Toon posts:

Netwerk, juiste mail naar juiste computers

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met daarin verschillende computers.
Nu wil ik dat wanneer een ieder inlogt met outlook alleen zijn eigen mail binnen krijgt.
Vroeger ging dat prima met hotmail, deze was in te voegen bij outlook, echter dit gaat niet meer met de onbetaalde versie.
Is er een andere simpele manier om dit voor elkaar te krijgen of moet ik naar een mailserver.
Wil best een mailserver op zetten, maar waar kan ik mee beginnen.
het gaat alleen om mail van iedere gebruiker in een netwerk, die op zijn eigen computer terecht moet komen en niet de eerste die contact legt meteen aale mail binnen haalt.
bedankt voor jullie info en tips

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

en overstappen naar gmail is geen optie?

Ondersteund je isp geen mail alias? of probeer een webhost ikzelf gebruik mijn domein voor email lekker makkelijk met plesk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Of je gebruikt een intermediair om alsnog je Hotmail te laten POPpen in Outlook (Express). Bijvoorbeeld:
http://mrpostman.sourceforge.net/

Ik ken dit programma zelf niet, want ik gebruik geen Hotmail. Een vergelijkbaar programma Ypops! gebruik ik al jaren voor Yahoo! Mail naar alle tevredenheid.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:23:
Ik heb een netwerk met daarin verschillende computers.
Nu wil ik dat wanneer een ieder inlogt met outlook alleen zijn eigen mail binnen krijgt.
Vroeger ging dat prima met hotmail, deze was in te voegen bij outlook, echter dit gaat niet meer met de onbetaalde versie.
Is er een andere simpele manier om dit voor elkaar te krijgen of moet ik naar een mailserver.
Wil best een mailserver op zetten, maar waar kan ik mee beginnen.
het gaat alleen om mail van iedere gebruiker in een netwerk, die op zijn eigen computer terecht moet komen en niet de eerste die contact legt meteen aale mail binnen haalt.
bedankt voor jullie info en tips
ik snap er geen hout van.
je hebt dus 1 mailbox waarin álle mail van de gebruikers komt en je wilt het mailtje voor die gebruiker bij de juiste gebruiker afleveren, maar de rest niet?

als iedereen een eigen mailbox heeft (ik neem aan dat dat van je provider is) dan is er toch geen probleem en kun je dat hetzelfde doen zoals je dat eerder al met hotmail deed?

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf je isp kun je wel meerdere email adressen aanmaken en een ieder dus zijn eigen mailadres geven, maar op iedere computer met outlook die als eerste contact maakt haalt alle mail binnen.
De isp kijkt toch naar de accountnaam.

ik ga wel voor webhosting is niet zo duur en redelijk makkelijk in te stellen.
Bedankt voor jullie info

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 14:18
Wat waarschijnlijker is dat TS 1 mailaccount heeft met daaraan vast meerdere aliassen!

En mailadres is niet hetzelfde als een mail-alias. Een alias verwijst naar een emailadres!

Je kan 2 dingen doen:
Of je maakt meerdere emailadressen aan bij je provider

of je installeert een mailserver die het 1 emailadres uitleest en verder verdeelt op de alias naam!
Pagina: 1