Afstand tussen subwoofer en pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Ik heb even een korte vraag over een subwoofer... Ik heb al gezocht op google maar helaas kon ik het niet vinden. Is het aan te raden om de subwoofer ver web van je pc te zetten? Zo ja, hoe ver?
Nog wat informatie:

- Ik draai muziek met heel veel basses erin... (hardcore)
- De subwoofer blaast niet richting de pc.
- Ik heb de Creative Labs Inspire T7700 (7.1) set.
Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/t7700.jpg

BVD Joey

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier komen af en toe de glazen bijna vanzelf uit de keukenkastjes. De pc draait echter al een paar jaar, de sub staat er naast. Als je echt voorzichtig wilt zijn kan je een grindtegel nemen en deze op wasmachine-anti-tril-rubbers plaatsen, zet hier je pc of sub op zodat trillingen sterk gedempd worden.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Mijn ervaring is dat een pc er vrij goed tegen kan. Ik heb mijn Z2300 woofer (flink uit de kluiten gewassen ding) een cm of 20 van mijn main pc afstaan (en een halve meter van mijn server), en dat gaat prima.

Ik heb er nog geen problemen aan ondervonden, kwa magnetisme zit het allemaal wel goed, alleen wat betreft de trillingen zou je op moeten letten. Ik draai ook nogal eens harde muziek met flink wat laag erin, maar heb nog nooit last gehad van defecte hardware of crashende computers (server heeft nu een uptime van 250+ dagen, dus die kan er iig goed tegen :P). Het komt dus niet zo heel erg nauw wat betreft afstand volgens mij :)

Last.fm

• Jokuh
  • Laatst online: 08-02 18:20
Ow ok dan maak ik me ook geen zorgen. De subwoofer staat ongeveer een meter van me pc af.. dus :9 Thx voor snelle reacties!

• robindk
  • Laatst online: 13:45
Dude, in hardcore zit over het algemeen geen bass, maar kickbass, dus 120Hz ~ 200Hz ofzo
de hardheid van hardcore wordt toch ook uitgedrukt in bpm als ik me niet vergis. Als je dus een muziekkie hebt van 140 bpm, kunnen daar geen tonen van 40Hz in zitten, want dan zouden ze elkaar gaan overlappen.

goede bass, is bass die je niet kunt lokaliseren, zet hem achter een bank of richt hem op een muur (niet strak tegen de muur, wel afstand houden ;) ).

de muur werkt dan als een projectiewand waardoor de bass niet vanuit 1 punt komt, maar vanaf de hele wand.

je hoeft echt niet bang te zijn dat je met deze speakerset schade aan je apparatuur brengt, ik heb in de auto 2 15" cerwin vega subwoofers gehad waarmee ik een achterruit heb laten sneuvelen, maar er is nog nooit electronica overleden.