Goedkope langere HDMI kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede en goedkope HDMI kabel van 15 meter.
Deze wil ik gebruiken tussen een dvd speler en mijn beamer (Epson TW-600)
Nu heb ik al veel gelezen over hdmi kabels en er blijken bij goedkopere hdmi kabels nog wel eens problemen op te treden. Ook zijn de prijzen van deze lengtes vaak nog erg hoog.

Heeft er iemand ervaringen met een hdmi kabels van 15 meter? Ik zoek dus een goedkopere kabel die toch de hogere resoluties aankan (met oog op de toekomst).

Alle ervaringen met langere HDMI kabels mogen hier gepost worden.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Audi_S2 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:51:
...
Ook zijn de prijzen van deze lengtes vaak nog erg hoog.
...
Dat valt wel mee: link.

Let op: ik heb géén ervaring met deze kabel.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Op www.mcsnet.nl kan je lange hdmi kabels kopen. 15 meter voor €79,-

Audio/video-->Kabels en adapters-->Hdmi kabels

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
€ 115,- vindt ik nog behoorlijk aan de prijs. € 79,- klinkt een stuk beter. :) Heeft iemand ervaringen met deze kabel?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181294

Ik heb wel eens gelezen dat je de HDMI kabels zo kort mogelijk moet houden, omdat je anders veel kwaliteitsverlies hebt. Het is dan ook zaak om vooral bij langere kabels, een goede kwaliteitskabel te nemen. Maar zoals tegenwoordig met alles: kwaliteit heeft z'n prijs. Zie: http://www.dcskabel.de/hd...abc1a2514fbfd8c72fce37803
8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 181294 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:10:
Ik heb wel eens gelezen dat je de HDMI kabels zo kort mogelijk moet houden, omdat je anders veel kwaliteitsverlies hebt. Het is dan ook zaak om vooral bij langere kabels, een goede kwaliteitskabel te nemen. Maar zoals tegenwoordig met alles: kwaliteit heeft z'n prijs. Zie: http://www.dcskabel.de/hd...abc1a2514fbfd8c72fce37803
Pak dan een v.d. Hul, die zijn 179 (adviesprijs, dus daar lul je wel wat af) in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2006 19:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind eigenlijk wel dat je een beetje moet investeren in zo'n kabel.

Heb je 'n dure set (computer + beamer) wat onwijs veel geld kost en dan wil je 'n goedkopere kabel.

Ik zou zelf ook gaan voor 'n vd Hul of iets ingelijks... Kost 1x wat, maar dan blijft 't ook tijden goed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 181294 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:10:
Aangezien het digitaal is kun je moeilijk spreken van kwaliteitsverlies. Ze doen het, of ze doen het niet. Als ze niet goed zijn merk je dat snel zat: haperingen in het geluid (indien je dat gebruikt), en uitzetters in het beeld, of vreemde keuren (ik geloof dat Jag daar ooit een keer een picje van heeft gemaakt. Helas wil men maar al te graag analoge eigenschappen over dragen naar digitale kabeloverdracht :(

Waarom zou een dure kabel betere kwaliteit hebben? Is nergens voor nodig, voor weinig geld is echt wel wat te vinden, is gewoon harder zoeken.

Vaak is niet alleen de kabel het probleem, maar ook de bron of de ontvanger. Aan deze twee kun je helaas weinig doen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Op Ebay.de heb je al voor een 20 euro een kabel van 10 meter, dus 79 euro vind ik dan nog steeds een kapitaal. 15 meter heb ik vanaf 47 euro zien staan, met wat zoeken kome je nog wel lager. Omdat het een digitaal signaal betreft vraag ik me sterk af of je je zorgen moet maken over de kwaliteit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Het is wel digitaal, maar het is wel een signaal van 165 MHz.
boven de 10 meter moet je wel een redelijk goede kabel hebben om ervoor te zorgen dat er geen bitjes "omvallen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Precies MarcelDamhuis...
deepspace schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:46:
[...]

Aangezien het digitaal is kun je moeilijk spreken van kwaliteitsverlies. Ze doen het, of ze doen het niet. Als ze niet goed zijn merk je dat snel zat: haperingen in het geluid (indien je dat gebruikt), en uitzetters in het beeld, of vreemde keuren (ik geloof dat Jag daar ooit een keer een picje van heeft gemaakt. Helas wil men maar al te graag analoge eigenschappen over dragen naar digitale kabeloverdracht :(
Je vergeet storing van andere kabels, aparatuur, noem het maar op. En vooral de kabellengte. iets met weerstrand op een kabel, en nogmaals, de lengte. Verschil tussen een goedkope en dure (lees, beter afgeschermde) kabel merk je dus wel degelijk op zo'n lengte!
Waarom zou een dure kabel betere kwaliteit hebben? Is nergens voor nodig, voor weinig geld is echt wel wat te vinden, is gewoon harder zoeken.
Korte lengtes kan ik me in vinden, maar op 15 meter wordt het toch een ander varhaal...
Vaak is niet alleen de kabel het probleem, maar ook de bron of de ontvanger. Aan deze twee kun je helaas weinig doen.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 09:44

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Let goed op met kabels. Hoewel digitaal kan er zeker wel signaal verlies optreden. Zoals met de meeste digitale audio en visuele signalen, is er een methode bedacht om de informatie van a naar b te transporten, met in het achterhoofd dat er ook wel eens wat verkeerd mag gaan zonder dat dan de andere kant in de problemen raakt.

Digitale audio en video signalen over verbindings kabels tussen bronnen en afspelers zijn één richtings verkeerd, wat betekend dat een pakketje informatie maar één keer verstuurd wordt.

Vaak wordt er nog wel aan error corectie gedaan (CRC), maar dit is beperkt al er veel uitval is en in veel gevallen wordt de niet valide waarde of gemiddeld of op 0 gesteld. (hangt een beetje van de DAC/intepretors af aan de ontvangende kant).

Wat heeft dit voor gevolgen. Een HDMI/DVI kabel moet met 165 MHZ de enorme hoeveelheid data over 12 paralelle draden synchroon zien over te brengen naar de andere kant. Als de kabel niet van een zeer goede kwaliteit is en alle draden met precies dezelfde lengte en weerstand, kun je er donder op zeggen dat bij 15 meter kabel met beperkte afscherming er bitjes verloren zullen gaan.

Hoe hoger de resolutie des te meer informatie (MHZ) er verstuurd moet worden.
Zo kan het beeld bij 800x600 nog pima overkomen, echter als je 1280x720 wil doorsturen kan je de volgende artifacten gaan zien, die naarmate het signaal verslechterd meer aanwezig zullen zijn:

Kabel net niet goed: Blauwe waas en pixel op donkeren stukken.
Kable slecht: steeds meer donkere kleuren worden ingevuld met primaire kleuren. b.. fel groene pixels dansend door het beeld.

Ikzelf dacht ook eerst: digitaal signaal, moet toch altijd goed gaan -> Ik had een 15 meter kabel en die was voor een resolutie van 1280x720 niet goed. Ik heb het nu bij 10 meter kabel gehouden, echter deze redt geen full HD resolutie (1920x1080p) zonder problemen.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier thuis een DVI-D kabel liggen van 10 meter. Deze op twee configuraties geprobeerd, maar in beide gevallen geen beeld. Kabel kon niet retour, dus zonde van het geld. (Welliswaar 30 euro, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37

Jag

Ja lange hdmi en dvi verbindingen zijn een kriem, heb ik zelf ook ondervonden. Het is niet helemaal een werkt niet/werkt wel situatie, er zijn wel iets meer gradaties dan dat. Maar om nou over kwaliteitsverlies te spreken is ook niet erg zinnig.
Het is ofwel een werkende verbindingen zonder artefacten. Of het is een storende verbinding met artfacten in beeld.
Het eerste wat je ziet zijn spikkels in zwarte vlakken. Daarna komen pixels/lijnen. En daarna zijn hele vlakken verkleurd.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_4.jpg

Maar ik weet niet of een dure kabel wel een garantie is voor een werkende verbinding. Ik zou denk ik nog het meest vertrouwen op Blue Jeanes kabels. En als je het goedkoop wilt doen ebay.

Overigens heeft Deepspace helemaal gelijk met dat ontvanger en bron ook van invloed zijn. Ik had een storende verbinding tussen mijn Radeon9700 en mijn Panasonic pt-ae500 projector met een 10m DVI kabel. Met een Radeon8500 of een Samsung TFT computer monitor had ik geen problemen op dezelfde resolutie.

Overigens zou ik altijd voor VGA kiezen als dat ook beschikbaar is. Ziet er hetzelfde uit (iig tot 1280x720) en is zowel qua display modes als lange kabels een minder problematische verbinding. VGA (of eigenlijk RGBHV) kan honderden meters met het juiste type kabel. En kan probleemloos tot iets van 20m met goedkope kabels.

Afbeeldingslocatie: http://users.tpg.com.au/velsadsl/images/QUANTVI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:19:
Ja lange hdmi en dvi verbindingen zijn een kriem, heb ik zelf ook ondervonden. Het is niet helemaal een werkt niet/werkt wel situatie, er zijn wel iets meer gradaties dan dat. Maar om nou over kwaliteitsverlies te spreken is ook niet erg zinnig.
Het is ofwel een werkende verbindingen zonder artefacten. Of het is een storende verbinding met artfacten in beeld.
Dat is nu exact wat ik bedoel ;) Je hebt er wat aan (het werkt), of je hebt er niks aan (werkt niet)!

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 07-08-2006 21:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1