AM2 kast A of B

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00
geachte tweakers,

het is mijn plan om zo rond eind september, begin oktober een nieuwe kast te bestellen,
de prijzen van systeem A en systeem B zijn bijna gelijkwaardig, toch uiteraard is er een
kleine twijfel over welke hardware nu juist op die kleine puntjes bij elkaar past of net niet.

het systeem is voor alledaags pc gebruik, overklokken niet belangrijk, wat ook best wel
belangrijk voor me is dat het een redelijk stil kastje is waar ik weer veel plezier van heb.

systeempje A

processer : AMD Athlon64 3500+ 2000MHz 512Kb AM2 Box

moederbord : MSI K9N Neo F, MSI AM2 socket bord

geheugen : Kingston DDR2 1Gb Kit 677 2x 512Mb DIMM

vga video : Sapphire X800 gto 256 fb. tvo dvi pci-e

hard drive : Hitachi sata II 300 160gb 7200rpm 8mb

cdrom drive : NEC 16x dvdrw ND3550 Dual Layer

kast : Antec Performance TX 640B EC & 400W voeding

cooler : Arctic Cooling Freezer 64 Pro Socket koeler

gadget : Aerocool Coolpanel II kaartlezer & controller

systeempje B

procesor : AMD Athlon64 3500+ 2000MHz 512Kb AM2 Box

moederbord : ASUS M2N-E AM2 socket bord

geheugen : Kingston DDR2 1GbKit 677 2x 512Mb

vga video : ASUS EAX1300 pro td/256 sil. pci-e

hard drive : Hitachi sata II 300 160gb 7200rpm 8mb

cdrom drive : ASUS DRW1608P3S dvd +- r/rw

kast : ASUS TA-551 midi tower atx 350w voeding

cooler : Zalman CNPS9500-AM2 koeler

gadget : Coolpanel II kaartlezer & controller

}:O

control alt oeps deleted

Verwijderd

Mits erop wordt gegamed zou ik het eerste systeem nemen, die heeft een krachtigere videokaart. Verder snap ik niet helemaal waarom je bij "kast B" een socket 775 koeler op je AM2 wilt doen? Of past die daar gewoon op? Verder als je niet gaat overklokken lijkt me een alternatieve koeler niet nodig, zeker niet icm Cool&Quiet.
Verder lijken me die systemen behoorlijk aan elkaar gewaagd, waarom bij de ene sneller geheugen dan bij de andere?

• cazzie
ik heb voor beide systemen een cooler gekozen omdat ik de warmte wil beperken,
mocht het een overkill zijn of een verkeerde zijn dan kan wordt dat nog aangepast.

met het geheugen heb je inderdaad gelijk, dat kan allebei hetzelfde type zijn,
mijn grootste twijfel zit nog eigenlijk in de video kaart / kast / mobo / dvd-rom.

control alt oeps deleted

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18
Waarom heb je juist gekozen voor deze twee samenstelling? Waar zitten je twijfels en waarom twijfel je erover? Als je hier even goed over nadenkt dan heb je je antwoord al. Daarna is het een kwestie van voorleggen bij de winkel en nog even voor de zekerheid vragen of alles wel goed samenwerkt :)

Verwijderd

cazzie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:48:
mocht het een overkill zijn of een verkeerde zijn dan kan wordt dat nog aangepast.

mijn grootste twijfel zit nog eigenlijk in de video kaart / kast / mobo / dvd-rom.
Als videokaart kun je kijken naar een Nvidia 7600GT, deze presteert net wat beter en ondersteunt Shader Model 3.0 waardoor de games er wat beter uitzien.
Een kast is erg persoonlijk, kijk naar een die je mooi vind met als koeling minimaal plaats voor een een 120mm intake (voorkant onder) en een 120mm outtake (achterkant boven), zal de airflow erg verbeteren.
De moederborden zullen allebij wel voldoen, deze zijn beide van een goed merk met vergelijkbare functies en prestaties, gewoon goed kijken of ze het geheugen dat je wilt kopen ondersteunen.
Als koeler voor AM2 is de "Zalman CNPS 9500 AM2" nog de enige die nu fatsoenlijk verkrijgbaar is.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:23
cazzie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:48:

de socket 775 coeler die je voor kast B gekozen hebt past niet op het moederbord dus zul je dan iets anders moeten kiezen je kan gewoon de zelfde nemen als kast A

Verwijderd

Ik zou zowieso voor een X2 gaan trouwens...scheelt je 40 euro ofzo...en een stuk sneller

• cazzie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:09:
[...]

Als videokaart kun je kijken naar een Nvidia 7600GT, deze presteert net wat beter en ondersteunt Shader Model 3.0 waardoor de games er wat beter uitzien.
Een kast is erg persoonlijk, kijk naar een die je mooi vind met als koeling minimaal plaats voor een een 120mm intake (voorkant onder) en een 120mm outtake (achterkant boven), zal de airflow erg verbeteren.
De moederborden zullen allebij wel voldoen, deze zijn beide van een goed merk met vergelijkbare functies en prestaties, gewoon goed kijken of ze het geheugen dat je wilt kopen ondersteunen.
Als koeler voor AM2 is de "Zalman CNPS 9500 AM2" nog de enige die nu fatsoenlijk verkrijgbaar is.
de 7600GT valt net iets buiten het budget, dan praat je al snel over + 75 euro dan die 2 andere.

over de kasten, heb ook even snel gekeken naar de 120mm in/out-take maar nog niets gelezen
maar die info moet zeker te achterhalen zijn, mijn denkwerk zit hem in het verschil van voeding,
de ene is 350w en de ander 400w en ik prefereer wel een stabiel systeempje dus meer is beter?

uiteraad zal ik bij de winkelier navraag doen over de keuze van geheugen dat in keuze van mobo.

control alt oeps deleted

• cazzie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:24:
Ik zou zowieso voor een X2 gaan trouwens...scheelt je 40 euro ofzo...en een stuk sneller
de X2 wat :) help me even

control alt oeps deleted

Verwijderd

Met X2 bedoeld hij een Dualcore AMD, deze zijn sinds de conroe er is erg voordelig geprijst. Verder ben je dan wel wat beter voorbereid op de toekomst, en je hebt 2 cores tot je beschikking om bijvoorbeeld een DVD te branden en tegelijkertijd te kunnen gamen. Een X2 3800+ bijvoorbeeld.

Ik heb wel ervaring met Aopen voedingen, heb zelf een 350W gehad met daaraan een overgeklokte 3200+ en een 7900GT, dus die zal jouw systeem ook wel trekken. Alleen als je ook nog genoeg wilt hebben voor een toekomstige uitbreiding zou ik toch een sterkere nemen (meer is niet altijd beter, je moet kijken naar de hoeveelheid amperes, met name op de 12v lijnen).
Bijvoorbeeld een mooie Centurion waar je wat meer fans in kwijt kunt. En als voeding een Antec 450W of iets in die richting.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 19:06 ]

• cazzie
aangezien ik het systeem pas over 2 maanden zal bestellen kan ik
tot die tijd rustig afwachten op prijs dalingen, so far dank voor alles,
o mijn budget ligt rond 650 euro en dat is genoeg voor een leuke pc.

control alt oeps deleted

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:05
als je over 2 maanden wat koopt, neem dan een Intel (conroe) Core 2 Duo, echt een geweldige processor die retegoedkoop is voor wat je krijgt...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Crash schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:49:
Waarom heb je juist gekozen voor deze twee samenstelling? Waar zitten je twijfels en waarom twijfel je erover? Als je hier even goed over nadenkt dan heb je je antwoord al. Daarna is het een kwestie van voorleggen bij de winkel en nog even voor de zekerheid vragen of alles wel goed samenwerkt :)
Daar sluit ik mij bij aan.

Benchmarks zullen uitwijzen hoe iets presteren zal. Reviews kunnen ook veel informatie verschaffen. De keuze moet je dus zelf kunnen maken met genoeg research :)

Verder zie ik een sticky in CSL: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Jouw topicstart en de eisen die in de sticky staan rijmen niet. Hier komt dus een slot op.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.