Toon posts:

[GeForce 3 ti200] tv-out werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt alles al geprobeerd. FAQ gelezen, nieuwste drivers had ik al. S-video én composit uitgang geprobeerd (met nieuwe kabels) maar ik krijg maar geen beeld :?

Nu heb ik dmv een composit kabeltje de computer op m'n tv aangesloten.

Het lijkt erop alsof mijn pc de tv niet wil detecteren, ondanks dat ook ook al 'tv-detectie dwingen' gedaan heb.

bij nView kan ik alleen maar: 'één beeldscherm' selecteren, dus geen 'clone' oid :(

Van het geheel ff een klein filmpje met m'n gsm proberen te maken, om het iets te verduidelijken, want ik krijg dus alleen maar witte ruis en geen beeld. Als ik Tvtool gebruik krijg ik ipv witte ruis alleen maar verticale grijze balken :(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Controleer eens of je TV-input wel naar behoren werkt, dus sluit ff een digicam/spelcomuter aan.

TV-Tool doet het overigens vaak direct zonder gezeik, dus dat is al vreemd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bij nView kan ik alleen maar: 'één beeldscherm' selecteren, dus geen 'clone' oid :(
Ahum...

De GeForce 3 heeft maar één RAMDAC, dus kan ook maar een scherm tegelijk aansturen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, het is óf je monitor óf je TV. En volgens mij is het ook nog zo dat de resolutie voor TV beperkt is tot 800x600 ofzo. Misschien moet je die resolutie eens proberen ivm. die strepen die je nu krijgt.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Palomar schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:25:
idd, het is óf je monitor óf je TV. En volgens mij is het ook nog zo dat de resolutie voor TV beperkt is tot 800x600 ofzo. Misschien moet je die resolutie eens proberen ivm. die strepen die je nu krijgt.
Volgens mij gaat een TV-out al jaren t/m 1024 768 en gaat ie sliden als je groter dan dat gebruikt.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:38

DropjesLover

Dit dus ->

mijn ervaring met een TI4200 was dat ie eigenlijk zo slecht was dat ie wel het beeld op de tv kreeg, maar geen kleur & veel vage lijntjes van het beeld. miss moet je kijken naar een tv kaart, of een nieuwe videokaart (mijn 7800GT met vivo werkt errug goed vind k)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:20:
Controleer eens of je TV-input wel naar behoren werkt, dus sluit ff een digicam/spelcomuter aan.

TV-Tool doet het overigens vaak direct zonder gezeik, dus dat is al vreemd.
M'n xbox doet het wel op dezelfde aansluiting,

resolutie veranderen had ik ook allang geprobeerd, maar het vreemde is dus dat ik alleen van die ruis krijg :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Carel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

Volgens mij gaat een TV-out al jaren t/m 1024 768 en gaat ie sliden als je groter dan dat gebruikt.
Ja dat is idd waar nu je het zegt. Nieuwere kaarten gaan overigens wel tot 1024 zonder sliden. Ik probeerde alleen te herleiden waar die strepen vandaan komen. Weet je zeker dat je de juiste kabels gebruikt en (indien van toepassing) de originele verloopstukjes die bij de kaart geleverd werden? Ook omdat je dat 'tv detectie dwingen' hebt aangezet, en de tv-out dus eigenlijk niet gedetecteerd wordt, denk ik dat het toch daar mee te maken heeft. Evt. zou je nog even andere drivers kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:26:
[...]

Ja dat is idd waar nu je het zegt. Nieuwere kaarten gaan overigens wel tot 1024 zonder sliden. Ik probeerde alleen te herleiden waar die strepen vandaan komen. Weet je zeker dat je de juiste kabels gebruikt en (indien van toepassing) de originele verloopstukjes die bij de kaart geleverd werden? Ook omdat je dat 'tv detectie dwingen' hebt aangezet, en de tv-out dus eigenlijk niet gedetecteerd wordt, denk ik dat het toch daar mee te maken heeft. Evt. zou je nog even andere drivers kunnen proberen.
100% zeker dat ik goede kabels gebruik. Ik heb gewoon de laatste detonator drivers geïnstalleerd, maar welke zou ik dan eventueel moeten nemen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je nog Detonators geinstalleerd hebt draai je wel degelijk oude drivers, of bedoel je toch wel de laatste ForceWare 91.31?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 09:43:
Als je nog Detonators geinstalleerd hebt draai je wel degelijk oude drivers, of bedoel je toch wel de laatste ForceWare 91.31?
:o

die bedoel ik idd, ben nog de oude naam gewend.

Maar zal het dan uitmaken als ik nieuwe drivers installeer? En waar zou ik die kunnen vinden?

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03-2025

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon mijn link volgen :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk dat ik juist die Forceware al geïnstalleerd heb, maar waar kan ik nog oude drivers vinden?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb met mn oude TI500 nog nooit beeld op TV gehad met de drivers van Nvidia...maar des te meer met tv-tool (connexant TV-out-chips werken daar beter mee). Dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:29:
Ik heb met mn oude TI500 nog nooit beeld op TV gehad met de drivers van Nvidia...maar des te meer met tv-tool (connexant TV-out-chips werken daar beter mee). Dat al geprobeerd?
Zie m'n OP:
Als ik Tvtool gebruik krijg ik ipv witte ruis alleen maar verticale brede grijze balken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:15:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat ik juist die Forceware al geïnstalleerd heb, maar waar kan ik nog oude drivers vinden?
Volg die link nou eens... nVidia heeft ook stapels oude drivers :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
:? :? :?

Nou deze kan dicht, heb via de Nvidia site de 66.93 drivers gedownload, en nu werkt het gelijk zonder ook maar iets speciaals in te stellen ofzo :?
Pagina: 1