Toon posts:

De PC die niet wil sharen (Win98SE<-->Win98SE)

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hy,
De situatie zit als volgt.
- 1 XP PC met printer ( staat los van dit probleem )
- 2 Win98SE PC's waarvan 1 PC een printer heeft.

Alle PC's zitten op een draadloze router en zitten hiermee allen op het net.
Ze zitten in dezelde werkgroep en op hetzelfde subnet.

Bij "network neighbourhood" zien ze elkaar direct en pingen werkt zonder probleem.

Maar nu :

1 Van de Win98SE PC's heeft een printer die aangesloten is op de poort LPT1 en de andere Win98SE PC zou op deze printer ook moeten kunnen printen maar dit werkt niet.

Alle PC's sharen alles behalve de Win98SE bak met de printer aangesloten.
Als ik hier bestanden/printers wil sharen krijg ik de foutmelding " error 2114 de share is niet gemaakt ".

Ik heb in de faqs al gezocht en daar stond dat je printerdelen moet installeren bij netwerken ( maar dit was al geïnstalleerd ), maar als ik deze functie aanvink moet ik de PC herstarten, maar na de herstart staan deze functies terug uitgevinkt en is de printer niet gedeeld.

De printer is een HP Laserjet 2100, maar files kunnen ook niet geshared worden.

Wat ik geprobeerd heb :
- Alle netwerk adapters en protocollen weg gedaan
- Adapters geherinstalleerd.
- TCP/IP met 192.168.0.155
- Subnet 255.255.0.0
- Alle PC's hebben hetzelde login en password en zitten in dezelfde werkgroep.

De computer is nu terug zichtbaar in netwerkomgeving vanop de andere PC's.

MAAR als ik bv "mijn documenten" wil sharen krijg ik de foutmelding error 2114 de share is niet gemaakt, zelfde liedje met de printer.

Ik heb reeds meerdere keren de bestand/printer delen service gedelete en geherinstalleerd maar dat baat niks.

Vanop de andere Win98SE pc " net use LPT1: ............" geeft de error dat het pad niet gevonden kan worden,lijkt me wel logisch als de bak niets wil sharen.

Pingen werkt zonder probleem en de PC is zichtbaar in netwerkomgeving maar is leeg omdat er niks geshared kan worden.

Alle hulp welkom want het zou veel frustratie schelen als dit tegen maandag werkt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je windows al opnieuw geinstalleerd?
Gewoon vanuit windows de setup draaien, dan blijven je bestanden en programma's behouden...

Even om je install te herstellen.
Eventueel kun je een Nlited XP of win 2000 op die bak zetten?

Het is mij zelf gelukt om XP op een AMD K6 233Mhz met 96MB Ram te krijgen ;)
win 2000 draaide snel op mijn P1 233 laptop met 48MB ram

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 06-08-2006 00:42 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.