Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Automaat] Auto trilt bij het stoplicht, slaat vaak af...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Wij hebben hier een Opel Astra 1.6 16v automaat uit '95 160k km
deze trilt behoorlijk bij het stoplicht, vaak trilt het zo hard dat het gewoon niet meer prettig is, ik zet hem dan in z'n neutraal en dan is het wat rustiger :)
bij langzaam rijden (inparkeren, achteruit etcetc) slaat hij heel gemakkelijk af ...

heeft iemand een idee of hier uberhaupt nog iets aan te doen is? in de garage hebben ze er wel eens naar gekeken maar lijken niet veel zin te hebben er tijd in te steken ...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Beetje beter afstellen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Joepho schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:41:
Wij hebben hier een Opel Astra 1.6 16v automaat uit '95 160k km
deze trilt behoorlijk bij het stoplicht, vaak trilt het zo hard dat het gewoon niet meer prettig is, ik zet hem dan in z'n neutraal en dan is het wat rustiger :)
bij langzaam rijden (inparkeren, achteruit etcetc) slaat hij heel gemakkelijk af ...

heeft iemand een idee of hier uberhaupt nog iets aan te doen is? in de garage hebben ze er wel eens naar gekeken maar lijken niet veel zin te hebben er tijd in te steken ...
Er zijn toch wel meer garages dan die ene waar ze geen zin hebben er tijd in te steken? Wat een instelling trouwens zeg, je betaalt er toch voor?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dat kan natuurlijk vanalles zijn maar het lijkt dat hij stationair wellicht niet op alle 4 cylinders loopt en daarom dus aan het trillen gaat (kan ook als ze wel allemaal gebruikt worden hoor) afhankelijk van het type motor kan je dan denken aan afstellen / lekke invoer pakking (dat er teveel lucht naar binnenkomt) etc etc

een goede garage moet het euvel binnen een half uur kunnen vinden

Verwijderd

hey dit ken ik. was met een hele andere auto (een ford geloof ik) maar het probleem hetzelfde. bleek aan de koppelomvormer te liggen. automaat moest gereviseerd, was best prijzig allemaal.

//dit was dus hetzelfde "trillen" als je krijgt bij een handbak als je de koppeling niet helemaal ingetrapt houdt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:49 ]

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ga ik wel op zoek naar een echte opel dealer, die zijn er hier helaas niet zoveel van ...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vervang maar eerst de olie van de automaat. Die zal wel gefrituurd zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Jij rijd zo slecht auto, dat ze afslaan!

:')

Een automaat af laten slaan... www.watbenjedan.nl :Y)

Genoeg gelachen, nu snel je koppeling vervangen! :)

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:25:
Jij rijd zo slecht auto, dat ze afslaan!

Een automaat af laten slaan... www.watbenjedan.nl :Y)

Genoeg gelachen, nu snel je koppeling vervangen! :)
Jouw autotechnische kennis is zo slecht hé, dat je een flater slaat.

Snel de koppeling van een automaat vervangen... www.watbenjedan.nl :Y)

Genoeg gelachen, nu snel naar www.google.com :Y

Draai eens met het stuur met de automaat in neutraal. Als je het toerental lichtjes hoort stijgen dan is de ontstekingsvervroeging goed en moet er daar niet worden gezocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 05-08-2006 21:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

O-)

Mijn automaat slaat ook af, en de automaatbak olie is nog mooi.
Iets zegt me dat de koppelomvormer, of de bak aan vervanging is

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Chevy454
  • Niet online
BYM schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:34:
O-)

Mijn automaat slaat ook af, en de automaatbak olie is nog mooi.
Iets zegt me dat de koppelomvormer, of de bak aan vervanging is
Hoi Mike :w

Bij jou denk ik dat er wat meer vervangen moet worden dan enkel die bak :+

Als de automaatolie geen soelaas heeft gebracht dan zal het wel minimaal de koppelomvormer worden ;( Meestal zal je dan ook de bak moeten gaan demonteren en schoonmaken voordat de nieuwe koppelomvormer ook naar zijn grootje gaat door vuil in de oliekanalen van de bak ;( Daarom dat ik olie ook frequent vervang. Anderzijds, zo krijg ik nooit een reden voor die MRE tandwielen :(

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 05-08-2006 21:42 ]

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Ik zit te denken aan een 2.0 16v conversie.
Dan gaat idd de automaatbak met 1.2s eruit ja.
Maar dan wel lekker veel vermogen @ RWD :9

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Bij mijn Saab 9000 automaat. Die ook problemen had met afslaan. Was het defect een defecte stationair regelklep. De eerste keer heb ik hem schoongemaakt. Vervolgens ging het ca 8 maanden goed. Toen begon ie weer. Schoonmaken maakte geen verschil meer. Dus een nieuwe gemonteerd. Die gaat nu al 1,5 jaar mee.

TeamBVD

Pagina: 1