (heb ik geprobeerd, lukte niet)

Maar als die kleine linux progjes zonder problemen met de Chello kaart samenwerken kan ik het proberen.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Maar als die kleine linux progjes zonder problemen met de Chello kaart samenwerken kan ik het proberen.
Clarkconnect en e-Smith zijn iets van 150mb downloads geloof ik. Freesco past op één diskette, dus is iets van 1,3mb download. Freesco is een heel OS op één diskette, dus je laat de diskette aanmaken, zet hem in je disk drive en start de computer op. Één keer alles instellen (ik zou wel eerst de handleiding minstens een keer heel erg goed bestuderen) en dan is hij altijd klaar voor gebruik.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Iemand inhuren (heb je geen vrienden ?) die Linux voor je installeert, waarna je onmiddellijk een probleem krijgt als de boel vastloopt, want je hebt geen idee hoe het werkt onder Linux. Dus zet er een testservertje naast, waarmee je kan gaan kloten. Haal een howto van www.linux-nl.cx of nl.linux.org en zweten maar !

• Wolfensteijn
  • Nu online
ik denk dat ik e-smith maar eens ga proberen, ziet er allemaal wel makkelijk uit ;).
Pagina: 1