Toon posts:

opstartproblemen bij nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord (ASUS P5LD2 Deluxe), waar ik mijn oude IDE harde schijven op wil aansluiten. Ik kom nu bij het opstarten niet verder dan het scherm waar ik kan kiezen voor opstarten in veilige modus, normaal, laatste configuratie die werkte etc. Welke keuze ik ook doe, hierna geeft hij altijd een reboot. Ik wou dit oplossen door een reparatie van windows xp uit te voeren mbv de installatie cd. Ik kom hier echter niet bij het scherm waar je kunt kiezen voor de mogelijkheden reparatie, verse installatie etc. Hiervoor krijg ik een blauw scherm met de foutcode 0x0000007B.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (het liefst zonder mijn harde schijf te formatteren, want ik wil m'n oude bestanden graag houden)?

Verwijderd

Dat is omdat je een nieuw moederbord het met een andere chipset. Je kan windows eropnieuw op zetten zonder je harde schijf te formateren

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
De makkelijkste manier is de schijf weer aan 't oude mainboard te hangen, de driver voor de ide-controller handmatig forceren naar Standard PCI IDE controller en 'm dan aan 't nieuwe mainboard te hangen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan niet zomaar een oude installatie op een nieuw moederbord zetten. De hardware is totaal verschillend, dus ook de drivers kloppen niet meer.

Het booten van een oude installatie op een nieuw moederbord kan je 9 van de 10 keer gewoon vergeten.

Work-Around: harddisk terug je ouwe PC in, alles back-up'en, en na een verse installatie met het nieuwe moederbord, de bestanden terug zetten.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, m'n oude moederbord is zo erg gecrashed, dat er geen leven meer in zit. Hem hier weer aan hangen zal dus niet gaan lukken. Ik kan met mijn nieuwe systeem wel alle bestanden enz op m'n schijven zien. Het moederbord herkent de schijven ook wel.

Als ik nu m'n belangrijkste bestanden op de grootste harde schijf zet en de kleinste opnieuw formatteer, kan ik dan zeker xp op deze kleinste schijf zetten en kan ik dan via deze nieuwe installatie mijn oude bestanden weer van de andere harde schijf halen?
Windows er op zetten zonder te formatteren lukt mij iig niet. Dan krijg ik dus dat blauwe scherm met die foutmelding 0x0000007B.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:59 ]

• Nielson
Je kunt zoals JamesHondje al zei ook een repair install doen, hierbij doe je een install óver de huidige heen, waarbij bijna alle instellingen e.d. gewoon meegenomen worden zonder dat je hoeft te formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus geen repair install doen, omdat ik voordat ik bij die opties
" To setup Windows XP now, press ENTER.

To repair a Windows XP installation using Recovery Console, press R.

To quit Setup without installing Windows XP, press F3."

kom dus een blauw scherm krijg.

• Nielson
En je start wel op van de Windows XP CD ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik start gewoon op vanaf de windows xp cd (sp2). Ik krijg dan eerst een poosje dat er onderin beeld staat dat hij allerlei dingen gaat laden. De laatste melding onderin beeld is dat hij windows gaat starten en daarna komt het blauwe scherm.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

ff live linux er op kan je je bestande zo naar een andere schijf zetten :*)

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• Nielson
Vreemd. Hoe heb je de schijven en de cd-rom precies aangesloten (welke ide-controllers) en wat was het type van je oude mainboard ?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
als je nog ergens een oude ide schijf heb liggen zet daar windows op (hoeft maar 2gb te zijn) en zet die andere ide schijf in slave mode en backup de belangrijke bestanden.

http://specs.tweak.to/15535

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We verwachten op GoT dat je je een beetje inleest en zelf op zoek gaat naar oplossingen voor je een topic start. Dat je niet zomaar een Windows install dat op een systeem draaide op een andere kunt gebruiken is basic kennis. Het getuigt niet echt van eigen inzet om je moederbord daarvoor de schuld te geven...

Begin gewoon eens logisch na te denken en je in te lezen (bij Windows foutmeldingen zou ik je het Windows Client subforum aandraden) en je weet wat je te doen staat :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.