Toon posts:

Game Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.391 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben van plan mijn vaste computer te vervangen door een notebook. Ik weet echter niet welke ik moet kopen. Ik heb een budget van max. €2000 en zou graag een notebook hebben die langer dan 2 uur op batterijen kan draaien en met gemak een spelletje kan draaien (zoals battlefield 2 bv.). Hij moet dus uitgerust zijn met een goede grafische kaart. Ik vermoed dat ik zal moeten kiezen voor een dual-core maar ik ben te weinig op de hoogte van deze systemen om te kunnen beslissen welke een goede voor mij is...

Alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke laptops had je al gevonden en waar twijfel je over ?

Ga eens opzoek naar een aantal laptops die aan je budget voldoen en stel dan gerichte vragen ipv ons het te laten uitzoeken.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:17
Zelfonderzoek lijkt me een optie?

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 21-12-2025
PW, google. Hier kan je even mee vooruit. GoT is niet bedoeld om dingen voor jou op te zoeken. Hooguit advies geven bij jou keuze. Er wordt verwacht dat je zelf ook wat doet.

edit:
Zo te zien ben je nieuw op GoT: Welkom! Mischien handig om eerst de FAQ's/regels door te lezen, voordat je gaat posten.

[ Voor 20% gewijzigd door DEVoTi0N op 05-08-2006 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry
Ik heb een aantal vragen vooralleer ik een notebook kan kiezen:
Eerst en vooral had ik graag geweten wat de functie of het nut is van Duo Core. Als ik een T2400 kies, dan heeft deze een snelheid van 1.86Ghz, deze snelheid komt ongeveer overeen met 3.0Ghz in vaste computer denk ik. Maar, wat is het nut van Duo Core, verdubbelt dat de snelheid? 1.86Ghz x 2?
Verder denk ik dat het nodig is om een goede 3D kaart te hebben. Zo ben ik te weten gekomen dat een ATI radeon mobility X700 beter is dan de X1600. Maar waarom? En, is er nog een betere te verkrijgen in draagbare uitvoering?

Ik vind het moeilijk om een goede keuze te maken in deze wirwar van laptops. Mensen zoals ik kunnen er niet aan uit en kopen vaak een kat in een zak :s

Het spijt me dat ik geen modellen van laptop's zeg waar jullie gewoon van kunnen zeggen dat ze goed of slecht zijn, maar ik kan geen keuze maken zonder er iets van te weten, vind ik...Vaak zijn de hoogste getalletjes niet de beste systemen heb ik al gemerkt...

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Een X700 is niet beter dan een X1600. De X700 is wél beter dan een X1400 (qua pure gameperformance).

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

Pentium heeft net de core 2 duo uitgebracht. Die processoren zijn wel geschikt voor games dacht ik :) :>

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn op internet van alle onderdelen prima testen te vinden die goed aangeven waarom A sneller is dan B.

Je kan voor de videokaart dus prima uitzoeken hoeveel sneller of langzamer een X700 is tegenover een X1600, het zelfde geld voor de CPU. Er worden ook vaak een hele boel verschillende laptops vergeleken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je moet echt zelf meer onderzoek verrichten!

Je kunt wel 't beste gaan voor 'n Dual-core notebook!
Is beter in multitasking en veel sneller dan 'n single-core!

Met jouw budget kun je makkelijk een T2600 processor nemen!
Ook zou ik er 2 GB intern geheugen inzetten en 'n goede graka a: 7600/ 7900 of X1600

Voor de rest moet je echt zelf gaan zoeken en vergelijken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan niet zomaar zeggen waarom x sneller is dan y, er komt ontzettend veel bij kijken. Er zijn online veel benchmarks te vinden van producten (tom heeft bijvoorbeeld wel een goede site). Daarnaast kan je als je voor een goed merk gaat niet zo heel snel een miskoop doen. Kijk wat bekende merken in hun etelage hebben liggen, en vergelijk ze met elkaar. Dan kom je er achter dat bepaalde laptops voor jou toch een betere keuze zijn dan andere, maar ik denk niet dat er hier veel mensen bereid zullen zijn om voor jou te gaan zoeken. Kijk zelf een beetje rond op GoT, in de PW, en bij bekendere merken. Het is zo makkelijk. Als je bijvoorbeeld naar dell gaat, stuit je meteen op een mooie laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eens beginnen rondkijken.
Alvast bedankt...

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:33:
Pentium heeft net de core 2 duo uitgebracht. Die processoren zijn wel geschikt voor games dacht ik :) :>
Pentium is een model processor. Intel is het merk. ;)

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:49:
Ok, ik zal eens beginnen rondkijken.
Alvast bedankt...
Dat is inderdaad verstandig. Zoek een aantal notebooks uit die voldoen aan jouw eisen. Die eisen hoeven niet persé een processor met een bepaald modelnummer te zijn. Er zijn namelijk ook andere eisen zoals een groot of klein scherm of een bepaald gewicht.

Na het zoeken van een aantal geschikte notebooks (kijk ook eens in de 'grotere' topics in Complete Systemen & Laptops) selecteer je diegene uit waarvan jij denkt dat deze het beste zijn. Uit die selectie maak je de uiteindelijke keuze. Vergeet daarbij niet om benchmarks en reviews te lezen van de onderdelen die erin zitten.

Dit topic gaat dus op slot. Zie verder ook de CSL FAQ :)
Dennist4 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

Pentium is een model processor. Intel is het merk. ;)
Inderdaad.
Merken en productnamen niet doorelkaar halen. Geen Intel versus Athlon of Pentium versus AMD :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.