[XP] Windows zoekt oude drivers voor nieuw tobo? *

Pagina: 1
Acties:

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 23:05
Ik heb gister m'n nieuwe logitech G15 in huis gehaald, maar als ik deze wil installeren, dan geeft Windows aan dat deze de drivers niet kan vinden.

Als je Windows dan laat zoeken, dan blijkt deze te zoeken naar de drivers van m'n oude ZBoard??

Iemand enig idee hoe je ervor kan zorgen dat Windows wel het juiste toetsenbord ziet.

Ik heb al geprobeerd om de DIMAPS.INF, INPUT.INF, MCHGR.INF, SDWNDR2K.INF em de SWNT.INF te verwijderen en opnieuw te extracten van de CD. Tevens de INFCache.1 weggegooid. Dit naar aanleiding van een MS artikel.

Helaas hielp dit niets.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 08:59
Wat gebeurd er als je handmatig de drivers download bij Logitech en deze installeerd?

Verwijderd

En als je hem niet laat zoeken maar gewoon aangeeft welke drivers hij moet nemen?

• OVERLORD_1982
Ik heb precies dezelfde drivers als die van de site, het probleem is dat het zo'n pakket is. Ik weet niet waar de drivers zijn neergezet?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als gewoon deze drivers download en installeerd moet ie het gewoon doen. Waarom doe je zo moeilijk met zelf drivers opzoeken e.d.?

Edit: gefixed.

[ Voor 49% gewijzigd door LoneGunman op 05-08-2006 17:22 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 08:59
Driver voor G15
Als je deze installeert dan zou het toch gewoon moeten werken? Kwestie van de .exe runnen :)

[edit]
* Crash moet eerder op verzenden drukken i.p.v. in de tussentijd iets anders te gaan doen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 05-08-2006 17:26 ]

• OVERLORD_1982
Ik heb de drivers van de site geïnstalleerd, om uit te sluiten dat het daar aan ligt (zoals eerder aangegeven heb ik precies dezelfde release op de CD).
Dit maakte niets uit.

Voor de duidelijkheid, ik weet niet of ik dit goed heb uitgelegd.
Het toetsenbord functioneert wel na de installatie, maar bij m'n device manager wil hij twee?? toetsenborden gaan installeren, en hij is dan op zoek naar de drivers van m'n vorige ZBoard toetsenbord.

Verwijderd

Heb je in Device Manager al geprobeerd alle toetsenborden te verwijderen en daarna de drivers pas te installeren?

• OVERLORD_1982
Yep heb ik gedaan, zonet zelfs met systeem herstel terug naar de tijd voordat ik de ZBoard heb gedeïnstalleerd.

Mag allemaal niet baten, zodra ik mijn G15 erin plug, denkt hij dat ik mijn Zboard erin stop en wil hij hier de drivers voor.

Verwijderd

Ook op andere USB-poort gaat het verkeerd?

• OVERLORD_1982
Een andere USB poort geeft hetzelfde probleem. Ik begrijp gewoon niet hoe Windows de G15 als een Zboard kan aanzien :)

• OVERLORD_1982
Schopje

Weet iemand hoe je drivers handmatig kan verwijderen uit de Windows lijst van drivers. De ZBoard staat in de lijst met standaard drivers. Misschien als deze daar niet aanwezig is, gaat Windows eens verder kijken dan zijn neus lang is :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Heb je ook alle hidden devices weggegooid in je Device manager? Daar staat waarschijnlijk ook de ZBoard bij.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 20:36
OVERLORD_1982 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:37:
Een andere USB poort geeft hetzelfde probleem. Ik begrijp gewoon niet hoe Windows de G15 als een Zboard kan aanzien :)
Heb je ook al geprobeerd met de huidige drivers het toetsenbord te installeren en dan met de hand de .sys files te verwijderen die staan bij stuurprogrammagegevens of driver details?

http://www.techspot.com/vb/topic20764.html

http://hawvie.deviantart.com/

• OVERLORD_1982
Ik heb de bij Zboard behorende sys bestanden verwijderd, en de verborgen devices (sterker nog, heb ook alle ooit geinstalleerde devices opgeruimd http://articles.techrepub...-6017628.html?tag=nl.e101 dat scheelt me gewoon 30 sec in het opstarten)

Dit mocht echter allemaal niet baten.
Heb vervolgens de ZBoard er weer aangehangen en deze opnieuw geïnstalleerd, daarna weer alles gedeïnstalleerd.
G15 drivers geinstalleerd, de G15 eraan gehangen....... Please insert drivers for Ideon ZBoard :X 8)7 8)7 :X

EDIT:
Oh BTW mss ook wel handig om te melden is dat hij dit toetsenbord twee keer wil installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 07-08-2006 19:08 ]

• OVERLORD_1982
Schopje :9

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sowieso mogen driverproblemen in het bijbhorende OS forum; ik verplaats je topic met een titlefix

[DRIVER] XP ziet nieuw toetsenbord niet > [XP] Windows zoekt oude drivers voor nieuw tobo? *
CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• OVERLORD_1982
TY :)

• OVERLORD_1982
Schop
Pagina: 1