Apple Hi-Fi

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil mijn logitech z5500 vervangen als pc speakerset, omdat ik hem gewoon niet en voor mijn tv en voor mijn computer kan gebruiken.
Dus ik dacht dat een apple hi-fi wel leuk is als computerspeakers, ik kan ze ook overal mee naar toe nemen om dmv een ipod of mb voor de muziek te zorgen.
Iemand die deze speakers heeft, en ze ook als pc speakerset gebruikt? Zo ja waren ze het geld waard?
Afbeeldingslocatie: http://bigpicture.typepad.com/comments/images/ipod_hifi.jpg

Verwijderd

Ik heb deze speakers ± 1 maand en ze bevallen prima :) Ik gebruik ze weliswaar niet als speakers voor mn laptop, maar voor mijn iPod. Het geluid is super. Het geluid is heeel vol voor zijn formaat. Als je de goede EQ-instellingen kiest, krijg je het maximale geluid eruit. Vol en een flinke bass die nog net niet goed afgerond is. Heb laatst een film gekeken (Ice Age) en het was echt met 1 woord: tof.

Helaas weet ik niet hoe de Hi-Fi het doet bij games. Aanrader!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Hij is wel eeeerg duur...€369,- toch?

leoaq.fm // Jeune Loop

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 20:09

SpamLame

niks

leokennis schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:36:
Hij is wel eeeerg duur...€369,- toch?
349, mij te duur voor wat je krijgt.
Kun je beter een JBL onstage ofzo kopen als het er nog mooi uit moet zien.
http://store.apple.com/Ap...D?mco=B05359D0&nplm=M9867

[ Voor 10% gewijzigd door SpamLame op 05-08-2006 17:08 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 13:19
Vind hem absurd duur. Vraag me af of je er goed aan doet om je 5500 te vervangen met deze. Vind hem log en zou hem zelf op een onlogische plaats moeten neerzetten. En dan is het de vraag, neem je hem ook overal mee naar toe? Het is geen licht dingetje.
Heel af en toe kan het eens handig zijn om losse speakers bij een mp3 speler te hebben, maar dan neem ik gewoon wat simpele (oude) pc speakertjes die dmv audio plug de omgeving van de nodige geluid kan voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door VincentG op 05-08-2006 16:49 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• StephaN900
  • Niet online
De JBL onstage is toch niks vergeleken met de Hi-Fi?
Afbeeldingslocatie: http://www.allesvoordeipod.nl/beeld/producten/45.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door StephaN900 op 05-08-2006 17:14 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 20:09

SpamLame

niks

StephaN schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:14:
De JBL onstage is toch niks vergeleken met de Hi-Fi?
[afbeelding]
Wbt geluid weet ik niet, hoewel de OnStage redelijk goed geluid produceerd voor een lagere prijs en is niet al te groot. Welke de beter "bang for your buck" is laat ik aan andere over.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:04
SpamLame schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:19:
[...]

Wbt geluid weet ik niet, hoewel de OnStage redelijk goed geluid produceerd voor een lagere prijs en is niet al te groot. Welke de beter "bang for your buck" is laat ik aan andere over.
JBL onstage stelt niets voor kwa geluid, super zacht. In een grote ruimte echt niet aan te raden, iPod Hi-Fi is wel goed hoorbaar en veel minder blikkerig geluid.

Verwijderd

lijkt me ook wel mooi op zo'n ding een metertje naast je Imac te hebben..
ga er eens over denken..
Ik vind die speakertjes altijd zo lelijk naast de computer.. die kabeltjes ook allemaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:23:
lijkt me ook wel mooi op zo'n ding een metertje naast je Imac te hebben..
ga er eens over denken..
Ik vind die speakertjes altijd zo lelijk naast de computer.. die kabeltjes ook allemaal.
Deze kan compleet wireless, dan heb je in totaal 1 kabel :)

• StephaN900
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat er nog wel een prijsverlaging komt, want zo goed verkopen ze niet. Maar we zullen zien, ik wil hem eerst nog een keer in het echt zien :)

Verwijderd

@stephan: Ik begrijp je niet helemaal :s Waarom wil je een goede boxenset (wou dat ik die had...) vervangen voor een vierkante doos die je nooit van je leven op de goede plek gaat krijgen. Of begrijp ik je verkeerd en wil je de z5500 voor je tv gebruiken en dan die HiFi voor je pc?

• StephaN900
  • Niet online
Ik zit nog te twijfelen of ik de z5500 helemaal wegdoe (levert natuurlijk tweedehands niet superveel op). Maar ik heb min of meer problemen met al die kabels en die grote sub, en ik kijk niet zo heel veel films :), dus misschien dat ik hem wel weg doe ja, en dan gewoon deze box voor muziek gebruik. En anders zou ik de z5500 voor films gebruiken en de hifi voor muziek.

[ Voor 10% gewijzigd door StephaN900 op 05-08-2006 21:04 ]

Verwijderd

Ik heb m bij Correct gekocht voor €300.-

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Voor €350 zijn nogal wat verschillende oplossingen te bedenken volgens mij. Je kan ook de boxen los kopen(kanj e zelf kiezen in welk formaat) moet je er nog wel een versterker bij kopen maar ook dat moet nog wel lukken voor €350(stereo).

• StephaN900
  • Niet online
@Justshootit, en hoe bevalt hij je? Gebruik je hem ook als pc speakerset?

Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen, degene die ik overweeg zijn:
Harman Kardon Soundsticks
Aparte versterker en KRK RP-5 monitor speakers

Waarom de apple?
- uiterlijk
- makkelijk in een andere kamer te zetten, anders zou ik vanuit mijn kamer de speakers vol moeten laten knallen, waar de buren/huisgenoten niet altijd zo blij mee zijn.

Verwijderd

Sorry voor de late reactie. Ik heb ze nog niet echt uitgebreid kunnen testen met games etc... Films zijn mooi om te horen. Luisterde voorheen met Philips troep. Een echte verbetering :)
Ik ben geen echte expert om je een goede omschrijving van het geluid te geven.
Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen, degene die ik overweeg zijn:
Harman Kardon Soundsticks
Zou ik niet doen. Heb m ook beluisterd bij Correct. Supermooi design, maar een letterlijk knallende bass. Zo hard dat de Soundsticks stuiterden...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:49:
Sorry voor de late reactie. Ik heb ze nog niet echt uitgebreid kunnen testen met games etc... Films zijn mooi om te horen. Luisterde voorheen met Philips troep. Een echte verbetering :)
Ik ben geen echte expert om je een goede omschrijving van het geluid te geven.

[...]

Zou ik niet doen. Heb m ook beluisterd bij Correct. Supermooi design, maar een letterlijk knallende bass. Zo hard dat de Soundsticks stuiterden...
Ik heb zelf de Harman Kardon Soundsticks al ruim een half jaar. En moet zeggen dat ze juist bekend staan om hun heldere geluid en juist niet om de bass.
Waarschijnlijk staat de bass "volulme" knopje erg hoog. Deze kan op de achterkant van de subwoofer lager zetten.
Persoonlijk zou ik voor de Soundsticks kiezen, omdat ze ook prima geluid weergeven.
Als je goed zoekt zijn de Soundsticks al vanaf 150-200 euro te koop.

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Ik heb zelf de Harman Kardon Soundsticks al ruim een half jaar. En moet zeggen dat ze juist bekend staan om hun heldere geluid en juist niet om de bass.
Waarschijnlijk staat de bass "volulme" knopje erg hoog. Deze kan op de achterkant van de subwoofer lager zetten.
Persoonlijk zou ik voor de Soundsticks kiezen, omdat ze ook prima geluid weergeven.
Als je goed zoekt zijn de Soundsticks al vanaf 150-200 euro te koop.
Dat zou het ook kunnen zijn ja... Ik vond het wel een beetje schreeuwerige bass. Niet gezien dat er een knopje zat daarvoor 8)7

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:57:
[...]

Deze kan compleet wireless, dan heb je in totaal 1 kabel :)
Compleet wireless met 1 kabel is allesbehalve wireless dus :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Gerco
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:35:
Heb jij weleens draadloze stroom gehad zonder accu/batterijen? Knappe jongen als je je stroom ook draadloos kan regelen :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja, zoals je zelf al zegt met 'n accu. Afgezien van dat je zo nu en dan moet opladen is bijv. een laptop wel compleet wireless.

1 kabeltje is niet wireless, wou je zeggen dat ik er naast zit ? :+
De iPod HiFi kan op batterijen, en heeft in principe geen kabels nodig, maar als je 'm aan je Mac wilt hangen zit je al met een line-kabel en een netspanningkabel.

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:35:
[...]

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:06:
Ja, zoals je zelf al zegt met 'n accu. Afgezien van dat je zo nu en dan moet opladen is bijv. een laptop wel compleet wireless.

1 kabeltje is niet wireless, wou je zeggen dat ik er naast zit ? :+
De iPod HiFi kan op batterijen, en heeft in principe geen kabels nodig, maar als je 'm aan je Mac wilt hangen zit je al met een line-kabel en een netspanningkabel.
Je hebt met de iPod Hifi dus geen line-in kabel nodig, dat bedoel ik met compleet wireless. Je kunt hem dus ook in je woonkamer neerzetten, of in de badkamer.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met je iPod ja, maar wil je je iTunes aan kunnen sturen heb je er ook nog 'n Airport Express voor nodig he :)

Maar op batterijen met je iPodje is 't wel een ideaal ding ja, geluid is 'n dikke prima.

Verwijderd

Ook met je mac kan het wireless!

Verwijderd

kan je met dit ding wireless van je imac itunes naar de ipod-hifi dan?
Dan is het wel intressant.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Als ik jou was zou ik nog maar even heel goed luisteren naar de Hi-Fi.
Het geluid wat eruit komt mist een heel stuk in het middengebied van het geluid wat ik persoonlijk + mijn mede audio vriendjes een gigantische afknapper vinden.
Ik heb er 1 gekocht blind toen ie net uit was maar inmiddels staat ie hier in de wall of fame een beetje stof te happen; hij staat alleen maar te staan omdat ie mooi is en verder niet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:42:
Als ik jou was zou ik nog maar even heel goed luisteren naar de Hi-Fi.
Het geluid wat eruit komt mist een heel stuk in het middengebied van het geluid wat ik persoonlijk + mijn mede audio vriendjes een gigantische afknapper vinden.
Ik heb er 1 gekocht blind toen ie net uit was maar inmiddels staat ie hier in de wall of fame een beetje stof te happen; hij staat alleen maar te staan omdat ie mooi is en verder niet.
Ik had ook niet verwacht dat het op speakergebied potten zou breken, heb 'm zelf ook beluisterd en ben het met je eens. Ik denk dat de HIFI meer overeenkomsten heeft met een moderne ghettoblaster.

Handigheid voorop.

Verwijderd

Neuh, ik ben ook geen audiofiel.. dus ik zal het verschil niet horen tussen 2 goede speakertjes en deze hifi.

Vind het wel een mooi ding voor op mijn bureau naast de imac. Zo min mogelijk kabels en een strak ding.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb je een bron ? Er zit geen BT of WiFi in hoor, alleen 'n ontvanger voor je Apple Remote.

Verwijderd

Even een schopje want een nieuw topic is ook zo onnodig.
Weet iemand of hier beter en harder geluid uitkomt dan uit die van Bose?

Verwijderd

Wel handig als je schoenenpoetser wil worden, je hebt gelijk muziek voor je klanten :P

Maar voor 350 euro kan je al heel wat andere leuke dingen kopen, studio eindversterker met 2 monitor speakers erop :

Alesis eindversterker RA-150 a 159 euro

Alesis speakers Monitor One MKII a 150 euro

Hiermee haal je meer kwaliteit in huis dan zo een schoenendoos. En het meenemen dat je doe 1 of 2 keer, dan gaat het ook vervelen dat je zo een ding op sleeptouw moet nemen. Maar goed, dat is mijn visie, aangezien je voor hetzelfde geld wat meer kwaliteit in huis haalt :)

http://www.nederlandmuzie..._versterkers_alesis1.html

http://www.nederlandmuzie...rod_monitoren_alesis.html

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 12:13
@StephaN900:

Wat heb je uiteindelijk gekocht? en heb je je z5500 nog?

Verwijderd

Koop een goede stereoset voor het geld, pc speakers zijn vaak zo overtrokken.

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
*Boem

Ik was dus eens rond aan het kijken op de Apple Store, toen viel mij op dat de iPod Hi-Fi weer gewoon te koop is? Ik dacht dat deze discontinued was? Apple Store. Overigens is deze in Frankrijk en Duitsland ook nog gewoon via de online apple store te koop. :o
Als iedereen dit al wist, sorry dan. :+

[ Voor 7% gewijzigd door NickvdB op 03-07-2008 17:37 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

NickvdB schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:37:
*Boem

Ik was dus eens rond aan het kijken op de Apple Store, toen viel mij op dat de iPod Hi-Fi weer gewoon te koop is? Ik dacht dat deze discontinued was? Apple Store. Overigens is deze in Frankrijk en Duitsland ook nog gewoon via de online apple store te koop. :o
Als iedereen dit al wist, sorry dan. :+
Heb je de HiFi al aan je winkelwagentje toegevoegd...? ;)

Verwijderd

Ik weet niet of je al wat gekocht heb, maar ik heb zelf deze een half jaar terug gekocht voor 180 euro ofzo:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/3660&cl=nl,nl

Vind het een heerlijk setje (goed geluid voor z'n formaat) en hij ziet er ook strak uit met een iPod Touch erin. :)

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:02:
Ik weet niet of je al wat gekocht heb, maar ik heb zelf deze een half jaar terug gekocht voor 180 euro ofzo:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/3660&cl=nl,nl

Vind het een heerlijk setje (goed geluid voor z'n formaat) en hij ziet er ook strak uit met een iPod Touch erin. :)
Ja ik heb 'm weleens getest bij de MediaMarkt, ik moet zeggen; er komt echt véél beter geluid uit dan die Hi-Fi, maar die iPod Hi-Fi is zo mooi. :D
Pagina: 1